کد خبر: 245955
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
جلال رشیدی‌کوچی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «بنا شده است معادل یک‌ونیم درصد قیمت خودروهای وارداتی گواهی اسقاط خودرو برای افرادی که می‌خواهند خودرو وارد کنند صادر شود و با پرداخت آن بتوانند خودرو وارد کنند.»

جلال رشیدی‌کوچی درباره سوالات مطرح شده مبنی‌بر این‌‎که برای واردات خودرو حواله اسقاطی و از رده خارج شده نیاز است، بیان کرد: «به‌عنوان یک خبر قطعی می‌گویم در قانون ساماندهی بازار و صنعت خودرو آمده است به ازای ساخت، تولید و واردات باید خودرو اسقاط و از رده خارج شود. برای چه منظوری این اتفاق می‌افتد؛ برای این‌که هم میزان تعداد خودرو و هم میزان آلودگی در کشور کنترل شود و هم آن مبلغی که به عنوان اسقاطی از رده خارج کردن خودرو داده می‌شود کمک به محیط‌زیست باشد.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «قانون بندهای خوبی را پیش‌بینی کرده است.»

وی یادآور شد: «در گذشته هم این مشکل برای خودروهای کشنده و تریلی وجود داشت که مقرر شد خودروهایی که تا 3سال کارکرد داشتند، برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای وارد کشور شوند. در ازای واردات قرار شد که خودروهای فرسوده اسقاط شوند و گواهی اسقاط را چند شرکت صادر می‌کردند. آن زمان کار به جایی رسید که قیمت اسقاط یک کامیون اسقاطی که شاید پول آهنش نهایتا چیزی حدود 200 تا 300 میلیون تومان بود به دلیل آن‌که تعدادشان کم و محدود بود، از یک کشنده نو و تولید یک کشور اروپایی مانند شرکت‌های داف یا رنویا ولوو که تولید و وارد می‌شدند، بسیار بالاتر شود. مجلس در این زمینه ورود و قانونی را تصویب کرد که معادل یک‌ونیم درصد ارزش آن خودرو واردشده را به حساب محیط‌زیست واریز و گواهی اسقاط را صادر می‌کردند و این مشکل رفع شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =