حضور «داچیا» در رالی «داکار ۲۰۲۵» با سوخت مصنوعی

داچیا با حمایت از یک تیم حرفه‌ای در رالی داکار ۲۰۲۵ حضور پیدا خواهد کرد تا حمل‌ونقل کربن خنثی خود را با استفاده از سوخت‌های مصنوعی به نمایش بگذارد.

راننده‌های داچیا در رالی داکار ۲۰۲۵ سباستین لوب فرانسوی مشهور و کریستینا گوتیرز اسپانیایی خواهند بود.

دنیس له‌وت، مدیرعامل داچیا دراین‌باره می‌گوید: « داکار به یک بستر آزمایش مهم برای حمل‌ونقل پاک‌تر تبدیل می‌شود و این موضوع دقیقا با ماموریت داچیا همخوانی دارد.»

له‌وت اشاره‌ای به اینکه کدام خودرو داچیا در داکار حضور خواهد یافت، نکرده است اما می‌گوید همکار فنی داچیا شرکتی مسابقه‌ای خواهد بود که تاکنون محصولاتی را برای فولکس‌واگن، پژو، سیتروئن، تویوتا و ... تولید کرده است.

او می‌گوید جزئیات بیشتر در این زمینه سال آینده منتشر خواهند شد.

مدیرعامل داچیا تاکید کرده است آنها به‌صورت آزمایشی در سال ۲۰۲۴ راهی داکار خواهند شد اما حضور رسمی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

سوخت‌های مصنوعی مورداستفاده برای داکار توسط آرامکو تامین خواهد شد، شرکتی که با گروه رنو و جیلی همکاری می‌کند تا نتیجه آن توسعه و تولید پیشرانه‌های درون‌سوز با نام HORSE باشد.

لوکا دمئو، مدیرعامل گروه رنو نیز قبلا گفته بود سوخت‌های مصنوعی که می‌توانند با استفاده از انرژی تجدیدپذیر تولید شوند، همخوانی بسیار خوبی با اهداف داچیا خواهند داشت.

قبلا گفته می‌شد داچیا تا حد امکان به تولید خودروهای درون‌سوز ادامه خواهد داد تا همچنان محصولاتی ارزان‌ را عرضه کند. اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرد سوخت‌های مصنوعی از قوانین آلایندگی سال ۲۰۳۵ مستثنا خواهد بود. در سال ۲۰۳۵ تمامی خودروهای صفرکیلومتر عرضه‌شده باید بدون آلایندگی باشند.

رالی داکار از اواخر دهه ۷۰ میلادی به عنوان مسابقه پاریس-داکار شروع شد اما نگرانی‌های امنیتی سال‌های اخیر باعث شد این مسابقات به‌جای آفریقا در آمریکای‌جنوبی و هم‌اکنون در عربستان سعودی برگزار شود.

سباستین لوب که چندبار قهرمانی مسابقات رالی جهانی را با سیتروئن کسب کرده است، می‌گوید تمرکز اصلی او رالی داکار است و با داچیا برای قهرمانی خواهد جنگید.

لوب به همراه گوتیرز قهرمانان سال ۲۰۲۲ مسابقات اکستریم E بوده‌اند.

در مسابقات اکستریم E خودروهای آفرود تمام‌برقی حضور دارند.

درنهایت باید گفت مدیرعامل داچیا اظهار کرده است رالی داکار با اهداف اخیر این برند در بازاریابی محصولات ماجراجویی از جمله کانسپت مانیفستو همخوانی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =