چهره‌های تاثیرگذار خودروسازی در سال ۲۰۲۲

سرمایه‌گذاری کلان جنرال‌موتورز در تولید خودروهای برقی و خودران از نتایج تفکرات بارا بوده؛ ضمن این‌که وی مسئول قطع تولید مدل‌های کم‌فروش و البته تعدیل نیرو در این شرکت نیز هست

صنعت‌خودرو جهان یک سال دیگر را پشت سر گذاشت؛ سالی پر فراز و نشیب که اتفاقات مهمی همچون معرفی نسل جدید شورولت کوروت، افزایش استقبال از مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ، افزایش تنوع خودروهای برقی، ادعای کارلوس گون نسبت به‌نیسان و حواشی پیرامون فعالیت‌های ایلان ماسک را تجربه کرد. اما با وجود تمام ناملایمات، دست‌اندرکاران صنعت‌خودرو از فناوری‌های جدید، طراحی و مهندسی نوآورانه و روش‌های جدید بازاریابی استفاده کردند تا این صنعت مهم به‌پیشرفت خود ادامه دهد.

پیتر شرایر (Peter Schreyer)

این طراح آلمانی که آفرینش خودروهای موفقی همچون آئودی TT و نسل جدید فولکس‌واگن بیتل را در کارنامه خود ثبت کرده، پس از ترک گروه فولکس‌واگن در سال ۲۰۰۶ به‌شرکت کیا پیوست.

این عمل که برای بسیاری مایه تعجب بود، پس از مدت کوتاهی تاثیر خود را نشان داد؛ چراکه به‌زودی خودروهای کیا صاحب هویتی جدید و قابل شناسایی با رنگ مایه‌ای جوان‌پسند شدند.

کیا اپتیما ۲۰۱۰ نخستین محصول تفکرات وی برای محصولات کیا بود که در خودروهای بعدی نیز به‌گونه‌ دیگری تکرار شد.

کومار گالوترا (Kumar Galhotra)

پس از صرف ۴ سال زمان در شرکت لینکلن، آقای گالوترا مدیریت فورد در آمریکای شمالی را برعهده گرفت تا بر روند توسعه محصولات این شرکت و البته بسیاری مسائل دیگر نظارت کند.

تحت‌مدیریت وی برندهای لینکلن و فورد هویت مستقلی یافته و هرکدام موفق به‌جلب نظر طیف متفاوتی از خریداران شده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مدیریتی وی می‌تواند کنار گذاشتن سدان‌های باسابقه از خط‌تولید فورد باشد.

آرجی اسکارینگ (RJ Scaringe)

این فرد خالق محصولات جالب و البته برقی شرکت ریویان به‌حساب می‌آید که چند سالی است روی خط‌تولید قرار می‌گیرد.

اسکارینگ که مدرک مهندسی IT را اخذ کرده، توانسته از شرکت فورد سرمایه‌ای برابر با ۵۰۰ میلیون‌دلار برای همکاری در ساخت شاسی‌بلند الکتریکی این خودروساز آمریکایی جلب کند.

تاگ ژوشتر (Tadge Juechter)

ژوشتر را باید مسئول طراحی نسل جدید شورولت کوروت به‌صورت خودرویی موتور-وسط با پیشرانه‌ای نیرومندتر از قبل دانست.

این خودرو در عین عملکرد فنی بسیار خوب و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲.۸ ثانیه‌ای، تنها ۶۰ هزار دلار قیمت دارد؛ عاملی که آن را در دسترس طیف بسیار گسترده‌تری از خریداران قرار می‌دهد.

دیوید وودهاوس (David Woodhouse)

وودهاوس که قبلا مدیریت طراحی برند لینکلن را برعهده داشته، امیدوار است بتواند موفقیت خود را در آن برند آمریکایی در مسئولیت جدید خود تکرار کند.درواقع به‌لطف تلاش وی بود که محصولات لینکلن دوباره توجه مشتریان را به‌خود جلب کرده و نام این خودروساز دوباره به‌عنوان یک برند لوکس آمریکایی مطرح شده است. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا تفکرات وودهاس می‌تواند سبب ارتقای جایگاه محصولات نیسان و اینفینیتی هم بشود یا خیر.

ماری بارا (Mary Barra)

سرمایه‌گذاری کلان جنرال‌موتورز در تولید خودروهای برقی و خودران از نتایج تفکرات بارا بوده؛ ضمن این‌که وی مسئول قطع تولید مدل‌های کم‌فروش و البته تعدیل نیرو در این شرکت نیز هست که بنا بر اعتقادش، افزایش سودآوری شرکت در طولانی‌مدت را در پی خواهد داشت.

راجر پنسک (Roger Penske)

پنسک که به‌عنوان راننده مسابقات اتومبیلرانی شناخته می‌شود، از سال‌ها پیش به‌عنوان تاجر در خرده‌فروشی نیز فعالیت داشته است. وی مدیریت تعدادی شرکت حمل‌ونقل و تیم مسابقه را برعهده دارد که سابقه برخی از آن‌ها به ۵۰ سال پیش بازمی‌گردد.

چارلز گوردون لنوکس (Charles Gordon-Lennox)

لنوکس که قبلا با عنوان لرد مارچ شناخته می‌شد، بنیانگذار فستیوال سرعت گودوود بوده که توانسته در طول یک روز برگزاری، نظر ۱۵۰ هزار بازدیدکننده را برای تماشای خودروهای حاضر در این رویداد به‌خود جلب کند. احتمال دارد این رویداد در سال‌های آینده به‌نمایشگاه خودرو تبدیل شود.

مت ریماک (Mate Rimac)

این شرکت تازه‌تاسیس واقع در کرواسی که با هدف ساخت سوپراسپرت‌های برقی تاسیس شده، قرار است در سال آینده جدیدترین محصول خود با نام سی-تو را با قیمت ۲ میلیون‌دلار عرضه کند.

ریماک همچنین برای همکاری با سایر خودروسازان در زمینه تامین باتری نیز برنامه‌ریزی کرده؛ چراکه شراکت آن‌ها با سئات نهایی شده و همچنین موفق به‌جلب سرمایه از سوی پورشه و هیوندای نیز شده‌اند.

آلن بتک (Alan Bethke)

بتک مسئول برگزاری کمپین تبلیغاتی موفق سوبارو در آمریکا بوده که سبب افزایش فروش محصولات این شرکت در طول دهه گذشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =