سیدکاظم موسوی؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با همراهی یاسر عبدالهی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مسعود ایرانی؛ مدیرکل صمت استان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط  از کارخانه آرتاویل‌تایر بازدید کردند.

در این بازدید بیان شد با تکمیل خط جدید تولید تایرهای سیمی برای خودروهای سنگین و بهره‌برداری از آن، ۳۰درصد نیاز کشور تامین می‌شود.

مهندس ایرانی هدف از بازدید خط تولید این مجموعه و دیگر واحدهای صنعتی استان را در راستای برطرف کردن موانع تولید و بررسی راهکارهای رفع مشکلات احتمالی واحدهای تولیدی در استان عنوان کردند. معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: «استان اردبیل با تولید متنوع تایر در سطح ملی به قطب صادرات محصولات با کیفیت در این حوزه تبدیل شده است.»

یاسر عبدالهی در مراسم افتتاح فاز جدید کارخانه تولید لاستیک در اردبیل اظهار کرد: «روزانه یک‌هزار حلقه لاستیک در کارخانه بزرگ تولیدی در استان اردبیل روانه بازار مصرف می‌شود. در فاز جدید تولید لاستیک‌های خودروهای سنگین نیز مورد توجه و تمرکز تولیدکنندگان قرار گرفته است.»

ی تصریح کرد: «علاوه‌بر تامین نیازهای داخلی، صادرات تایر اردبیل را با برند خاص به دورترین مناطق شاهد هستیم که براساس رایزنی‌های انجام‌شده این محصولات به کشورهای مجارستان، لهستان، روسیه، آلمان و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شوند.»

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: «این واحد صنعتی که در تولید و عرضه محصولات لاستیک پیشرو و پیشقدم بوده، در سه دهه اخیر از فعالیت خود توانسته فرصت اشتغال برای بیش‌از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در فازهای مختلف فراهم آورد.»

عبدالهی افزود: «تولیدات این واحد تولیدی نیز به بیش‌از ۵۵ هزار تن ارتقا یافته و در طول سال امکان صادرات و عرضه سه میلیون حلقه تایر خودروهای سنگین نیز در این مجموعه فراهم آمده است.»

وی حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه‌تعطیل را در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: «در ۲ سال اخیر ۱۱۶ واحد صنعتی و تولیدی با حمایت همه‌جانبه به چرخه تولید بازگشتند تا در سایه فعالیت آنها شاهد اشتغالزایی جوانان و عرضه محصولات متنوع به بازارهای داخلی و خارجی باشیم.»

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: «امسال نیز با تاکید استاندار اردبیل بیشترین تاکید ما حمایت از واحدهای تولیدی موثر و راهگشاست. با شناسایی ۱۵ واحد تولیدی سعی داریم توان اشتغالزایی آنها را به یک‌هزار نفر ارتقا دهیم تا این تعداد به جمع باشگاه هزارتایی‌ها افزوده شود.»

شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر به‌عنوان بزرگت‌رین کارخانه لاستیک سازی شمال غرب کشور در شش کیلومتری شهر اردبیل احداث و با توجه به اهمیت و نقش تولیدات داخلی در افزایش درآمد ملی و همچنین توسعه صادرات غیر نفتی و نیز به منظور نیل به خودکفایی در زمینه ساخت تایر با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی در زمینه ساخت انواع تایر از سال ۱۳۷۶ فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد و نام تجاری «گلدستون» را برای محصولات خود برگزید. سرمایه شرکت در طول فعالیت چند بار افزایش یافته و در حال حاضر سرمایه شرکت یک‌هزار و ۲۰۲ میلیون ریال رسیده است.

این مجموعه از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی رازی به حساب می‌آید. ظرفیت اولیه شرکت ۲۵۰۰۰ تن در سال (انواع تایر، تیوب و نوار فلاپ وسایط نقلیه سنگین ) بود که با گذشت مدت زمان کمی به ۳۵۰۰۰ تن در سال ارتقا یافت. میزان فروش «گلدستون» ظرف سه‌سال گذشته ۷۷‌درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

مجموع عوامل ذکرشده موجب می‌شود برای سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۹‌درصد افزایش درآمد فروش و ۹‌درصد رشد میزان تولید نسبت به سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شود. در عین حال با توجه به افزایش نرخ مواد مستقیم در کنار قیمت‌گذاری دستوری صنعت تایرسازی، رشد بهای تمام‌شده از درآمد شرکت پیشی گرفته، به‌طوری که در ۶ماه اول ۱۴۰۱ نسبت بهای تمام‌شده به درآمد شرکت ۱۰۲‌درصد بوده است.

بر همین اساس برای سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۰۸درصدی بهای تمام‌شده پیش‌بینی می‌شود. در نتیجه، این امر سبب تحقق ۲ریال سود به‌ازای هر سهم شرکت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =