شورولت آوئو - وولینگ ژینگچی

خودروسازان با پیشرفتی چشمگیر، مدل‌هایی را عرضه می‌کنند که شاید خیلی با ساخته‌های خودروسازان باسابقه‌ جهان فاصله نداشته باشد. به‌همین دلیل، شرایطی که در ابتدای فعالیت خودروسازان چینی می‌دیدیم امروز برعکس شده و حتی برخی خودروسازان بزرگ اقدام به‌عرضه‌ خودروهای چینی با برند خودشان کرده‌اند

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، بسیاری از خودروسازان نوپای چینی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده بودند، برای توسعه‌ محصولاتشان به‌خودروسازان بزرگ و مشهور جهان متوسل شدند و حتی برخی محصولات قدیمی آن‌ها را با برند خود در چین تولید و عرضه می‌کردند. امروز اما شرایط چینی‌ها کاملا تغییر کرده است. این خودروسازان با پیشرفتی چشمگیر، مدل‌هایی را عرضه می‌کنند که شاید خیلی با ساخته‌های خودروسازان باسابقه‌ جهان فاصله نداشته باشد. به‌همین دلیل، شرایطی که در ابتدای فعالیت خودروسازان چینی می‌دیدیم امروز برعکس شده و حتی برخی خودروسازان بزرگ اقدام به‌عرضه‌ خودروهای چینی با برند خودشان کرده‌اند. البته این خودروها فقط در برخی بازارهای خاصی عرضه می‌شوند؛ اما همین ‌که لوگوی برخی از برندهای قدیمی و معتبر خودروسازی جهان روی مدل‌های چینی رفته نشان از پیشرفت چشم‌بادامی‌های شرق آسیا دارد.

از این‌ رو، در ادامه قصد داریم با این خودروهای چینی که با برند خودروسازان بزرگ و مشهور جهان عرضه شده‌اند، آشنا شویم.

فورد تریتوری - یوشنگ S330

فورد که شرایط خوبی در بازار چین نداشت و با کاهش فروش مواجه بود، ری‌بج یک کراس‌اوور چینی و عرضه‌ آن با برند خودش را در این کشور به‌عنوان راه‌حلی سریع و کم‌هزینه برای بهبود اوضاع انتخاب کرد. به‌این ترتیب در نمایشگاه چنگدوی ۲۰۱۸ فورد تریتوری معرفی شد. این خودرو نسخه‌ ری‌بج‌شده‌ کراس‌اووری چینی به‌نام یوشنگ S330 است.

بره‌ هایی با پوست گرگ!

یوشنگ برندی متعلق به‌شرکت جیانگ‌لینگ است که با نام JMC شناخته می‌شود و با فورد جوینت‌ونچر دارد. فورد قسمت جلوی تریتوری را با چراغ‌ها و جلوپنجره‌ جدید بازطراحی کرده تا از S330 متمایز شود.

همچنین فورد استرالیا هم در طراحی و توسعه‌ این خودرو نقش داشته و سواری و هندلینگ آن در مسیر آزمایشی فورد در استرالیا تنظیم شده است. تریتوری در کارخانه‌ JMC فورد در چین تولید می‌شود و علاوه‌بر این کشور، به‌سراسر آمریکای جنوبی و چندین بازار شرق آسیا هم صادر می‌شود.

شورولت کاپتیوا - بائوجون ۵۳۰

جنرال‌موتورز سال‌هاست که با شرکت‌های چینی سایک و وولینگ جوینت‌ونچر دارد و بائوجون برندی حاصل از این همکاری است. این برند در نمایشگاه گوانگژوی ۲۰۱۷ کراس‌اوور کامپکتی به‌نام ۵۳۰ را رونمایی کرد و چندی بعد در نوامبر ۲۰۱۸ این خودرو با برند شورولت و به‌عنوان نسل دوم کاپتیوا در کلمبیا معرفی شد.

بره‌ هایی با پوست گرگ!

کاپتیوا در ظاهر کاملا با ۵۳۰ یکسان است و صرفا جای لوگوی بائوجون را نشان شورولت گرفته است. کاپتیوا که در چین و اندونزی تولید می‌شود، در بازارهای زیادی مثل تایلند، مکزیک، پرو، اکوادور، شیلی و چند بازار خاورمیانه به‌فروش می‌رسد. بائوجون ۵۳۰ در بازار هند هم با نام ام‌جی هکتور عرضه می‌شود.

دوج جورنی - ترامپچی GS5

دوج جورنی کراس‌اوور میان‌سایزی بود که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ به‌بازار عرضه می‌شد. در سپتامبر ۲۰۲۱ اما دوج اقدام به‌معرفی جورنی جدیدی کرد که هیچ ارتباطی به‌مدل قبلی نداشت. این خودرو نسخه‌ ری‌بج‌شده‌ نسل دوم کراس‌اوور چینی ترامپچی GS5 است که برای عرضه در بازار مکزیک در نظر گرفته شده است.

بره‌ هایی با پوست گرگ!

ترامپچی برند متعلق به‌شرکت گک است که با فیات-کرایسلر جویت‌ونچر دارد. جورنی از جلوپنجره‌ جدیدی استفاده می‌کند که سعی کرده نمای آن را به‌محصولات دوج شبیه کند.

شورولت آوئو - وولینگ ژینگچی

یکی دیگر از خودروهای حاصل از همکاری جنرال‌موتورز، سایک و وولینگ که با برند شورولت عرضه می‌شود، مدل آوئو است. این خودرو نسل سوم آوئو است که برای بازار مکزیک در نظر گرفته شده و در دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شد.

این خودرو در دو نسخه‌ هاچ‌بک و سدان از فوریه‌ امسال در مکزیک عرضه می‌شود.

بره‌ هایی با پوست گرگ!

آوئو اما درواقع براساس کراس‌اوور چینی وولینگ ژینگچی شکل گرفته است. البته برخلاف خودروهای قبلی این فهرست، آوئو صرفا یک ری‌بج ساده از ژینگچی نیست و تفاوت‌های قابل‌ توجهی بین آن‌ها دیده می‌شود؛ اما دو خودرو اشتراکات زیادی با هم دارند و به‌عنوان ‌مثال چراغ‌های آن‌ها با هم یکسان است و هر دو با یک پیشرانه‌ ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی با ۹۹ اسب‌بخار قدرت به‌بازار عرضه می‌شوند.

پژو لندترک - چانگان F70

پژو که سابقه‌ ری‌بج پیکاپ دانگ‌فنگ ریچ را برای عرضه در آفریقای جنوبی داشت، برای عرضه‌ پیکاپ جدیدی بار دیگر سراغ چینی‌ها رفت.

بره‌ هایی با پوست گرگ!

این پیکاپ که لندترک نام دارد و در سال ۲۰۲۰ راهی بازار شد، به‌طور مشترک با چانگان توسعه پیدا کرده و پلت‌فرم و بیشتر بدنه‌ آن با چانگان F70 مشترک است. البته لندترک در اروپا عرضه نمی‌شود و برای بازارهای نوظهوری مثل آفریقای جنوبی، مالزی و آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است.

این پیکاپ در برزیل هم با نام فیات تیتانو عرضه می‌شود. به‌گفته‌ پژو، این پیکاپ بیش از 2 میلیون کیلومتر آزمایش را در شرایط آب و هوایی و مسیرهای مختلف انجام داده تا از تطبیق‌پذیری، توانایی‌های آفرود و سهولت تعمیر آن اطمینان حاصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

آخرین اخبار