کویرتایر

پس از انتشار اصلاحیه گزارش عملکرد ماهانه شرکت کویرتایر در خردادماه اطلاعات بیشتری از شرایط مالی این تایرساز کشور منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد درآمد شرکت در این ماه نسبت‌به خرداد سال گذشته ۲۶درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی گزارش عملکرد «پکویر» در خرداد امسال نشان می‌دهد این شرکت در این ماه مانند فروردین و اردیبهشت، توانسته است رقم مقدار تولید را بالاتر از میانگین تولید ۱۲ ماه اخیر (۲۸۳۹ تن) ثبت کند.

اگر چه این گزارش افت ۲.۰۲درصدی مقدار تولید خردادماه را نسبت‌به اردیبهشت‌ همین سال نشان می‌دهد اما این رقم در مقایسه با مقدار تولید دو هزار و ۹۸۹ تنی در خرداد سال گذشته، حدود چهاردرصد افزایش داشته است.

نزول اعداد در مقدار فروش شرکت نیز دیده می‌شود؛ به طوری که این رقم از سه هزار و ۵۱۶ تن با افت یک‌درصدی به سه هزار و ۴۸۱ تن رسیده است. اما کاهش مقدار فروش شرکت، درآمد ماهانه خردادماه «پکویر» را کاهش نداد، چراکه قیمت تایر در خردادماه نسبت به اردیبهشت افزایش یافته است. به طوری که قیمت فروش تایر کویر به ازای هر تن از ۱۱۲ میلیون تومان به ۱۱۵ میلیون تومان رسید. همین رشد سه‌درصدی نرخ فروش شرکت سبب شد افت مقدار فروش جبران شود.

به این ترتیب درآمد ماهانه شرکت کویرتایر در خردادماه نسبت به اردیبهشت حدود ۱.۷۵درصد افزایش داشته و از ۳۹۴میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین درآمد شرکت در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶درصدی را تجربه کرده که عمدتا به دلیل افزایش نرخ‌های فروش تایر است.
نگاهی به نمودار نرخ سوخت مصرفی شرکت در هفت ماه گذشته، حکایت از آن دارد که نرخ سوخت مصرفی شرکت در چهار ماه گذشته ثبات نسبی را پشت سرگذاشته است.

اما با افزایش قیمت خوراک گاز، طبیعتا بهای گاز نیز افزایش می‌یابد. باید توجه داشت کویرتایر برای جبران افزایش هزینه تولید که ناشی از رشد قیمت گاز است، باید تولیدات خود را افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =