کد خبر: 245305
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

سهیل سیاوشی در سرمقاله امروز ( یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ) روزنامه «دنیای خودرو» به موضوع « رویدادهای آنلاین » پرداخت.

به گزارش «اخبار خودرو»، عضو هیات تحریریه روزنامه «دنیای خودرو» در این‌ باره نوشت:

در سال‌های اولیه فعالیت صنعت خودرو حتی در دهه ۸۰ شمسی نیز رسم بر این بود که رونمایی از محصولات جدید صرفا نمایشگاه‌های خودرو برگزار می‌شد. در چنین شرایطی اگر مراسم رونمایی خارج از نمایشگاه‌های مرسوم انجام می‌شد، احتمال بیان شتاب‌زدگی در این رویداد بالا بود. اما شیوع کرونا حتی در سطح بین‌المللی تغییرات عمیقی ایجاد کرد و شاهد بودیم به سمت رویدادهای آنلاین رفتیم.

حال در دوران پساکرونا نیز می‌بینیم که دیگر نمایشگاه‌ها به‌اصطلاح جان سابق را ندارند و کوچک‌ترین موضوعات باعث تاخیر و حتی لغو آنها می‌شود. به همین دلیل تمرکز شرکت‌ها برای برگزاری رونمایی‌هایی خارج از نمایشگاه‌ها رونق بیشتری پیدا کرده است. با این وجود نمی‌توان گفت برگزاری این رویدادها توسط خودروسازان کاملا به بلوغ رسیده است. هنوز هم می‌توان مزایایی را برای برگزاری رونمایی‌های حضوری برشمرد زیرا ازیک‌سو باعث ایجاد تمرکز و صرف زمان کمتری می‌شوند و ازسوی‌دیگر مخاطب بیشتری در آنها حضور دارد و حتی امکان پوشش رونمایی‌ حضوری توسط رسانه‌های بیشتری فراهم است.

البته نمی‌توان از برخی جزئیات در چنین مراسم‌هایی مانند تداخل با برنامه سایر غرفه‌های حاضر در نمایشگاه یا پاسخگو نبودن و عدم‌ ارائه توضیحات محصول هنگام رونمایی‌ها به‌سادگی گذشت. با این وجود بسیاری از خودروسازان درحال آزمون و خطا برای دستیابی به ایده‌آل‌ترین شرایط برای رونمایی هستند.

هنوز هم برگزاری رونمایی خارج از نمایشگاه برای بسیاری از شرکت‌های سنتی یک اقدام شتاب‌زده تلقی می‌شود. چون در برخی موارد برخلاف انتظاری که داریم؛ زمان‌بندی برگزاری چنین مراسمی حتی از نمایشگاه‌های خودرویی نیز نامناسب‌تر است و حتی در برخی موارد عدم ارائه و انتقال جزئیات فنی محصول در این رویدادها نیز دیده می‌شود، اتفاقی که حداقل برای رسانه‌های پوشش‌دهنده این مراسم‌ خوشایند نبوده و باعث نارضایتی مخاطب و درنهایت کاهش اعتماد آنها نسبت به برند رونمایی‌کننده محصول می‌شود.

آنچه به‌عنوان حضور یک رسانه در رویداد رونمایی محصول انتظار می‌رود، برخورداری از زیرساخت مناسب برای پوشش تصویری چنین رویدادهایی است اما در بسیاری از موارد هم از نظر زمان و مکان دچار چالش هستیم و هم زمان‌بندی ارائه توضیحات کامل درباره محصولی که قرار است در آینده راهی بازار شود، نامناسب است.

اگر به‌دلیل گسترش اینترنت، دنیا را به دهکده اطلاعات تشبیه می‌کنیم، در این صورت باید گفت انتقال ناقص اطلاعات ازسوی کمپانی‌ها منجر به کاهش اعتماد به‌محصول عرضه‌شده خواهد شد. ولی در مقابل اجرای صحیح و حتی ساده این موارد موجب می‌شود شرایط موردانتظار برای تیم بازاریابی محصول با چالش‌های کمتری به حقیقت بپیوندد و با شکست مواجه نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =