خودروهای وارداتی نمایشگاه روایت خدمت

وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» از خودروهای وارداتی بازدید کرد. اگرچه روند واردات از سال گذشته تا به امروز بسیار کند پیش رفته اما با نمایش نمونه‌های نهایی در این نمایشگاه به‌نظر می‌رسد واردات خودرو روند بهتری پیدا کرده است و به‌زودی شاهد عرضه‌ خودرو در این بخش خواهیم بود

صبح روز گذشته خودروهای وارداتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران واقع در خیابان سئول، برای وزیر صمت به‌نمایش در آمدند. در این مراسم که به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، وزیر صمت از خودروهای واردشده بازدید کرد. پس از آن، بازدید از خودروهای وارداتی که فقط قرار بود توسط وزیر صمت انجام شود، برای عموم هم آزاد شد. درحالی که قرار بود روز گذشته فقط عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودروهای وارداتی بازدید کند، اما با دستور وی، بازدید از این خودروها برای عموم آزاد و همین مساله سبب شد بسیاری از مسئولان وزارت صمت و دولت نیز از این نمایشگاه بازدید کنند.

وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» از خودروهای وارداتی بازدید کرد. اگرچه روند واردات از سال گذشته تا به امروز بسیار کند پیش رفته، اما با نمایش نمونه‌های نهایی در این نمایشگاه به‌نظر می‌رسد واردات خودرو، روند بهتری را دنبال خواهد کرد و به‌زودی عرضه‌ها در این بخش آغاز خواهد شد. البته امروز طی مراسمی نخستین خودروهای وارداتی چانگان هم تحویل مشتریان شدند تا واردات خودرو رسما و بعد از ممنوعیت چندساله دوباره آغاز شود. گفته می‌شود چند دستگاه چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ با قیمت یک‌میلیارد و ۲۵۱ میلیون‌تومان تحویل مشتریان شد و این یعنی سرانجام قیمت این کراس‌اوور وارداتی هم اصلاح شده است.

در مراسم مذکور، خودروهایی آماده معرفی به‌وزیر صمت شده بودند که مجوزهای لازم را برای واردات اخذ کرده و استانداردهای لازم را گرفته‌اند. خودروها و شرکت‌های واردکننده که در مراسم روز گذشته حضور داشتند عبارت بودند از چانگان محصول سایپا، جتا محصول ماموت‌خودرو، ونوچیا محصول مکث‌موتور، دانگ‌فنگ شاین مکس محصول ایران‌خودرو، بایک X۵۵ محصول سانیار موتور پارسیان، اشکودا محصول پارس ساتر هوشمند، فیات محصول پارسیان‌موتور، جیلی آزکارا محصول فرداموتورز، هیوندای کرتا و هیوندای الانترا محصول تجارت کرمان KTL، سوزوکی و گک محصول راسا موتور خاورمیانه و کیا محصول کوشا خودرو.

این نمایش درحالی اتفاق افتاد که بازار خودروهای وارداتی روند نزولی قابل توجهی در چند ماه اخیر داشته است و شاید این نمایش که می‌تواند امیدواری بیشتری را به‌بازار تزریق کند، سبب شود قیمت خودروهای وارداتی با سرعت و شدت بیشتری در بازار آزاد ریزش کند. بر این اساس درشرایط فعلی هر روزه کاهش قیمت حداقل ۵۰ میلیون‌تومانی خودروهای خارجی را در بازار آزاد شاهدیم که نمایش خودروهای وارداتی و تحویل خودروهای چانگان در روز گذشته، قطعا می‌تواند شروعی دوباره برای ورود خودروهای وارداتی به‌خیابان‌های کشور باشد.

تیگو ۸ پرو پریمیوم بیشترین کاهش قیمت را در بازار آزاد داشت

روز گذشته بازار خودرو روند نزولی خود را همچنان ادامه داد. این درحالی است که هر روزه به‌واسطه انتشار برخی خبرها، امیدواری به‌واردات خودرو بیشتر می‌شود. در این میان خودرو تیگو ۸ پرو پریمیوم با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش، بیشترین تغییر قیمت را در میان خودروهای چینی تجربه کرد.

خودروهای داخلی در روز گذشته افت بهای یک تا ۵ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش ۷۹۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۴ میلیون‌تومان کاهش ۴۷۴ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول (۱۴۰۲) با ۳ میلیون‌تومان کاهش ۶۱۲ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند.

همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد کاهش بهای ۵ تا ۵۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم (۱۴۰۲) با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش ۲ ‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۸ پرو مکس (۱۴۰۲) با ۴۰ میلیون‌تومان کاهش ۲ میلیارد و ۵۲۵ میلیون‌تومان و دیگنیتی پرستیژ (۱۴۰۲) با ۳۰ میلیون‌تومان کاهش ۲ میلیارد و ۴۰ ‌میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

همچنـــــــین در میان خودروهای خارجی پریمیوم شاهد کاهــــش بهای ۵۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش رنو کولئوس با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان، رنو تلیسمان با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان و نیسان ایکس‌تریل با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان رسید.

همچنین در میان خودروهای خارجی شاهد کاهش قیمت ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که پورشه ماکان با ۲۰۰ میلیون‌تومان کاهش ۱۱ میلیاردتومان، لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۲۰۰ میلیون‌تومان کاهش ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان و ب‌ام‌و X۴ ۲.۸ با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان ارزش‌گذاری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =