Gotion High Tech

به‌تازگی یک استارت‌آپ چینی توانسته باتری LMFP را با طول عمر بالقوه ۲.۴ میلیون کیلومتر تولید کند. 

روند تولید باتری خودرو و فناوری مربوط به آن هر روز دچار تغییراتی می‌شود. هرچند کارشناسان معتقدند صنعت باتری خودروهای برقی در ابتدای راه خود قرار دارد، اما طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های بسیاری از سوی شرکت‌های فعال در این بخش بوده‌ایم. در حوزه باتری خودروهای برقی، چینی‌ها جزو پیشگامان هستند.

به‌تازگی یک استارت‌آپ چینی توانسته باتری LMFP را با طول عمر بالقوه ۲.۴ میلیون کیلومتر تولید کند. براساس ادعای این شرکت اگر خودرو سالانه ۲۵ هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد، بیش از ۹۰ سال می‌توان از این باتری استفاده کرد.

هرچند چنین ادعاهایی نیاز به‌گذر زمان و مشخص شدن وضعیت باتری داشت، اما شرکت‌ها به‌سمت باتری‌هایی با پایداری و عملکرد بالا رفته‌اند.

Gotion High Tech یک استارت‌آپ باتری چینی، باتری جدید L۶۰۰ لیتیوم-منگنز-آهن Astroinno (LMFP) خود را در کنفرانس فناوری سالانه‌اش در Hefei رونمایی کرد.

با تولید انبوه که قرار است در سال ۲۰۲۴ آغاز شود، بسته جدید Astroinno در حال حاضر تمام تست‌های ایمنی لازم را گذرانده است و به‌طور بالقوه می‌تواند تا ۴۰۰۰ چرخه شارژ-دشارژ دوام بیاورد که معادل حدود ۴ میلیون کیلومتر است.

بنابراین از میانگین عمر یک خودرو فراتر می‌رود. Gotion که دفتری در فرمونت کالیفرنیا دارد، می‌گوید که با کمک افزودنی‌های الکترولیت جدید، رسوب هم‌زمان، کپسولاسیون و فناوری جدید دانه‌بندی، باتری L۶۰۰ Astroinno را توسعه داده است.

باتری در یک ساختار ساندویچی با خنک‌کننده مایع دو طرفه و رویکرد طراحی مینیمالیستی پیچیده شده است که تعداد قطعات ساختاری را تا ۴۵ درصد و وزن اجزای ساختاری را تا ۳۲ درصد نسبت به‌بسته‌های قبلی کاهش می‌دهد.

سلول Astroinno L۶۰۰ LMFP به ۲۴۰Wh/kg در چگالی انرژی گرانشی و ۵۲۵Wh/L در چگالی انرژی حجمی دست می‌یابد. این سلول می‌تواند بیش از ۴۰۰۰ چرخه در دمای اتاق و ۱۸۰۰ چرخه در دمای بالا داشته باشد و به‌راحتی در ۱۸ دقیقه به‌شارژ سریع برسد.

چنگ کیان، رئیس اجرایی Gotion Global گفت: «به‌لطف چگالی انرژی بالای باتری Astroinno، ما همچنین می‌توانیم بدون استفاده از مواد NCM به‌برد ۱۰۰۰ کیلومتری دست یابیم. برای مقایسه، سلول‌های لیتیوم-یون سیلیکون آند تولیدشده توسط Amprius دارای چگالی انرژی ۴۵۰ Wh/kg هستند؛ درحالی که سلول‌های نوع ۴۶۸۰ تسلا که از آند گرافیتی استفاده می‌کنند، چگالی انرژی تخمینی بین ۲۷۲ و ۲۹۶ Wh/kg دارند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =