لاستیک ایرانی

بازار تایر در ۶ ماه نخست سال در اروپا رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. این رشدِ ناشی‌از تحولات ژئوپلیتیکی می‌تواند بر سرعت افزایش تقاضا نیز تاثیر بگذارد.

آخرین آمار منتشرشده توسط انجمن تولیدکنندگان تایر و لاستیک اروپا (ETRMA) نشان می‌دهد که بازار تایر اروپا به خوبی پیش می‌رود.

در سه‌ماهه دوم امسال، حجم فروش TC۴ با بیش‌از ۵۶ میلیون واحد فروش ۶درصد رشد داشته، ازسوی‌دیگر فروش تایرهای ۴فصل نیز ۲۷درصد و تایرهای زمستانی ۲۸درصد افزایش یافته داشته است اما در مقابل فروش لاستیک‌های تابستانی ۵‌درصد کاهش یافت.

هرچند بهبود شرایط اقتصادی بیانگر این رشد است، با این حال شاهد کاهش درخواست در بخش TC۴ هستیم.

فضیلت سینارالپ، دبیر کل ETRMA در این زمینه می‌گوید: «شاهد نشانه‌های کاهش تقاضا هستیم. اما نگرانی‌هایی درباره چالش‌های مربوط به افزایش قیمت گاز، موادخام و تامین محصولات نیمه‌تمام این صنعت را تحت فشار قرار می دهد.»

ازسوی‌دیگر انتظار می‌رود بازار تایرهای خودرو با عملکرد بالا در دوره پیش‌بینی‌شده رشد چشمگیری داشته باشد. البته این رشد تحت‌تاثیر عوامل زیادی است ازجمله افزایش گرایش مردم به ورزش‌هایی مانند مسابقه اتومبیلرانی، دوچرخه‌سواری و رالی در زمین‌های ناهموار.

OEMها از این رویدادها به‌عنوان بستری برای بازاریابی محصولات به‌منظور دیده شدن برند خود استفاده می‌کنند. زیرا افزایش درآمد مشتریان در اقتصادهای نوظهور منجر به رشد تقاضا برای وسایل نقلیه با ظرفیت بالاتر مانند خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور می‌شود.

همچنین توسعه سریع زیرساخت‌ها در اقتصادهای درحال‌توسعه به‌ویژه در هند و چین منجر به رشد فروش خودروهای تجاری و وسایل نقلیه ساختمانی شده است. همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بازار لاستیک‌های جایگزین و خدمات پس از فروش فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان خودرو برای درآمدزایی است.

اروپا با تقاضای قابل‌توجهی برای لاستیک‌های عملکردی بالا مواجه است که دلیل آن وجود OEM‌هایی مانند ب‌ام‌و، فولکس‌واگن، فراری، دایملر و رنو است. این OEM‌ها به‌طور منظم در رویدادهای ورزش موتوری که در سراسر قاره برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و طیف جدیدی از محصولات نوآورانه خود را که البته نیازهای مشتری به قطعات ایمن، تمیزتر و مقرون‌به‌صرفه را نیز برآورده می‌کند، به نمایش می‌گذارند.

بازیگران اصلی مختلف بازار در حال سرمایه‌گذاری در محصولات جدید برای تایرهای با کارآیی بالا هستند. به عنوان مثال، در ماه مارس؛ ورسالیس، شرکت شیمیایی اِنی، و بریجستون EMIA قرارداد توسعه مشترکی را برای تحقیق، تولید و عرضه لاستیک مصنوعی و گریدهای جدید الاستومرها از جمله استایرن-بوتادین لاستیک (SBR) برای تولید لاستیک امضا کردند.

هند؛ یکی دیگر از بازارهای اصلی است که فروش خودروهای سواری در آن پس از سه‌ماهه سوم سال بهبود یافته است و به‌عنوان‌مثال در سال ۲۰۲۰ به ۳,۱۰,۲۹۴ دستگاه رسیده است که در مقایسه با ۲,۷۱,۷۳۷ دستگاه مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده رشد ۱۴.۱۹ رصدی است.

طبق اعلام فدراسیون انجمن‌های فروشندگان خودرو (FADA)، فروش خودروهای سواری در نوامبر ۲۰۲۰؛ ۲۹۱۰۰ دستگاه بود که در مقایسه با ۲۷۹۳۶۵ دستگاه در نوامبر ۲۰۱۹؛ ۴.۱۷درصد رشد داشته است.

همچنین طبق آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان تایر خودرو ژاپن (JATMA) منتشر شده، فروش لاستیک‌های جدید برای وسایل‌نقلیه در سال ۲۰۲۰ به میزان ۳۶,۴۳۹,۰۰۰ کاهش داشته که هر سال ۱۷درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با این حال بازیگران اصلی منطقه در حال معرفی لاستیک‌های جدید هستند تا نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند.

در مارس، «آپولوتایر» لاستیک‌های Apterra Cross را برای بخش SUV جمع‌وجور در هند عرضه کرد.

تایرهای Apterra Cross نتیجه تحقیقات این شرکت در زمینه الگوهای استفاده دقیق از CSUV هستند. این تایرهای جدید فعلا در هند عرضه می‌شوند اما برنامه‌هایی برای معرفی آنها به بازارهای ASEAN و SAARC نیز وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

آخرین اخبار