کد خبر: 245985
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
تولید باتری برای محصولات هیوندای توسط LG

گروه هیوندای‌موتور و LG Energy Solution توافق کردند ۲ میلیارد دلار اضافی در فعالیت مشترک خود با هدف تولید سلول باتری در جورجیا سرمایه‌گذاری کنند و ارزش کل سرمایه‌گذاری مشترک خود را به‌بیش از ۴.۳ میلیارددلار افزایش دهند.

این دو شریک سرمایه‌گذاری ۳۰ گیگاوات-ساعتی کارخانه باتری در کارخانه هیوندای‌موتور گروه متاپلانت آمریکا (HMGMA) را تایید کردند.

بر اساس یادداشت تفاهم از می ۲۰۲۳، این سازنده باتری خودروهای برقی یک کارخانه سلول باتری در کارخانه هیوندای‌موتور گروه متاپلانت آمریکا (HMGMA) در شهر برایان خواهد ساخت.

سرمایه‌گذاری ترکیبی کارخانه خودروهای الکتریکی و کارخانه باتری ۷.۵۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود طی ۸ سال آینده ۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای منطقه ایجاد کند.

ظرفیت تولید باتری سالانه ۳۰ گیگاوات-ساعت تعیین شده است تا از تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی (هیوندای، کیا و جنسیس) پشتیبانی کند. این به‌این معنی است که انتظار می‌رود بسته باتری متوسط حدود ۱۰۰ کیلووات-ساعت باشد.

این تنها پروژه باتری اعلام‌شده توسط هیوندای‌موتور برای آماده‌سازی با هدف برق‌رسانی انبوه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری مشترک جداگانه‌ای نیز با SK On از SK Innovation برای ساخت یک کارخانه باتری ۳۵ گیگاوات-ساعتی در Bartow Centreجورجیا راه‌اندازی شد.

LGES و SK On شرکای اصلی باتری هیوندای‌موتور هستند و انتظار نمی‌رود به‌این زودی تغییر کند.

سیاست‌های آمریکا در حوزه خودروهای برقی و باتری این خودروها سبب تشویق خودروسازان به‌سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور شده است.

آمریکا در رقابت با چین در حوزه باتری و خودروهای برقی قصد دارد با سیاست‌های تشویقی در این بخش سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند. ضمن این‌که حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه باتری به‌منظور رقابت با چین در دستور کار این کشور قرار دارد.

شرکت‌های خودروسازی مانند هیوندای طی سال‌های اخیر میلیاردها دلار صرف سرمایه‌گذاری در ساخت گیگاکارخانه‌ها در نقاط مختلف آمریکا کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =