ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی

نشریه بریتانیایی «اتوکار» می‌نویسد مجموعه‌ای از قوانین جدید که باید تجربه شارژ عمومی در بریتانیا را به‌شدت بهبود بخشد، قرار است در ماه‌های آینده پس از انتشار در قالب پیش‌نویس اجرایی شوند.

مقررات جدید Public Charge Point شبکه‌های شارژ خودروهای برقی را ملزم می‌کند تا حداقل نرخ اطمینان ۹۹ درصد را برای شارژرهای خود حفظ کنند. علاوه‌بر این، تمام غرفه‌ها باید داده‌های بی‌درنگ درمورد وضعیت خود ارائه دهند؛ درحالی که همه شارژرهای عمومی جدید که سریع‌تر از ۸ کیلووات هستند، باید پرداخت‌های بدون تماس را ارائه دهند و نیاز به‌اپلیکیشن گوشی هوشمند را از بین ببرند.

علاوه‌بر این، طبق قانون ارائه‌دهندگان شارژ موظف هستند به‌مشتریان اجازه دهند از طریق یک ارائه‌دهنده شخص‌ثالث مانند Apple Pay یا Google Pay پرداخت داشته باشند و همچنین هزینه هر کیلووات-ساعت را به‌طور واضح روی دستگاه خود یا واحد شارژر نمایش دهند. به‌عبارت دیگر هیچ برنامه اضافی برای گوشی هوشمند مورد نیاز نخواهد بود و هیچ شرایط و ضوابط اضافی درکار نیست.

اگر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شارژ از قوانین جدید پیروی نکنند، ممکن است برای هر واحدی که با قوانین جدید مطابقت نداشته باشد تا ۱۳ هزاردلار (۱۰ هزارپوند انگلیس) جریمه شوند.
هنگامی که قانون نقطه شارژ عمومی در سال ۲۰۲۲ اعلام شد، دولت سرمایه‌گذاری ۲.۱ میلیارددلاری (۱.۶ میلیارد پوند بریتانیا) را در ۳۰۰ هزارایستگاه شارژ جدید در سراسر کشور جزیره‌ای تایید کرد که تا سال ۲۰۳۰ به‌بهره‌برداری خواهند رسید که پنج برابر بیشتر از پمپ‌های سوخت فعلی در بریتانیا خواهد بود.

براساس گزارش انجمن سازندگان و بازرگانان موتور (SMMT) در ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودرو پلاگین جدید در بریتانیا ثبت شد که ۳۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو برقی با باتری و ۱۲ هزار و ۷۷۰ دستگاه خودرو پلاگین-هیبرید به‌دست مشتریان رسید. آن‌ها با هم یک‌چهارم از کل سهم بازار خودروهای جدید را تشکیل می‌دهند.

به‌این ترتیب بریتانیا با توسعه سریع و همه‌جانبه قانون استفاده از خودروهای برقی به‌سمت کربن صفر حرکت خواهد کرد.

بریتانیا برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شارژ خودروهای برقی ضمانت اجرا و جریمه سنگینی در نظر گرفته است. از نظر مقامات بریتانیا، عدم‌توسعه بخش شارژ خودروهای برقی یا نقص ارائه خدمات در این بخش منجر به‌سرخوردگی افرادی خواهد شد که متقاضی خرید خودروهای برقی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =