کراس اوور خانوادگی VGV U75 پلاس

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به‌زودی یک پیکاپ کره‌ای را هم روانه بازار خواهد کرد

خودرو VGV U۷۵ پلاس به‌عنوان جدیدترین محصول صنایع خودروسازی ایلیا در نمایشگاه مشهد رونمایی شد. این کراس‌اوور قرار است ابتدا به‌صورت وارداتی و سپس به‌صورت مونتاژی به‌بازار ایران بیاید.

VGV یک کراس‌اوور از برند تجاری‌ساز سینوتراک چین است که نخستین تلاش این کمپانی در بحث تولید خودروهای سواری محسوب می‌شود. نشان وی‌جی‌وی یک برند تازه‌تاسیس چینی است که به‌تازگی به‌تولید خودروهای سواری ورود کرده و از همان آغاز درخشان ظاهر شده است. این برند با پشتوانه سینوتراک در سال ۲۰۱۹ و با معرفی مدل U۷۰ رسما وارد تولید خودروهای سواری شد.

مشخصات فنی VGV U۷۵ پلاس

زیر کاپوت شاسی‌بلند جدید صنایع خودروسازی ایلیا یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت (TGDI) داریم که توان تولید ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده هشت‌سرعته اتوماتیک AT به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که تکنولوژی ZF آلمان را دارد و به‌همین دلیل است که شتاب صفر تا صد این خودرو با وجود وزن بالای ۱.۶ تنی، در ۸.۲ ثانیه رقم می‌خورد و مصرف سوخت این خودرو هم ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.

رینگ‌های ۱۸ اینچی، تعلیق چند اتصالی در عقب و فرمان برقی از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو هستند. خودرو U۷۵ پلاس با ۴,۸۲۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۹۱ میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اووری میان‌سایز محسوب می‌شود و در داخل از هفت صندلی در سه ردیف بهره می‌برد که حتی در ردیف سوم هم فضای مناسبی برای سرنشینان فراهم می‌کند.

کراس اوور خانوادگی VGV U۷۵ پلاس به نمایشگاه مشهد آمد

طراحی بدنه، کابین و امکانات VGV U۷۵ پلاس

خودرو خانوادگی VGV U۷۵ پلاس به‌عنوان محصول سال ۲۰۲۱ ظاهری با وقار و امروزی داشته و همانند اکثر خودروهای چینی، دارای یک جلوپنجره چندضلعی بزرگ است. اما استفاده از نوار باریک قرمزرنگ در سپر جلو و همین‌طور دیفیوزر عقب، یو ۷۵ پلاس را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند.

جلوپنجره‌ بزرگ و شش‌ضلعی این خودرو تداعی‌گر شاسی‌بلندهای هیوندای مانند سانتافه است. این بخش همراه با ادوات داخل سپر، از پلاستیک سیاه‌رنگ ساخته شده است، اما تلاش می‌کند با حجم‌دهی مناسب، حس اسپرت و تهاجمی داشته باشد. یو ۷۵ پلاس دارای تایرهای ۲۲۵ میلی‌متری و رینگ آلومینیوم ۱۸ اینچ است. داخل گلگیرها و سپر عقب، اجزای پلاستیکی به‌وفور دیده می‌شوند.

فرم چراغ‌های پشت نیز بسیار شبیه به‌کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ است. بال عقب و شیب ملایم سقف، از دیگر نکات مثبت در طراحی U۷۵ پلاس هستند.

در این خودرو کابین نیز طراحی خوب و نسبتا مدرنی دارد. اِلِمان‌های طراحی کابین در VGV U۷۵ پلاس، شباهت بسیار زیادی به‌محصولات مرسدس‌بنز دارد. این شباهت به‌خصوص در صفحه‌نمایش مرکزی با دو نمایشگر ۱۰ اینچی پشت فرمان و سیستم سرگرمی وسط داشبورد به‌اوج خود می‌رسد.

کراس اوور خانوادگی VGV U۷۵ پلاس به نمایشگاه مشهد آمد

علاوه‌بر این، استفاده‌ از چرم و پوشش نرم برای قسمت‌های مختلف داشبورد، حس لوکس بودن را در U۷۵ پلاس افزایش می‌دهد. هماهنگ با رنگ صندلی‌ها، بخش پایینی داشبورد نیز چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. کلیدهای گردان و سیستم‌های الکترونیک در بخش کنسول میانی، از سبک طراحی نزدیک به‌استاندارد جهانی برخوردارند.

صندوق‌عقب U۷۵ پلاس حالت هم‌سطح بدنه دارد و در حالتی که صندلی‌های ردیف سوم خوابیده باشند، تا حدود ۶۰۰ لیتر گنجایش دارد که اگر ردیف‌های دوم و سوم جمع شوند، به ۱۸۰۰ لیتر فضا برای حمل بار دست خواهیم یافت.

امکانات رفاهی و تجهیزات جانبی یو ۷۵ پلاس

نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نمایشگر لمسی در وسط داشبورد، دریچه‌های تهویه با حاشیه کرومی، غربیلک‌فرمان دی‌کات با دکمه‌های کنترلی، تریم دورنگ، صندلی‌های چرمی و ... از جمله امکانات درون کابین به‌حساب می‌آیند.

شاسی‌بلند جدید صنایع خودروسازی ایلیا به‌دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل کشش در شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، درِ صندوق‌عقب برقی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تایرهای گودیر، سیستم پایش باد تایرها، ۷ صندلی، دسته‌دنده الکتریکی چرخان، چهار حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی، صفحه‌آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و ساب‌ووفر، تنظیم برقی شش‌جهته صندلی راننده، تنظیم دستی چهارجهته صندلی سرنشین جلو، تهویه الکتریکی، سانروف پانوراما، آینه‌های جانبی تاشو برقی، کروزکنترل، دوربین ۳۶۰ درجه داینامیک، سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی، صفحه‌آمپر دیجیتال، صندلی برقی راننده، تریم چرمی داخل، سیستم محافظ فعال دربرابر واژگونی، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و... مجهز است.

کراس اوور خانوادگی VGV U۷۵ پلاس به نمایشگاه مشهد آمد

قیمت محصول جدید صنایع خودروسازی ایلیا

این محصول بعد از دایون Y۵ و Y۷ جدیدترین محصول صنایع خودروسازی ایلیاست. بر اساس آن‌چه مدیران این شرکت اعلام کردند، قرار است قیمت شاسی‌بلند جدید صنایع خودروسازی ایلیا در بازه ۱.۷ تا ۱.۸ میلیاردتومان باشد. البته این قیمت به‌متغیرهایی مثل نرخ ارز و تعرفه واردات خودرو بستگی دارد. همچنین اعلام شد که شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به‌زودی یک پیکاپ کره‌ای را هم روانه بازار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =