کد خبر: 246056
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
باطری خودروهای برقی

Stellantis که شرکت مادر برندهایی مانند آلفارومئو، رم تراکس، سیتروئن، پژو، جیپ، دوج، کرایسلر و فیات است، هفته گذشته فناوری باتری 43 میلیون‌دلاری خود را در تورین افتتاح کرد.

گروه استلانتیس قصد دارد فاصله وزنی بین خودروهای بنزینی و مدل‌های برقی را با ترکیبات شیمیایی جدید باتری کاهش دهد.

طبق گزارش جدید Stellantis قصد دارد وزن باتری را در خودروهای برقی آینده خود به‌نصف کاهش دهد تا آن‌ها را با خودروهای بنزین‌سوز مقایسه کند. این گروه برای دستیابی به‌هدف خود، با چندین شرکت فناوری باتری کار می‌کند و درحال بررسی مواد شیمیایی مناسب است.

در افتتاحیه مرکز فناوری باتری Mirafiori جدید در تورین ایتالیا ند کوریک، رئیس مهندسی استلانتیس به Autocar گفت که باتری‌های امروزی بسیار سنگین هستند و باتری‌های سبک‌وزن و بسته‌بندی سلولی کارآمد برای حرکت رو به‌جلو حیاتی هستند.

باتری‌های لیتیوم-یون فعلی یکی از سنگین‌ترین اجزای خودروهای برقی هستند و سنگینی آن می‌تواند بر عملکرد، کارایی و ایمنی تاثیر منفی بگذارد. به‌عنوان مثال وزن باتری GMC Hummer EV به‌تنهایی 2818 پوند بوده که معادل با وزن یک هوندا سیویک است.

پیش از این در سال 2023، Stellantis در شرکت باتری کالیفرنیایی Lyten سرمایه‌گذاری کرد که درحال توسعه باتری‌های سبک‌وزن لیتیوم-گوگرد است. این شرکت مستقر در سن‌خوزه ادعا می‌کند فناوری این شرکت هزینه مواد کمتر، کاهش وزن 60 درصدی و مقاومت در برابر فرار حرارتی دارد.

همچنین این شرکت به‌حذف نیکل، منگنز، کبالت و گرافیت اشاره کرده است. کبالت اثرات منفی انسانی و محیطی کاملا مستندی دارد و چندین شرکت درحال دور شدن از آن هستند.

Stellantis همچنین باتری‌های سدیم یونی را به‌عنوان جایگزین احتمالی ذکر کرد. CATL یک باتری یون سدیم نسل اول را توسعه داده است و ادعا می‌کند چگالی انرژی بالا، قابلیت شارژ سریع و پایداری حرارتی بهبودیافته دارد. طبق گزارش‌ها خودروساز دولتی چین، چری نخستین خودروسازی است که از باتری‌های یون-سدیم d(Na-ion) CATL استفاده می‌کند.

Stellantis که شرکت مادر برندهایی مانند آلفارومئو، رم تراکس، سیتروئن، پژو، جیپ، دوج، کرایسلر و فیات است، هفته گذشته فناوری باتری 43 میلیون‌دلاری خود را در تورین افتتاح کرد.

این گروه همچنین با مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) و شرکت باتری متعلق به TotalEnergies Saft برای توسعه باتری‌ای که عملکردهای اینورتر و شارژر را در ماژول ادغام می‌کند، برای آزاد کردن فضا، کاهش هزینه و بهبود برد همکاری می‌کند. این فناوری جدید سیستم یکپارچه باتری هوشمند (IBIS) نام دارد و Stellantis چندین برنامه برای آن ثبت کرده است.

آزمایش‌های بی‌شماری در زمینه فناوری باتری در سراسر جهان با هدف مشترک کاهش هزینه‌ها، بهبود چگالی انرژی و افزایش برد رانندگی درحال انجام است. باید چند سال منتظر بمانیم تا ببینیم آیا یک یا چند راه‌حل می‌تواند مشکل دائمی اضطراب محدوده را حل کند یا خیر؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =