تایر مشترک «موستانگ» و «پاگانی»!

به‌نظر نمی‌رسد وجه اشتراک چندانی بین مدل‌های عضلانی و ابرخودروهای سطح بالا وجود داشته باشد اما فورد موستانگ دارک‌هورس و پاگانی یوتوپیا از لاستیک‌های جدید پیرلی استفاده می‌کنند.

اگرچه اولویت اول دو خودرو یادشده لذت رانندگی بوده اما ماموریت آن‌ها مختلف است. طراحی پیشرانه جلو در برابر پیشرانه وسط، استفاده از فولاد و آلومینیوم در برابر فیبرکربن، قیمت‌های معقول در برابر قیمت‌های نجومی و... ازجمله تفاوت‌های عمده خودروهای عضلانی و مدل‌های هایپرکار هستند؛ اما در فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۳ اعلام شد فورد موستانگ ۲۰۲۴ و پاگانی یوتوپیا یک وجه مشترک خواهند داشت و آن‌هم استفاده از لاستیک جدید پیرلی پی‌زیرو تروفئو RS است.

لاستیک‌های یادشده که در مراسم ویژه‌ای در انگلستان معرفی شده‌اند جدیدترین محصولات پرچم‌دار پیرلی محسوب می‌شوند و البته نسخه بهبودیافته و پیشرفته لاستیک‌های تروفئو R که در خودروهایی همچون مک لارن 765LT به‌کار رفته‌اند، هستند.

اگرچه پیرلی لاستیک‌های RS و R را همچنان ارائه خواهد کرد اما نسخه جدید RS جدیدترین پیشرفت‌ها در زمینه مدل‌سازی دیجیتالی را به نمایش می‌گذارد و به پیرلی اجازه می‌دهد لاستیک‌های خود را با طیف وسیعی از الگوهای تماس، شکل آج و… بررسی کند و حداکثر پرفورمنس را به‌دست آورد.

این شرکت می‌گوید به لطف پیشرفت‌های رخ‌داده لاستیک‌های RS توانایی چشمگیری در عبور از پیچ‌ها و پایداری در سرعت‌های بالا دارد. لاستیک‌های RS مانند مدل‌های تروفئو R ازنوع نیمه‌چسبان و آماده استفاده در پیست است هرچند مجوز استفاده در جاده‌ را هم دارد. البته این لاستیک‌ها برای استفاده مداوم در مسیرهای خیس مناسب هستند و زمانی که دما به یخ زدن برسد، کشش خود را از دست خواهند داد.

البته پی‌زیرو تروفئو RS احتمالا ارزش انتخاب کردن برای مالکان موستانگ دارک‌هورس و پاگانی‌یوتوپیا را خواهد داشت.

نکته جالب آنکه موستانگ دارک‌هورس فقط با همین لاستیک در آمریکای‌شمالی عرضه می‌شود.

مدیر فوردپرفورمنس موتو اسپرت می‌گوید در بازار اروپا از لاستیک‌های عادی پی‌زیرو استفاده خواهد شد.

فورد تا دقیقه آخر استفاده از این نوع لاستیک‌ها در موستانگ دارک‌هورس را اعلام نکرده بود. نسخه معرفی‌شده از پاگانی یوتوپیا نیز به لاستیک‌های پیرلی پی‌زیرو کورسا مجهز بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =