شاین مکس Aeolus Shine Max

مدیرعامل‌ گروه‌ صنعتی ایران‌خودرو ابراز امیدواری کرد که این شرکت طی دو سال آینده خط تولید خودروهای برقی و هیبرید خود را راه‌اندازی خواهد کند

مراسم رونمایی از آئولوس شاین مکس، (Aeolus Shine Max) محصول وارداتی گروه‌ صنعتی ایران‌خودرو روز چهارشنبه با حضور علیمردان عظیمی مدیرعامل این شرکت برگزار شد تا ایران‌خودرو نیز با همکاری شریک قدیمی خود دانگ‌فنگ یک سدان وارداتی به بازار عرضه کند. قرار است این محصول در دو نسخه بنزینی و هیبرید به بازار عرضه شود. در این مراسم مدیرعامل‌ گروه‌ صنعتی ایران‌خودرو ابراز امیدواری کرد که این شرکت طی دو سال آینده خط تولید خودروهای برقی و هیبرید خود را راه‌اندازی کند.

رونمایی از نخستین خودرو وارداتی ایران‌خودرو

ایران‌خودرو نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر برای واردات خودرو اقدام کرده؛ این شرکت باتوجه به بازارسنجی که انجام داده است، یک سدان چینی محصول خودروسازی دانگ‌فنگ را در دو نسخه بنزینی و هیبرید به بازار عرضه خواهد کرد. شاین‌مکس در نسخه بنزینی به پیشرانه ۱.۵لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است، که ۱۹۰ تا ۱۹۷اسب‌بخار را با گشتاور ۳۰۰ تا ۳۲۰نیوتون‌متر تولید می‌کند و جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه تَر (WDCT) توان را به چرخ‌های جلوی این خودرو می‌رساند. در نسخه هیبرید، یک پیشرانه ۱.۵لیتری توربوشارژر ۱۶۳ اسب‌بخار و ۲۳۰نیوتون‌متر به همراه یک پیشرانه الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخار و ۳۰۰نیوتن‌متر توان را به‌وسیله یک جعبه‌دنده E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می کند.

عرضه «شاین مکس» هیبرید در پاییز امسال

۴۵۰۰دستگاه از شاین‌مکس پاییز به بازار می‌آید

ایران‌خودرو قصد دارد ۴۰۰۰ هزار دستگاه از خودرو بنزینی و همچنین ۵۰۰ دستگاه از خودرو هیبرید شاین‌مکس را طی پاییز سال جاری به بازار عرضه کند. هنوز قیمت نهایی این محصول مشخص نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود که این محصول در بازار ایران بیش‌از یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. دانگ‌فنگ شاین‌مکس در رده بزرگ‌ترین سدان‌های صفرکیلومتر حال حاضر بازار ایران قرار می‌گیرد؛ این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۹۷، ۱۸۷۰ و ۱۴۷۵ میلی‌متر داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۷۷۰ میلی‌متر است. همین فاصله بین دو محور زیاد این خودرو سبب شده است کابینی جادار در هر دو ردیف برای سرنشینان در دسترس باشد. وزن خالص این خودرو ۱۴۸۶ کیلوگرم بوده که برای خودرویی با این ابعاد مناسب است.

مشخصات فنی یکی از لوکس‌ترین سدان‌های وارداتی

دانگ‌فنگ Shine Max در نسخه بنزینی دارای چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور نور، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، صندلی‌های Zero Gravity، چراغ‌های روشنایی محیطی برای سرنشینان در ردیف جلو و عقب، سانروف شیشه‌ای بزرگ پانورامیک و سنسور باران به همراه امکان بسته‌شدن اتوماتیک سانروف است. همچنین این خودرو دارای امکاناتی نظیر، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سوییچ هوشمند با قابلیت قفل و باز کردن اتوماتیک درها به محض نزدیک‌شدن به خودرو و دور شدن از خودرو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، قابلیت تنظیم فرمان در ۴جهت به‌صورت دستی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب با رزولوشن بالا، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب، دوربین دید ۳۶۰درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعت‌ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو و بسیاری امکانات دیگر است.

عرضه «شاین مکس» هیبرید در پاییز امسال

ایران‌خودرو به ورود خودروهای دست‌دوم ورود نمی‌کند

عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به واردات خودرو توسط این شرکت گفت: «ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور و خاورمیانه ضمن تولید خودروهای ارزشمند و درخور شأن ملت شریف ایران که به‌زودی شاهد عرضه آن‌ها به بازار خواهیم بود، در راستای تنظیم بازار خودرو به حوزه واردات ورود کرده است.»

وی با تاکید بر این‌که اعتقادی به واردات خودروهای کارکرده نداریم، افزود: «امیدواریم با واردات خودروهای نو نیازی به واردات خودروهای کارکرده به کشور نباشد. چراکه باور داریم محصولات ایران‌خودرو می‌توانند پاسخگوی نیاز مردم شریف ایران باشد و در همین راستا و با توجه به نیاز جامعه به خودروهای کم‌مصرف، هیبرید و برقی و با همکاری شرکت دانگ‌فنگ، شریک تجاری خود تصمیم به واردات خودرو شاین‌مکس در دو مدل بنزینی و هیبرید گرفتیم.»

واردات و تولید محصولی با مصرف سوخت پایین

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این‌که مذاکراتی برای داخلی‌سازی این خودرو خواهیم داشت، افزود: «مصرف سوخت این خودرو در نسخه بنزینی ۶،۲ لیتر و در مدل هیبرید ۴،۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در راستای کاهش آلودگی هوا و سلامت جامعه می‌توان از نوع هیبرید آن در ناوگان حمل‌ونقل عمومی بهره برد. پس از واردات شاین‌مکس، در مرحله دوم مذاکراتی را برای ساخت داخل این محصول خواهیم داشت.»

ایران‌خودرو طی دو سال آینده خودرو برقی تولید می‌کند

عظیمی با اشاره به روند برقی‌سازی در جهان و ضرورت ورود صنعت خودرو ایران به این حوزه گفت: «ایران‌خودرو اولین شرکت خودروساز دارای ساختار برقی سازی خودرو در کشور است. در این راستا، با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت صمت قصد داریم یکی از سایت های تولیدی خود را به خودروهای هیبرید و برقی اختصاص دهیم.»

وی تصریح کرد: «ایران‌خودرو دارای ظرفیت‌های لازم در این بخش است، اما از آنجاکه هزینه‌های تولید خودرو برقی در داخل بالاتر است، نیازمند حمایت‌هایی ازسوی وزارت صمت هستیم.»

عظیمی در ادامه خبر داد: «کمتر از دو سال دیگر شاهد تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبرید از سوی ایران‌خودرو خواهیم بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =