کد خبر: 245220
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
ام‌وی‌ام ۳۳ کراس

شرکت مدیران‌خودرو شب گذشته در مراسمی با حضور مدیران و نمایندگان این شرکت از سراسر کشور از ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ در نسخه کراس رونمایی کرد.

یکی از بخش‌های این رونمایی به‌برندگان رقابت طراحی لباس برای برند ام‌وی‌ام اختصاص داشت و بر این اساس از برنده این رقابت تقدیر و نمونه‌های ارائه‌شده توسط این طراحی نیز در بخشی از سالن رونمایی به‌نمایش گذاشته شد. این خودرو به‌دلیل زبان خاص طراحی برند اومودا و درنظر گرفتن مواردی شامل جلوپنجره با اجزای کرومی، چراغ‌های دیلایت با طرح مشابه اجزای جلوپنجره، رینگ‌های ۵ پره و اجزای مشکی براق به‌عنوان خودرویی جوان‌پسند از برند ام‌وی‌ام معرفی می‌شود. گفتنی است شرکت چری در تولید این محصول تاکید زیادی بر افزایش کیفیت متریال داشته است.

ایکس ۳۳ کراس در زیرساخت خود به‌پیشینه ایکس ۲۲ پرو باز می‌گردد؛ اما این‌که اعداد آن ارتقا داده شده، دلایل قابل توجه و جالبی دارد. البته برای خود چری این جریان کاملا متفاوت است و در بازار چین این خودرو به‌عنوان گزینه کوچک‌تر از فونیکس اف ایکس یا اومودا ۳ (در کنار اومودا ۵) عرضه می‌شود. این محصول در برخی بازارهای صادراتی با نام تیگو ۲ نیز فروخته می‌شود. اما فیس‌لیفت ۲۰۲۳ این خودرو که در برخی بازارها با نام اومودا ۳ و در برخی کشورهای دیگر با نام تیگو ۲ پرو معرفی شده، در واقع دومین تغییر چهره چری تیگو X۳ محسوب می‌شود. در طراحی ایکس ۳۳ کراس در برخی نقاط همچون آینه‌های جانبی، از تریم طرحدار با اجزای مثلثی نارنجی‌رنگ با عنوان Dragon Skin یا پوست اژدها استفاده شده تا پایبندی چینی‌ها به‌اساطیر را به‌نمایش بگذارد.

ام‌وی‌ام ۳۳ کراس معرفی شد

کابین و امکانات ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ کراس

در کابین ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ کراس با سبک طراحی متفاوتی از ایکس ۲۲ پرو مواجهیم که صفحه پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی را به‌همراه دارد. بخش بالایی داشبورد و رودری‌ها با رنگ سرمه‌ای و قسمت پایینی با سفید تزئین شده؛ درحالی که همین ترکیب رنگ در صندلی‌ها و فرمان D کات هم تکرار شده است. در پوشش داخلی درها با نوار LED نورپردازی و طرح لوزی مواجهیم. همچنین فرم مستطیلی کلید استارت، دریچه‌های تهویه سراسری و طراحی متفاوت بخش میانی با فضای درنظر گرفته‌شده برای قرار گرفتن سه دستگاه تلفن‌همراه، یک شارژر بیسیم و دکمه‌های پیانویی هم قابل توجه است.

ام‌وی‌ام ۳۳ کراس معرفی شد

ام‌وی‌ام ۳۳ کراس معرفی شد

امکانات رفاهی ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ کراس نسبت به X۲۲ پرو افزایش یافته و مواردی شامل سیستم کنترل پایداری، چهار کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل کشش، فرمان برقی، کروزکنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، ریموت هوشمند با قابلیت استارت از راه دور، سنسور نور، سنسور باران، نورپردازی داخل کابین، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین دنده‌عقب، سنسور دنده‌عقب، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و غیره را به‌همراه دارد.

مشخصات فنی

نمای جلو این خودرو ۴.۲ متری متحول شده و در بخش عقب هم شاهد اتصال دو چراغ به‌یکدیگر هستیم. در نسخه‌ای که از سیستم انتقال قدرت پیوسته یا CVT بهره برده، از پیشرانه یک لیتری استفاده شده که با کمک توربوشارژ توان آن به ۱۰۲ اسب‌بخار می‌رسد و خروجی گشتاور این مجموعه نیز ۱۵۰ نیوتون‌متر است. اما در نسخه ۵ دنده دستی شاهد پیشرانه ایکس ۲۲ هستیم. یعنی ۵/۱ لیتری تنفس‌طبیعی که حداکثر توان ۱۱۶ اسب‌بخار را در کنار ۱۴۳ نیوتون‌متر گشتاور تحویل می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =