BFGoodrich

شرکت بی‌اف‌گودریچ‌ (BFGoodrich) تایر مخصوصی را برای خودروهای پلیس تولید کرده است که از نظر چسبندگی و ترمزگیری عملکرد خیلی بهتری دارد.

خودروهای پلیس به‌منظور مقابله هرچه بهتر با سارقان و مجرمان باید دارای قدرت، سرعت و هندلینگ بالایی باشند. یکی از فاکتورهایی که هندلینگ خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نوع تایر است.

درصورت استفاده از تایرهای معمولی، خودروهای پلیس هنگام تعقیب و گریز در پیچ‌ها دچار انحراف از مسیر می‌شوند که آن‌هم خطرات زیادی را در پی دارد. همچنین قدرت ترمزگیری ارتباط مستقیمی با کیفیت تایرها دارد.

شرکت بی‌اف‌گودریچ‌ برای کمک به نیروهای پلیس، تایر پیشرفته‌ای ویژه خودروهای تعقیب و گریز تولید کرده است.

شاید بدانید بی‌اف‌گودریچ‌ جزو بزرگ‌ترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان تایر خودرو در جهان به شمار می‌رود. تایر ابداعی این کمپانی آمریکایی برای استفاده در خودروهای پلیس، Elite-Force T/A نام دارد و چهارفصل است؛ به همین دلیل این تایر در هر شرایط آب‌وهوایی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

بی‌اف‌گودریچ‌ تاکید می‌کند عملکرد تایرهای سری Elite-Force T/A در سطوح مرطوب بسیار عالی است و می‌توان این سری را جزو بهترین‌های بازار دانست.

برای درک بهتر، بی‌اف‌گودریچ‌ می‌گوید درصورت تجهیز یک خودرو به تایر سری Elite-Force T/A، مسافت ترمزگیری در سطوح خیس تا 21فوت (6.4متر) کاهش می‌یابد.

باید به این نکته هم اشاره کرد که عملکرد این تایرها در مسیرهای خاکی و غیرآسفالته هم عالی است. شرکت بی‌اف‌گودریچ‌ در توسعه تایرهای سری Elite-Force T/A با پلیس همکاری و از بازخوردهای دریافتی در مراحل طراحی و تست استفاده کرده است.

سرگرد جیسون رمی از کلانتری اج‌فیلد کارولینای‌جنوبی یکی از اعضای کادر پلیس است که با شرکت بی‌اف‌گودریچ‌ همکاری کرده؛ وی معتقد است حفظ هندلینگ در مسیرهای مرطوب و خیس، به‌خصوص در تعقیب و گریزهای با سرعت بالا از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.

در کنار چسبندگی ایده‌آل، تایرهای سری Elite-Force T/A از نظر مقاومت و طول عمر نیز عملکرد بهتری دارند. برای مثال، میزان مقاومت این تایرها 35درصد بیشتر از تایرهای رایج کنونی است.

برای هماهنگی با انواع خودروهای پلیس، شرکت بی‌اف‌گودریچ‌ تایر جدید خود را در ابعاد مختلف تولید خواهد کرد.

جالب آنکه این سری با لوگوهای مخصوص یا نوشته‌های معمولی روی دیواره تولید خواهد شد. هدف از تولید تایرها با نوشته‌های معمولی، استفاده از آن‌ها در خودروهای مخصوص عملیات مخفی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

آخرین اخبار