کد خبر: 245408
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
چانگان

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: از شرکت سایپا خواسته ایم با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص،۱۱۳۳ خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده را ترخیص کنیم.

به گزارش «اخبار خودرو»،مهدی اسلام پناه امروز در بازدید از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص،1133 خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده را ترخیص کند.

استاندارد این خودروها از مبدا مورد تایید قرار گرفته است. البته اغلب خودروهای انبار شده بخاطر کم کاری وارد کنندگان و دریافت نکردن گواهی تطبیق از سوی واردکننده در گمرک باقی مانده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، اضافه کرد: به همه واحدهای سازمان ملی استاندارد در گمرکات سراسر کشور دستور داده شده تا خودروهای وارداتی را از نظر مدارک مربوط به استاندارد، سریعا بررسی و ظرف 24 ساعت ترخیص کنند.

براساس این گزارش، یک هزار و 133 خودرو چانگان وارداتی در گمرک مانده و 50 دستگاه خودرو ترخیص شده است. شرکت سایپا 15 روز پیش این خودروها اظهار کرده، اظهارنامه تایید و به سازمان ملی استاندارد ارجاع است. این خودروها دارای برخی نواقص نشانه‌گذاری ، نصب کمربند ایمنی، مصرف سوخت و غیره بوده است. با ارائه تعهد از سوی شرکت سایپا برای رفع این نواقص، اجازه ترخیص خودروها داده می‌شود.به محض صدور تاییدیه نوع این خودروها نیز کمتر از 24 گواهی coc برای این خودروها صادر می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد DE ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    پراید و تیبا همه این استانداردا را داره که بدون بازرسی تایید میکنید؟ کمربند این خودرو مشکل داره ولی برا سایناوسارا عالیه؟ دونگ چی رو میخوایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =