Nio ES۶

اطلاعات منتشرشده از Nio ES۶ نشان می‌دهد این خودرو با باتری ۱۵۰ کیلووات-ساعتی حالت جامد و برد ۵۷۷ مایلی عرضه خواهد شد. باتری حالت جامد Nio نسبت به‌بسته‌های لیتیوم-یون فعلی آن کمی سنگین‌تر، اما چگالی انرژی بسیار بیشتری دارد.

دفترچه‌های راهنمای کاربر به‌روزشده منتشرشده توسط Nio شامل یک بسته باتری نیمه‌جامد جدید ۱۵۰ کیلووات-ساعتی در کنار انواع باتری‌های موجود است. طبق گفته ویلیام لی، مدیرعامل Nio باتری‌های حالت جامد از ماه جولای در Nio ES۶ در چین در دسترس خواهند بود.

در باتری‌های حالت جامد، الکترولیت‌های جامد - اجزای حامل بار بین دو الکترود – به‌جای الکترولیت‌های ژل مایع یا پلیمری در باتری‌های لیتیوم-یون یا لیتیوم-پلیمر فعلی استفاده می‌شود.

چندین شرکت، سرمایه‌گذاری در فناوری باتری‌های حالت جامد را به‌دلیل مزایای آن نسبت به‌باتری‌های لیتیوم-یونی اعلام کرده‌اند.

آن‌ها با استفاده از فضای فیزیکی یکسان با انرژی متراکم‌تر و شارژ سریع‌تر به‌زودی جایگزین باتری‌های قدیمی خواهند شد.

این سند نشان می‌دهد که باتری ۱۵۰ کیلووات-ساعتی جدید Nio که توسط فناوری انرژی پکن WeLion عرضه شده است، ۵۷۵ کیلوگرم وزن دارد که ۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از بسته‌های ۱۰۰ کیلووات-ساعتی CATL است که به‌طور گسترده در مدل‌های Nio استفاده شده است. اما چگالی انرژی ۲۶۱ وات-ساعت بر کیلوگرم را ارائه می‌دهد که ۴۴.۴۴ درصد بیشتر از واحد CATL با ۱۸۰ وات-ساعت بر کیلوگرم است.

همچنین ۳۸۴ سلول در بسته وجود دارد که بسیار بالاتر از ۹۶ سلول در واحد CATL است. طبق اطلاعاتی که قبلا توسط WeLion به‌اشتراک گذاشته شده بود، چگالی انرژی این سلول‌های جدید ۳۶۰ Wh/kg است.

در رویداد Nio Day در ژانویه ۲۰۲۱، زمانی که خودروساز چینی سدان الکتریکی پرچمدار خود ET۷ را معرفی کرد، این برند همچنین از باتری حالت جامد فوق‌الذکر رونمایی و ادعا کرد که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ مایل) برد دارد.

شاسی‌بلندها به‌اندازه سدان‌ها آیرودینامیک نیستند و احتمالا سنگین‌تر هستند که ممکن است دلیل این باشد که برد تخمینی ES۶ کمی کمتر در ۹۳۰ کیلومتر (۵۷۷ مایل) است. سدان‌های آینده Nio ممکن است بتوانند مسافت بیش از ۶۰۰ مایل را با بسته جدید حالت جامد ارائه دهند. اگرچه ارقام محدوده ممکن است بسته به‌منطقه و چرخه‌های آزمایش متفاوت باشد.

طبق گزارش‌ها این برند در افزایش مقیاس و دستیابی به‌برابری هزینه با فناوری فعلی باتری با چالش‌هایی مواجه بود که می‌تواند دلیلی بر طولانی شدن زمان رونمایی و عرضه این باتری‌ها باشد.

باتری‌های حالت جامد می‌توانند در آینده به‌جریان اصلی تبدیل شوند؛ زیرا تعداد فزاینده‌ای از خودروسازان به‌دنبال راه‌هایی برای جایگزین کردن آن‌ها هستند.

اخیرا تویوتا ادعا کرده است پیشرفت تکنولوژیکی آن می‌تواند منجر به‌یک باتری حالت جامد شود که می‌تواند مسافت ۷۴۵ مایلی را با مدت‌زمان شارژ تنها ۱۰ دقیقه ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =