کد خبر: 245584
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران

سهیل سیاوشی در سرمقاله امروز ( یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ) روزنامه «دنیای خودرو» به موضوع « تیم ملی‌ کراس‌سواران » پرداخت.

به گزارش «اخبار خودرو»، عضو هیات تحریریه روزنامه «دنیای خودرو» در این‌ باره نوشت:

برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش کشور قرار است تیم ملی‌ کراس‌سواران شامل بانوان و آقایان در قالب یک تیم واحد به مسابقات بین‌المللی اعزام شود تا به‌عنوان برترین استعدادهای ایرانی افتخارآفرینی کنند.

بنابر اعلام فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در پایان دو روز مسابقه انتخابی قهرمانان کراس‌سوار ایران در پیست مجموعه آزادی تهران، با نظر کمیته فنی فدراسیون؛ در بخش بانوان، دو خانم‌ به عضویت تیم ملی کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه درآمدند.

به‌گفته رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران، برای نخستین‌بار است که ایران در رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی با ترکیب کامل بانوان و آقایان راهی مسابقات جهانی می‌شود.

البته این فدراسیون در سال ۱۴۰۰ نیز با دو خانم پا به مسابقات جهانی رشته موتورکراس گذاشت و این سومین حضور تاریخی ورزشکاران ایران و البته اولین ترکیب کامل بانوان و آقایان در مسابقات جهانی موتورکراس است.

خوشبختانه توجه به سنین پایه و استعدادها نیز از برنامه‌های جدی فدراسیون است و به‌زودی اردوهای آمادگی برای موتورریس مردان و زنان و همینطور رشته کراس توسط فدراسیون برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

اقدام اخیر فدراسیون اتومبیلرانی نشان می‌دهد برنامه‌ریزی در این بخش جریان دارد و امیدواریم در دیگر ورزش‌های غیرحرکتی نیز شاهد چنین اقدامی باشیم.

هرچند انتقادهایی به شیوه‌ ارتباط ریاست فدراسیون با رسانه‌های صنعت خودرو وارد است، اما اقدام اخیر نشان می‌دهد که می‌توان در رشته اتومبیلرانی نیز سرمایه‌گذاری کرد و به‌رغم برخی مشکلات موجود به‌عنوان‌مثال در رشته موتورکراس نیز می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق فدراسیون بر این مشکلات فائق آمد.

امیدواریم این اقدام فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به‌عنوان نخستین قدم برای پیشرفت هرچه بیشتر در این رشته ورزشی با دستاوردهای خوبی همراه شود و در کنار آن بتوان با بهره‌گیری از نقاط ضعف بر چالش‌های موجود غلبه کرد. البته باید گفت اتخاذ برخی تصمیم‌های نادرست در بسیاری از موارد ناشی‌از فقدان اطلاعات و نبود داده‌های کافی است که با رفع این مورد می‌توان به خوبی برنامه‌ریزی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =