درخواست «فورد» برای حذف نام «رانگلر» از تایرهای «گودیر»!

فورد با ارائه استدلال‌های منطقی ازجمله بازآفرینی برانکو پس از غیبت ۲۴ساله و انتظارات زیاد طرفداران از تک‌تک اجزای این خودرو، گودیر را مجاب کرده است که صرفا عبارت سفیدرنگ «Wrangler» را از روی قالب تایرهای خود حذف کند.

باتوجه به توانایی‌های عالی تایرهای سری «رانگلر» گودیر، فورد تصمیم گرفته است از همین تایرها برای نسل‌دوم از نخستین شاسی‌بلند خود یعنی فورد برانکو استفاده کند. برانکو که با هدف کسب سهم از بازار جیپ رانگلر قرار است به بازار عرضه شود، ازیک‌سو به دنبال بهترین تایر برای گذر کردن از مسیر خارج جاده است و ازسوی‌دیگر گودیر بهترین محصول خود را با نام رانگلر تولید می‌کند.
به همین‌دلیل قدیمی‌ترین خودروساز آمریکا با گودیر وارد تعامل شده تا عبارت و نام «رانگلر» را از روی محصولات خود حذف کند و همان تایر استفاده‌شده در جیپ رانگلر را زیر چرخ‌های فورد برانکو ببرد.

فورد با ارائه استدلال‌های منطقی ازجمله بازآفرینی برانکو پس از غیبت ۲۴ساله و انتظارات زیاد طرفداران از تک‌تک اجزای این خودرو، گودیر را مجاب کرده است که صرفا عبارت سفیدرنگ «Wrangler» را از روی قالب تایرهای خود حذف کند. این درخواست فورد هفته گذشته ازسوی وب‌سایت موتوروان (Motor1.com) فاش شده است.

سام شِمباری، سخنگوی فورد در مصاحبه با این وب‌سایت گفت: «گودیر قبول کرده است عنوان «رانگلر» را از قسمت سایدوال (دیواره تایر) حذف کند ولی عبارت برند گودیر به همان سبک سابق روی سایدوال درج خواهد شد.»

وی اعلام کرد این تغییر صرفا برای محصولاتی اعمال خواهد شد که گودیر برای تامین خط تولید برانکو تولید می‌کند. فورد از برانکو جدید دو هفته پیش رونمایی کرد ولی تاییدیه بازگشت رسمی این محصول پس از گذشت ۳۰سال در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده بود.

بنابراین فورد ۴سال زمان داشته است تا با تایرساز این محصول وارد تعامل شود یا حتی محصول دیگری را انتخاب کند، اما در نهایت مجبور شد سراغ همان سری رانگلر برود که به طور استاندارد در رقیب اصلی این محصول استفاده می‌شود. تحلیلگران صنعت خودرو اعلام کرده‌اند با بازگشت برانکو، فورد تلاش جدی برای به چالش کشیدن جیپ رانگلر را انجام داده، محصولی که مدت‌هاست بخش مهمی از بازار شاسی‌بلندهای تفریحی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.

برمبنای تحقیقات موسسه معتبر Kelley Blue Book طی پنج سال گذشته،‌جیپ رانگلر به طور متوسط ماهانه ۱۷ هزار دستگاه فروش داشته است. اما ازسوی‌دیگر فورد از نام محصولی استفاده کرده که سال ۱۹۶۶ برای اولین‌بار از آن برای تولید خودرویی چهارچرخ متحرک و مرتفع بهره جسته بود که قابلیت‌های ویژه‌ای داشت که در نهایت باعث شد سبک جدیدی به نام SUVها خلق شود.

این خودرو در سه نسخه اسپرت (چهار در ثابت) که در مکزیک تولید می‌شود و نمونه‌های دو در و چهار در که سایت تولید آنها در منطقه وین از ایالت میشیگان قرار دارد، روی خط مونتاژ رفته است.

فورد اعلام کرده است در حین سفارش‌گذاری این محصول امکان درخواست دو تایر اضافه (مجموعا شش تایر) نیز برای مشتری وجود دارد، بنابراین تنها فرصت برای در اختیار داشتن تایرهای «گودیر سری رانگلر» ویژه برانکو هنگام ثبت‌نام این خودرو است که البته از زمان معرفی این محصول یعنی ۱۶ جولای امکان‌پذیر بوده ولی نخستین مشتری‌های این محصول بهار سال ۲۰۲۴ خودرویشان را در نسخه‌ ویژه‌ تحویل خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =