لاماری ایما HEV

 لاماری ایما HEV جدیدترین محصول شرکت آرین پارس موتور است که در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد و به‌زودی راهی بازار می‌شود. این کراس‌اوور جدیدترین تیپ از مدل ایما است که قوای محرکه هیبرید دارد و ظاهر آن نیز با دو تیپ دیگر یعنی ایمای معمولی و ایما X متفاوت است. 

زیر کاپوت لاماری ایما HEV یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ (TGDI) قرار دارد که در سیستم هیبرید به‌همراه یک پیشرانه برقی قوای محرکه را تشکیل داده‌اند. خروجی ترکیبی سیستم هیبرید در این خودرو ۱۷۴ اسب‌بخار و ۳۰۰ نیوتون‌متر است.

قدرت هم به‌سبک دیگر خودروهای هیبرید از طریق جعبه‌دنده e-CVT به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در این خودرو با به‌کارگیری سیستم هیبرید، مصرف سوخت کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند؛ تا جایی ‌که این کراس‌اوور به‌صورت میانگین ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

در قسمت جلو ایما HEV، یک نواری کرومی به‌صورت عمودی از گوشه چراغ‌ها افزوده شده و طراحی سپر هم تغییر داشته و با طرح جدید اسپرت‌تر شده است.

کراس‌اوور سبز آرین ‌پارس‌ موتور به مشهد رسید

در قسمت عقب نیز در گوشه‌های چراغ‌ها یک خروجی تزئینی هوا اضافه شده که به‌اسپرت‌تر نشان دادن این کراس اوور کمک کرده است. همچنین در قسمت دیفیوزر به‌صورت هماهنگ با سپر جلو، قطعه‌ای هم‌رنگ بدنه استفاده شده است تا ایما HEV کاملا نسبت به‌دو نسخه دیگر لاماری متمایز باشد.

طراحی صندلی‌ها، رودری‌ها، دسته‌دنده، قطعاتی از داشبورد و همچنین گرافیک کلاستر نیز در این خودرو تغییر داشته و تمام این‌ها سبب شده است کابین HEV از باقی نسخه‌ها بسیار اسپرت‌تر و متفاوت‌تر به‌نظر برسد.

گفتنی است صندلی‌های ایما HEV به‌سبک خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده‌اند و حالت باکت دارند.

کراس‌اوور سبز آرین ‌پارس‌ موتور به مشهد رسید

در کراس‌اوور ایما HEV همان امکاناتی را می‌بینیم که در نسخه فول ایما ایکس دیده می‌شد. این خودرو به‌امکانات رفاهی نظیر سردکن صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درِ صندوق‌عقب برقی، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروزکنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نورپردازی روی داشبورد، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سنسور باران و... مجهز است.

کراس‌اوور سبز آرین ‌پارس‌ موتور به مشهد رسید

کراس‌اوور سبز آرین ‌پارس موتور از نظر ایمنی هم امکانات کاملی دارد؛ ایما HEV مجهز به‌شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط‌خوان، رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو است و همین امکانات سبب شده است شاسی‌بلند هیبرید آرین پارس موتور ۵ ستاره ایمنی چاینا انکپ را کسب کند. گفتنی است شرکت آرین پارس موتور برنامه دارد تا سه خودرو دیگر را هم به‌سبد محصولات خود اضافه کند که در کلاس‌های سدان، کراس‌اوور کامپکت و SUV فول‌سایز هستند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهراپروانه IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 0
    Like
  • مهدی بابک IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    🚙🚗🚙🚗🚙🚗🚙🚗 سلام ،اقای جمشید آرین بهترین مخترع ماشین برقی رو به کشور دعوت کنید تا بهترین ماشین برقی رو به مردم بسازه. بعد هم صادرات کنید.نه اینکه دست دوم خارجی بعد از کلی ماه ،قرار باشه وارد کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =