رم۱۵۰۰

این سرعت بالا در عرضه پیکاپ‌های برقی موجب جا ماندن برخی برندهای مطرح نیز شده است

تا اواسط دهه جاری، حداقل ۱۲ مدل پیکاپ تمام‌برقی به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند. فهرست این خودروها شامل پیکاپ‌های برقی از برندهایی است که میلیون‌ها وسیله نقلیه ساخته‌اند یا میلیاردها دلار برای خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در این میان اما برخی از این خودروها با انتظار بیشتری برای رونمایی همراه هستند و به‌نظر می‌رسد بتوانند تقاضای بالایی را برای خود ایجاد کنند.

انتظار می‌رود سه مدل پیکاپ الکتریکی رم۱۵۰۰، سایبرتراک و فورد بعد از عرضه به بازار بیشترین سهم را به خود اختصاص دهند. این در حالی است که براساس آمارهای ارائه شده رم۱۵۰۰ بهترین ترکیب از برد، بار، بکسل و زمان شارژ را به مشتریان ارائه خواهد داد و همین موضوعی است که توانسته علاقه بسیاری از متقاضیان این خودروها را برانگیزد و آن ها را در انتظار برای عرضه این خودروها قرار دهد.

عرضه پیکاپ ۴۰هزار دلاری «رم۱۵۰۰» تا سال ۲۰۲۴

خودروسازی استلانتیس اعلام کرده است که نسخه الکتریکی رم۱۵۰۰ تولیدی دارای برد پیشرو در این کلاس از خودروهاست و ظرفیت یدک‌کشی و بار و زمان شارژ آن در مقایسه با سایر رقبا مناسب‌تر است. Ram ۱۵۰۰ REV اولین مدل استلانتیس براساس پلت‌فرم STLA Frame است.

مشتریان Ram ۱۵۰۰ REV می‌توانند آن را با یک باتری ۱۶۸کیلووات ساعتی که بردی (تخمینی از سازنده) تا ۳۵۰مایل را ارائه می‌دهد یا یک بسته باتری ۲۲۹کیلووات ساعتی که برد بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد (تخمینی از سازنده) خریداری کنند. تا ۵۰۰ مایل هر دو بسته باتری از شارژ فوق سریع DC تا ۳۵۰کیلووات پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند تنها در ۱۰دقیقه تا ۱۱۰ مایل برد داشته باشند.

شارژ دوطرفه برای عملکردهای V۲V، V۲H و V۲G تا ۷.۲ کیلووات نیز برای این خودروها امکان‌پذیر است. هر پیکربندی ۱۵۰۰ REV دارای دو موتور خواهد بود که قابلیت تمام‌چرخ محرک را ارائه می‌دهد.

موتور جلو به طور خودکار در صورت عدم نیاز در شرایط خاص جدا می‌شود و مصرف انرژی را کاهش و برد رانندگی را افزایش می‌دهد. قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب اختیاری خواهد بود.

دیگر مشخصات این خودرو شامل قدرت ۶۵۴اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۰ پوندفوت است. این پیکاپ شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۴.۴ثانیه پر می‌کند. تاریخ عرضه این خودرو در سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده آمریکا عنوان شده و قرار است با قیمت پایه ۴۰هزار دلاری عرضه شود.

ورود کامیون برقی «جی‌ام‌سی» به بازار تا اوایل ۲۰۲۴

GMC قصد دارد Sierra EV را در پیکربندی‌های مختلف، با پیشرانه‌های مختلف و بسته‌های باتری به فروش برساند.

هنوز تمام جزئیات این خودرو فاش نشده است و جی‌ام‌سی فقط تایید کرده حداکثر برد ۴۰۰ مایلی را برای این پیکاپ هدف قرار داده است. در مورد عملکرد، پیشرانه این خودرو در نسخه دنالی ۷۵۴اسب‌بخار قدرت و ۷۸۵ پوندفوت گشتاور خواهد داشت. نسخه الکتریکی سی‌یرا دومین پیکاپ الکتریکی این برند پس از پیکاپ هامر است.

پیکاپ برقی جی‌ام‌سی تا ۹۵۰۰ پوند ظرفیت بار و حداکثر ۱۳۰۰ پوند ظرفیت بکسل را ارائه می‌دهد. رانندگی با یک پدال، سیستم فرمان چرخ عقب، رانندگی مورب، سقف شیشه‌ای ثابت پانوراما، چرخ‌های ۲۴اینچی با لاستیک‌های ۳۵اینچی، کف تخت، سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی ۱۶.۸اینچی، دسته ابزار تمام دیجیتال ۱۱اینچی و سوپرکروز از دیگر ویژگی‌های برجسته این وانت برقی جدید هستند. زمان عرضه این پیکاپ الکتریکی اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام شده است.

عرضه نسخه الکتریکی پرفروش‌ترین پیکاپ اروپا

رنجر جدید با ویژگی‌هایی طراحی شده که از فورد F-۱۵۰ به ارث برده است. نسل جدید فورد رنجر در اواخر سال ۲۰۲۱ از طراحی الهام گرفته از F-۱۵۰ رونمایی شد و حالا فورد قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تمام خودروهای تجاری اروپا را با آلایندگی صفر تولید کند.

باتوجه به اینکه رنجر پرفروش‌ترین پیکاپ‌تراک اروپاست، نسخه‌های پلاگین-‌هیبرید و برقی رنجر تا اواسط دهه آینده به بازار خواهند رسید. فورد می‌تواند رنجر الکتریکی را در چین با همکاری JMC، شریک خود، تولید کند.

سایر بازارها احتمالاً رنجر الکتریکی را از تایلند دریافت خواهند کرد که پایگاه تولید کامیون‌های معمولی است. زمان عرضه فورد رنجر الکتریکی تا پایان سال ۲۰۲۵ اعلام شده که در راستای تعهد فورد برای برقی‌سازی خودروهای تجاری انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود کامیون رنجر الکتریکی قیمتی کمتر از لاتنینگ داشته باشد که از ۴۰هزار دلار شروع می‌شود. بنابراین به نظر می رسد قیمت اولیه این پیکاپ ۳۲هزار دلار باشد.

احتمال عرضه «سایبرتراک» از اواخر سال جاری

پیکاپ پرماجرای سایبرتراک نیز از دیگر مدل‌های الکتریکی این سگمنت است که بسیاری از متقاضیان برای ورود آن به بازار لحظه‌شماری می‌کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ اعلام کرد تولید اولیه سایبرتراک در تابستان ۲۰۲۳ و تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و این خبر ازسوی کارخانه تسلا در ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۳ در توییتر تایید شد. بنابراین انتظار می‌رود تحویل مدل‌های اولیه به مشتریان در هفته‌های آینده آغاز شود.

فرمان یوکی، سیستم فرمان محور عقب، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی چرخشی، قفل درهای لمسی، دسته ابزار دیجیتال، سیستم تعلیق بادی و غیره از جمله ویژگی‌های کلیدی سایبرتراک محسوب می‌شوند. تسلا می‌گوید سایبرتراک می‌تواند صفر تا ۶۰مایل در ساعت را در ۲.۹ ثانیه طی کند و با یک بار شارژ این برد را به ۵۰۰مایل برساند.

یک ویدیوی جاسوسی که اخیرا از این خودروها منتشر شده نشان داد مدل تولیدی دارای آینه‌های معمولی است، اما به شکل غیرمتعارف و مثلثی. در حالی که اعلام شده بود تسلا سایبرتراک از ۳۹هزار و ۹۰۰ دلار شروع می‌شود، تسلا اخیرا جزئیات قیمت را از وب‌سایت خود حذف کرده است.

تاخیر در برنامه الکتریکی‌سازی پیکاپ‌های «نیسان»

این سرعت بالا در عرضه پیکاپ‌های برقی موجب جا ماندن برخی برندهای مطرح نیز شده است. نیسان که تقریبا ۱۷سال طول کشید تا جایگزین فرانتیر قبلی در ایالات‌متحده برای سال ۲۰۲۲ را معرفی کند، در معرفی نسخه بعدی هم تاخیر خواهد داشت.

طبق برنامه اولیه، قرار بود این مدل تا سال ۲۰۲۷ تولید شود. با این‌حال، موعد تولید این پیکاپ تا مدل ۲۰۲۹ تمدید شده و چرخه عمر فرانتیر دو سال طولانی شده، اما دلیل تغییر جدول زمانی آن مشخص نشده و ممکن است ارتباطی با دستور کار الکتریکی‌سازی مدل‌های نیسان داشته باشد.

قرار است نیسان نیز در راستای خداحافظی با مدل‌های دیزلی، در سال‌های آتی مدل‌های الکتریکی را طراحی و روانه بازار کند که حالا با اعلام جدید این شرکت به نظر می‌رسد زمان ورود نسخه‌های الکتریکی از پیکاپ فرانتیر براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا یک سال به تاخیر بیفتد. خودروهای کاملا الکتریکی این خودروساز حدود اواسط دهه جاری از خط مونتاژ خارج خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =