zinc air

در باتری‌های zinc air، انرژی الکتریکی از تبدیل واکنش شیمیایی بین اکسیژن هوا و فلز روی به‌دست می‌آید.

فناوری‌های جدیدی در حوزه باتری ورود کرده یا در آینده نزدیک شاهد نوآوری‌های جدیدی در این بخش خواهیم بود. بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال راهی هستند تا جایگزینی برای لیتیوم در تولید باتری پیدا کنند یا موادی به‌کار ببرند که با هزینه کمتر بیشترین کارایی را داشته باشند. فناوری zinc air یکی از موارد جدید است که درحوزه باتری به‌چشم می‌خورد.

zinc air در صنعت باتری یک فناوری پیشرفته به‌شمار می‌رود که برای ذخیره‌سازی و انتقال انرژی الکتریکی استفاده می‌شود. در باتری‌های zinc air، انرژی الکتریکی از تبدیل واکنش شیمیایی بین اکسیژن هوا و فلز روی به‌دست می‌آید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد باتری‌های zinc air قابلیت ذخیره انرژی بالاست. با توجه به‌این ویژگی، این باتری‌ها می‌توانند طول عمر بیشتری نسبت به‌باتری‌های سنتی داشته باشند. علاوه‌بر آن، باتری‌های zinc air دارای وزن کمی هستند و از منابع فلزی قابل تجدیدپذیر مانند روی استفاده می‌کنند که آن‌ها را یک گزینه پایدارتر نسبت به‌باتری‌های سنتی می‌کند.

از دیگر مزایای باتری‌های zinc air می‌توان به‌قابلیت شارژ سریع، کارکرد بهتر در دماهای مختلف و قدرت خروجی بالاتر اشاره کرد. با این حال، برخی محدودیت‌ها نیز وجود دارد. به‌عنوان مثال، باتری‌های zinc air قابلیت ذخیره‌سازی برق را در طولانی‌مدت ندارند و پس از مصرف، نیاز به‌تعویض دارند.

در کل، فناوری zinc air به‌عنوان یک جایگزین پتانسیل بالا برای باتری‌های سنتی در برخی موارد کاربرد دارد؛ همچنین نیاز به‌پژوهش و توسعه بیشتری دارد تا به‌صورت گسترده در صنعت استفاده شود.

محققان باتری در دانشگاه Edith Cowan استرالیا مزایای باتری‌های روی-هوا را نسبت به‌لیتیوم-یون برای کاربردهای خودروهای الکتریکی کشف کردند.

باتری‌های روی که ادعا می‌شود قدیمی‌ترین سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی هستند، از آند روی (الکترود منفی) با کاتدی متشکل از هوا (الکترود مثبت) استفاده می‌کنند.

یک مطالعه متفاوت منتشرشده در Science Direct بیان می‌کند که توان خروجی محدود نقطه‌ضعف بزرگی برای باتری‌های روی است و عملکرد و دوره عملکرد آن‌ها به‌رطوبت و دما بستگی دارد.

دانشمندان دانشگاه استرالیا با استفاده از ترکیبی از مواد جدید مانند کربن، آهن ارزان‌تر و کبالت، باتری را برای رفع نقص‌های ذاتی آن دوباره طراحی کردند. این مطالعه بیان کرد که باتری‌های روی-هوا می‌توانند کم‌هزینه و سازگار با محیط‌زیست باشند؛ درحالی که ایمن هستند و چگالی انرژی بالایی دارند.

محمد رضوان که این پروژه را رهبری می‌کند، گفت: «به‌دلیل فراوانی روی موجود در کشورهایی مانند استرالیا و وجود هوا در همه جا، این نوع باتری به‌یک راه‌حل ذخیره انرژی بسیار بادوام و قابل اعتماد تبدیل می‌شود.»

او همچنین اضافه کرد که این باتری‌ها می‌توانند کم‌هزینه، سازگار با محیط‌زیست و درعین حال ایمن بودن، دارای چگالی انرژی بالا (از لحاظ نظری) باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =