mitrachem

طبق گزارشها، شرکت باتری مبتنی بر Mountain View «مبتکر مواد باتری مبتنی بر هوش مصنوعی» است و از این ایده دفاع می‌کند که مواد فعال کاتدی مبتنی بر آهن (CAM) امکان پذیرش گسترده‌تر وسایل نقلیه الکتریکی را فراهم می‌کند.

صنعت تولید باتری خودروهای برقی وارد فاز جدیدی شده است. صنعت خودروهای برقی با سرعت بسیاری در حال پیشرفت است و در این بخش بین خودروسازان رقابت شدیدی ایجاد شده و تقریبا تمام خودروسازان به‌دنبال به‌دست آوردن فناوری‌های تازه درحوزه باتری هستند. این مساله سبب شده است به‌محض انتشار موفقیت یک شرکت استارت‌آپی در حوزه فناوری باتری خودرو، یک خودروساز با خرید سهام سرمایه‌گذاری در آن شرکت اقدام به‌کسب فناوری‌های جدید ‌کند. در جدیدترین سرمایه‌گذاری شرکت جنرال‌موتورز اقدام به‌تزریق سرمایه به‌استارت‌آپ mitrachem حوزه باتری کرده است.

درصورت موفقیت، فناوری LMFP mitrachem می‌تواند تا پایان دهه جاری باتری خودروهای الکتریکی جنرال‌موتورز را تامین کند.

جنرال‌موتورز در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این شرکت سرمایه‌گذاری به‌ارزش 60 میلیون‌دلار را در استارت‌آپ فناوری باتری سیلیکون ولی mitrachem انجام خواهد داد.

طبق گزارشها، شرکت باتری مبتنی بر Mountain View «مبتکر مواد باتری مبتنی بر هوش مصنوعی» است و از این ایده دفاع می‌کند که مواد فعال کاتدی مبتنی بر آهن (CAM) امکان پذیرش گسترده‌تر وسایل نقلیه الکتریکی را فراهم می‌کند.

این دو شرکت برای توسعه CAM مبتنی بر آهن مانند فسفات آهن لیتیوم منگنز (LMFP) برای نیرو دادن به‌خودروهای برقی فعالیت خواهند کرد. بر اساس اعلام جنرال‌موتورز این همکاری منجر به‌کاهش هزینه تولید باتری خواهد شد. تولید باتری‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر از مزایای این سرمایه‌گذاری عنوان شده است. جنرال‌موتورز اظهار کرده که این بودجه باید mitrachem را قادر سازد تا عملیات خود را افزایش دهد و راه‌حل‌های خود را با سرعت بیشتر به‌بازار بیاورد.

این استارت‌آپ از الگوریتم یادگیری هوش مصنوعی اختصاصی استفاده می‌کند تا بازه زمانی آزمایشگاه تا تولید را 10 برابر کاهش دهد. ویژگی بارز آزمایشگاه این شرکت «سکوی شتاب اتم به‌تن» است.

از شبیه‌سازی‌ها و تکنیک‌های یادگیری ماشین برای تسریع در کشف فرمولاسیون، بهینه‌سازی سنتز کاتد و ارزیابی طول عمر سلول استفاده می‌شود. این استارت‌آپ همچنین ادعا می‌کند که یک پلت‌فرم ابری داخلی برای توسعه کاتد، نمونه‌سازی سلولی و موارد دیگر دارد.

گیل گولان، معاون جنرال‌موتورز به «CNBC» گفت: «اگر mitrachem موفق باشد، باتری‌های آن می‌توانند تا پایان این دهه خودروهای جنرال‌موتورز را تامین کنند.»

ویواس کومار، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت mitrachem گفت: «سرمایه‌گذاری جنرال‌موتورز به‌ماموریت استارت‌آپ برای توسعه، استقرار و تجاری‌سازی مواد کاتدی مبتنی بر آهن ساخت ایالات‌متحده کمک می‌کند و می‌تواند برق خودروهای الکتریکی، ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی درمقیاس شبکه و فراتر از آن را تامین کنند.»

در نیمه دوم سال 2023، جنرال‌موتورز تولید چندین مدل مبتنی بر Ultium از جمله شورولت سیلورادو EV Work Truck، Blazer EV، Equinox EV، Silverado EV RST First Edition، Brightdrop Zevo 400 و Cadillac Celestiq را تسریع خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =