لوکا دی‌مئو

لوکا دی‌مئو می‌گوید لادا در روسیه برای محصولات آینده‌ای که با کمک رنو معرفی شده برنامه دارد؛ از جمله این‌که آن‌ها معماری پلت‌فرمی را در اختیار دارند که ممکن است بتوانند مدل‌های مشتق‌شده از وستا یا گرانت فعلی را با استفاده از آن بسازند

پس از کمک به‌گروه رنو برای بازیابی ضررهای عمیق در سال 2020 و تغییر مسیر محصول آینده این خودروساز با برنامه‌ای تحت‌عنوان «رنولوشن» به‌نظر می‌رسد لوکا دی‌مئو قصد ندارد به‌موفقیت‌های خود پایان ‌دهد!

سال گذشته، دی‌مئو از تغییر ساختار بنیادی رنو خبر داد که در آن فعالیت‌های تمام‌الکتریکی به‌نام آمپر خواهد بود. سرمایه‌گذاری مشترک با جیلی برای ساخت موتورهای درون‌سوز نیز در بخشی به‌نام هورس به‌معنی اسب انجام خواهد شد.

واحد مجزایی برای فعالیت‌های اقتصاد پاک؛ یک برند مستقل ورزشی و مسابقه‌ای آلپاین و فعالیت‌های اصلی رنو و داچیا به‌پاور تغییر نام داده است. دی‌مئو با سردبیر «اتونیوز» به‌مصاحبه درباره آینده این تغییرات پرداخته است.

چگونه می‌توانید با فروش ۲۰۰ هزار دستگاه از محصولات ۶۵ هزار یوریی آلپین به درآمد ۸ میلیارددلاری برسید؟

گزینه‌های دیگری در کنار آلپین خواهد بود؛ اما ما بین مدل‌های اختصاصی آلپین و مشتقات اسپرت رنو چیزی در حدود ۵ یا 6 مدل خواهیم داشت. به‌طور بالقوه، آن‌ها می‌توانند در هر نقطه از جمله چین و ایالات‌متحده فروخته شوند.

در میان آن‌ها کراس‌اوور برقی بزرگ‌تر نیز وجود خواهد داشت و آیا می‌توان آن‌ها را در کره‌جنوبی ساخت تا از تعرفه‌های مطلوب استفاده کنند یا با استفاده از پلت‌فرم جیلی هزینه‌های تولید را کاهش داد؟

ما به‌دنبال گزینه‌های مختلف هستیم. یکی از آن‌ها می‌تواند کره باشد؛ درحالی که ما درحال انتخاب گزینه‌های موجود در پلت‌فرم‌های در دسترس هستیم، اما محصولات تمام‌برقی نیز جزوی از برنامه خواهند بود.

تفاوت حاشیه‌سود درنظر گرفته شده برای آلپین نسبت به‌داچیا چه دلایلی دارد؟

گسترش نام تجاری آلپین شامل سفری 20 ساله است. شما به‌دو یا سه نسل مدل نیاز دارید؛ در واقع رنو همچون درختی با شاخه‌های محدود است. بنابراین به‌یک سرمایه‌گذاری قابل توجه نیاز دارید. اما این واقعیت که آلپین از مدلی برقی و دارایــــی‌های فعلی‌اش درحال استفاده است، آن را به‌یک مورد منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.

درواقع می‌توان ماهیت وجودی آن را چیزی نزدیک‌تر به‌پل‌استار برای ولوو دانست؛ زیرا دارایی‌های زیادی را خرج می‌کنند؛ اما هنوز قطعات فناوری‌محور منحصربه‌فردی در آن دارد.

ما در تولید ‌کراس‌اوورهای سگمنت C+ از پلت‌فرم CMF-EV استفاده می‌کنیم؛ البته این پلت‌فرم به‌طور قابل توجهی اصلاح شده است؛ زیرا ما محور عقب را تغییر داده‌ایم و با توجه به‌این‌که با گشتاور چشمگیری مواجهیم‌، بنابراین به‌خودی خود می‌توان نتیجه گرفت که در این بخش از صنایع شیمی در سطح ممتاز استفاده شده و ما با موتور الکتریکی پیشرفته‌تری سروکار داریم.

زمانی که روسیه را ترک کردید مالکیت معنوی لادا را کماکان در اختیار داشتید؟

این برند برای محصولات آینده‌ای که با کمک رنو معرفی شده برنامه دارد؛ از جمله این‌که آن‌ها معماری پلت‌فرمی را در اختیار دارند که ممکن است بتوانند مدل‌های مشتق‌شده از وستا یا گرانت فعلی را با استفاده از آن بسازند.

در جایگاه مدیریت اتحادیه خودروسازان اروپایی چه برنامه‌هایی دارید؟

در شرایط حساسی قرار داریم؛ نه‌تنها به‌دلیل استانداردهای جدید آلودگی یورو 7 که می‌تواند در شکل فعلی آن ضد تولید باشد، بلکه عمدتا به‌این دلیل که صنعت ما در نقطه عطفی قرار دارد که به‌سمت آلایندگی صفر می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =