چانگان های وارداتی

مونتاژ خودروهای صفر وارداتی در نیمه‌ دوم سال جاری آغاز می‌شود

شماره‌گذاری و تحویل اولین سری از خودروهای وارداتی از بیش‌از ۱۰ روز پیش در حال انجام است. در همین زمینه، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اخیرا اعلام کرد: «اولین سری از خودروهای وارداتی چانگان شماره‌گذاری شده و آماده تحویل به منتخبان سامانه یکپارچه خودرو است.»

محمدعلی تیموری درباره روند واردات خودرو به کشور و فرایندی که در این خصوص طی شده است،‌ اظهارداشت: «در خردادماه سال گذشته، اولین نمونه‌های خودروهای چانگان شامل CS۳۵ پلاس،‌ CS۵۵ پلاس و چانگان یونی‌تی وارد کشور شد تا فرایند آزمون این خودروها در داخل کشور طی شده و تاییدهای سازمان ملی استاندارد اخذ شود.»

وی افزود: «خودروهای یادشده پیش از این به کشورهای عربستان، امارات و روسیه صادر می‌شد، ولی برای آن‌که با استانداردهای ایران مطابقت داده شود،‌ انواع چانگان به‌صورت نمونه وارد کشور شد.»

ثبت سفارش در بهمن‌ماه پارسال پس از ۴ سال ممنوعیت واردات

تیموری در ادامه گفت: «گروه خودروسازی سایپا در بهمن‌ماه سال گذشته موفق شد ثبت سفارش خودروهای وارداتی را بعد از ۴ سال ممنوعیت واردات خودرو، انجام دهد. از این‌ رو، در اردیبهشت‌ماه سال جاری و با تایید سازمان ملی استاندارد، خودروهای چانگان وارد کشور شد و تحویل نمادین اولین سری از خودروهای وارداتی به منتخبان سامانه یکپارچه خودرو در روز هفتم شهریورماه انجام شد.»

او با بیان این‌که مدل‌های مختلف خودروهای وارداتی چانگان،‌ مرحله شماره‌گذاری را طی می‌کنند و با فوریت تحویل منتخبان سامانه یکپارچه خودرو می‌شوند، افزود: «در گام اول، یک‌هزار و ۱۰۸ خودرو چانگان وارد کشور شد که اولین سری آن در مرحله تحویل است. در این میان، یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه چانگان از مدل‌های یادشده در مرحله حمل و روی کشتی و ۲هزار دستگاه از خودروهای چانگان با استانداردهای ایران در کشور مبدا در حال تولید است.»

خودروهای برقی ثبت‌سفارش‌شده در مرحله تخصیص ارز

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با یادآوری این‌که خودروهای وارداتی چانگان بنزینی است و قرار است خودروهای برقی هم وارد کشور شود، اعلام کرد: «درحال‌حاضر نمونه‌های خودروهای برقی ثبت سفارش‌شده در مرحله تخصیص ارز است و مشخصات فنی این خودروها تایید شده و طرف قرارداد ما برای این خودروها،‌ شهرداری است.»

وی ادامه داد: «با فرایند فعلی، پیش‌بینی ما این است که در نیمه‌دوم سال جاری خودروهای برقی وارداتی سایپا در سطح شهر تردد خواهند کرد.» تیموری درخصوص تامین ارز برای واردات خودرو و قطعات خودرو،‌ گفت: «گروه خودروسازی سایپا، ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات خودرو و قطعات و همچنین منابع ارزی بانک مرکزی را تامین می‌کند.»

مونتاژ خودروهای وارداتی از نیمه‌دوم سال جاری

تیموری با بیان این‌که تولید خودرو در پنج‌ماهه سال جاری در قیاس با سال گذشته، ۲۵ درصد و پنج‌ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است،‌ گفت: «رشد تولید خودرو در شرایطی حاصل شده است که خودروهای ساینا، تیبا و تیبا۲ از خطوط تولید کنار گذاشته شده‌اند. در کنار افزایش تولید و واردات خودرو،‌ مونتاژ خودروهای وارداتی نیز از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.»

شتاب‌گیری تحویل خودرو چانگان به مشتریان

در همین راستا، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: «آن دسته از مشتریان خودرو چانگان که نسبت به تکمیل وجه مابه‌التفاوت خودروی چانگان براساس دعوتنامه صادرشده اقدام کرده‌اند و به‌روزرسانی احراز سکونت آن‌ها در سیستم ثبت شده بود، در روز هشتم شهریورماه خودرو آن‌ها فاکتور شد و در برنامه تخصیص پلاک و تحویل قرار گرفت.»

حسین کاظمی‌طرقی افزود: «برای تعدادی از تعهدات به مشتریان خودروهای چانگان که فیزیک پلاک دریافت شده بود، با مشتریان تماس گرفته شد و درخصوص تحویل خودرو چانگان آن‌ها راهنمایی لازم صورت پذیرفت.»

او خاطرنشان کرد: «دعوتنامه به‌منظور واریز وجه مابه‌التفاوت مبلغ خودرو چانگان مطابق نوبت صادر می‌شود که با توجه به موجودی خودروهای چانگان ترخیص‌شده از گمرگ به محض تکمیل وجه توسط مشتریان، خودرو به نام مشتری فاکتور و فرایند شماره‌گذاری و تحویل خودرو آغاز می‌شود.»

کاظمی افزود: «خودرو چانگان با مبلغ یک‌میلیارد و ۲۷۴میلیون و ۱۳۰هزار تومان فاکتور می شود و آن دسته از مشتریان که مبلغ واریزشده ایشان بیش از مبلغ مذکور باشد، مبلغ اضافه پرداختی در انتهای فاکتور مشتری ثبت و پیامک کدشناسه به تلفن همراه مشتری ارسال خواهد شد که با مراجعه مشتری به بانک عامل، با ارائه کارت ملی و اعلام شماره شناسه، مبلغ اضافه واریزی به مشتری پرداخت می‌شود.»

سابقه همکاری سایپا و چانگان

خودرو CS۳۵ پلاس، ورژن جدید خودرو CS۳۵ است که به سبد محصولات گروه سایپا اضافه شده است. این محصول دارای قوای محرکه ۱.۴ توربوشارژ، ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون‌متر بوده و خودرویی اسپرت و پرشتاب است.

محصول دوم نیز CS۵۵ پلاس است که قوای محرکه این محصول ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد. محصول دیگری که سایپا در دستور کار واردات دارد، خودرو جدید و به‌روز UNI-T از شرکت چانگان است که این محصول جدید، سال گذشته به بازارهای جهانی عرضه شده است. این خودروساز در سال گذشته بالغ بر ۲.۵میلیون خودرو تولید و بخش عمده‌ای از محصولات خود را به بازارهای سراسر دنیا صادر کرده است.

از سوی دیگر، شرکت چانگان از تجاری و قدیمی سایپا بوده و در گذشته دو محصول CS۳۵ و ایدو از این شرکت توسط سایپا به بازار عرضه شده است. کارشناسان صنعت خودرو محصولات جدید چانگان را حاصل افتتاح مرکز تحقیق‌وتوسعه فورد در این شرکت می‌دانند.

فورد در مهرماه سال ۱۳۹۸ برای شتاب در توسعه تجاری با همکاری شریک تجاری چینی خود یعنی چانگان یک مرکز R&D در شهر چونچینگ افتتاح کرد. این مرکز، علاوه بر تولید نمونه‌های اولیه خودروهای طراحی‌شده (پروتوتایپ) قادر است آلایندگی خودروهای بنزینی و برقی را نیز بسنجد و سایر تست‌های مربوط به دوام، نویز، لرزش، زمختی و عملکرد دینامیکی خودرو را به انجام برساند.

جالب این‌جاست که تولید و معرفی محصولات برند لاکچری فورد یعنی لینکلن هم برعهده این مرکز است. تاثیر افتتاح مرکز مشترک R&D فورد و چانگان را به‌وضوح می‌توان در ورژن‌های جدید خودرو CS۳۵ و CS۵۵ و به‌ویژه در محصول جدید UNI-T دید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظیم IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    4 0
    به به چه خبر مسرت بخشی خواهشاً تو پوست خودتون نگنجید،😁😁
    • کاربر IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      0 0
      🤣🤣🤣
  • کیارش IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    11 1
    فقط دروغ هشت ماهه پول واریز کردیم هنوزخبری از چانگانها نیست خداوند لعنتشون کنه
    • حسین IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      0 0
      چرا هشت ماه؟ همه افراد از ۱۶ خرداد واریز کردند
  • حسن IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    15 1
    کدوم خودرو چرا انقدر دروغ تحویل میدین
  • هوشنگ علی یاری IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    ارز چی نخود لوبیا صادر کنید خودرو وارد کنید. وارد کردن خودرو این همه زمان لازم نداره یه خبر دروغ رو یک هفته نوبتی به خورد مردم میدن.
  • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    دروغ دروغ فقط دروغ
  • محمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    پول رو که فروردین از بلوکه خارج شد و میتونستین بردارین . اگه برداشت نکردین کوتاهی از خودتون بوده
  • ایرا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    چرادروغ میگی .چراکسی رسیدگی نمیکنه
  • یاس IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    تو این همه سال مگر حرف راستم از اینا شنیدید
  • جباری IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    همش دروغه هفت ماهه پول گرفتن و فقط یک دستگاه چانگان تو هفته دولت تحویل دادن مردم و سر کار گذاشتن دروغگو تر از سایپا و مسولین وزارت صمت تو دنیا نداریم باید دروغ های اینا تو کتاب گینس ثبت بشه
  • 0384722210 IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    1 0
    آیا کسی تا بحال ماشین چانگان وارداتی تحویل گرفته از متقاضیان عادی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =