خودرو برقی

سه نگرانی اصلی مصرف‌کنندگان در مورد خودروهای برقی همچنان قیمت، محدوده و محل شارژ آن‌هاست؛ اگرچه این نگرانی‌ها نسبت به‌سال‌های گذشته کاهش یافته است.

صنعت‌خودرو با سرعت تمام به‌سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند. دیر یا زود تمام تولیدات خودروسازان بزرگ به‌شکل برقی خواهد بود و دیگر خبری از خودروهای درون‌سوز نخواهد بود. میزان اقبال به‌خرید خودروهای برقی بسیار افزایش یافته است؛ با این حال همچنان بسیاری خودروهای درون‌سوز را ترجیح می‌دهند. چراکه از ‌خرید خودروهای برقی واهمه دارند.

سه نگرانی اصلی مصرف‌کنندگان در مورد خودروهای برقی همچنان قیمت، محدوده و محل شارژ آن‌هاست؛ اگرچه این نگرانی‌ها نسبت به‌سال‌های گذشته کاهش یافته است.

بر اساس گزارش‌ها در یک نظرسنجی، ۴۲ درصد اظهار کرده‌اند که به‌دلیل قیمت بالا توان یا تمایلی برای خرید خودرو برقی ندارند. همچنین ۳۹ درصد نیز نگران محدوده شارژ این خودروها هستند و می‌ترسند در جاده و هنگام مسافرت با چالش مواجه شوند.همچنین نگرانی از پیدا نکردن ایستگاه شارژ یا معطلی طولانی‌مدت در این ایستگاه‌ها به‌منظور شارژ خودرو از دیگر دلایلی است که مصرف‌کنندگان را از خرید خودروهای برقی منصرف می‌کند.

با این حال یک اتفاق بسیار مثبت این است که بسیاری از خودروسازان متعهد شده‌اند استاندارد شارژ تسلا را اتخاذ کنند که دسترسی صاحبان خودروهای برقی این برندها به‌شبکه سوپرشارژ را فراهم می‌کند. این دلیل دیگری برای خریداران است تا به‌خودروهای برقی روی آورند.با این وجود خودروسازان مدعی هستند که با افزایش تیراژ و به‌ثمر رسیدن گیگاکارخانه‌های آن‌ها طی سال‌های پیش رو روند تولید این مدل خودرو تغییر خواهد کرد و قیمت‌ها کاهشی خواهد شد.

هرچند اطمینان به‌این‌که در آینده قیمت خودروهای برقی کاهش پیدا خواهد کرد سخت است؛ اما روند جهانی تولید خودرو برقی نشان از تغییرات مثبت در این حوزه دارد.

قیمت خودروهای برقی به‌طور کلی بالاتر از خودروهای سوختی است. هزینه تولید باتری‌ها و سامانه‌های الکتریکی پیچیده، با گذشت زمان چندان کاهش نیافته است؛ با این حال خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ به‌دنبال ایجاد فناوری‌های جدیدی هستند که هزینه تمام‌شده را کاهش دهد.

زمان لازم برای شارژ کامل باتری خودرو برقی نیز معمولا بسیار بیشتر از زمان پر کردن مخزن سوخت خودرو سوختی است. این مساله سبب محدود شدن دامنه رانندگی و نگرانی درباره عدم‌توانایی شارژ هنگام سفرهای طولانی می‌شود.

باتری خودروهای برقی معمولا ظرفیت کمتری نسبت به‌خودروهای سوختی دارند که سبب محدود شدن دامنه رانندگی آن‌ها می‌شود. این مساله سبب نگرانی درباره عدم توانایی رسیدن به‌مقصد در سفرهای طولانی و عدم‌تامین نیاز روزانه برخی راننده‌ها می‌شود.

بحران تولید انرژی و تامین شبکه برق در بسیاری از نقاط جهان همچنان پابرجاست. استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق کنار گذاشته خواهد شد و انرژی‌های تجدیدپذیر جای آن‌ها را خواهد گرفت. در این بخش نیز نگرانی از این بابت وجود دارد که فناوری‌های جدید هنوز با چالش‌های بزرگ مواجه نشده‌اند و ممکن است شرایط تولید برق در آینده با اخلال مواجه شود. همین امر سبب شده است بسیاری نسبت به‌خرید خودروهای برقی محتاط عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =