باتری‌های EV حالت جامد تویوتا

تویوتا قصد دارد باتری‌های EV حالت جامد را ارائه کند که به‌طور بالقوه می‌توانند مسافت رانندگی بیش از ۹۰۰ مایل (بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر) را ارائه دهند.

تویوتا در یک جلسه توجیهی فنی که اخیرا برگزار شد، برنامه‌هایی را برای چندین فناوری جدید، از جمله باتری‌های نسل بعدی خودروهای برقی، کاهش کشش آیرودینامیکی و ارتقای تولید برای کمک به‌تغییر این شرکت در عصر الکتریکی فاش کرد.

تویوتا می‌گوید قصد دارد باتری‌های EV حالت جامد را ارائه کند که به‌طور بالقوه می‌توانند مسافت رانندگی بیش از ۹۰۰ مایل (بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر) را ارائه دهند.

اگرچه دولت‌ها و سرمایه‌گذاران تویوتا را ترغیب می‌کنند که تمام‌برقی شود، این خودروساز ژاپنی همچنان به‌استراتژی هیبرید که شامل خودروهای برقی، PHEV، HEV و خودروهای سلول سوختی (FCEV) است، پایبند است.

تویوتا چندین نوآوری جدید را برای پشتیبانی از نسل بعدی خودروهای برقی خود معرفی کرده است.

ارتقای تولید برای کاهش هزینه‌ها، فناوری مافوق صوت برای افزایش آیرودینامیک، فناوری باتری خودروهای برقی، از جمله باتری‌های حالت جامد و همچنین تغییرات اساسی برای بهبود جذابیت محصول EV از جمله سیاست‌های این غول خودروسازی جهان برای آینده است.

تویوتا می‌گوید برای اطمینان از سودآوری خودروهای الکتریکی آینده خود، ساختار بدنه خودرو ساده و باریکی را از طریق ریخته‌گری گیگا به‌کار خواهد گرفت.

فرآیند استفاده‌شده توسط تسلا با کاهش تعداد قطعات مورد نیاز برای ساخت خودرو، تولید را ساده می‌کند. تویوتا همچنین فناوری‌هایی مانند خط مونتاژ خودکششی را ادغام خواهد کرد تا خودروهای تولید انبوه بتوانند به‌طور مستقل در خط مونتاژ حرکت کنند.

هدف تویوتا از طریق این سرمایه‌گذاری‌ها کاهش زمان تولید، فرآیندهای تولید و سرمایه‌گذاری کارخانه برای خودروهای برقی تولید انبوه و کاهش قابل توجه هزینه ثابت تا ۵۰ درصد است.

این خودروساز ژاپنی همچنین درحال مطالعه فناوری جدیدی مانند فناوری مافوق صوت مورد استفاده در راکت‌ها برای خودروهای برقی است.

تویوتا می‌گوید در حال بررسی نوآوری‌ها با بخش سیستم‌های فضایی صنایع سنگین میتسوبیشی است. یکی از بزرگ‌ترین نکات در نشست تویوتا، فناوری باتری EV نسل بعدی آن بود.

تویوتا می‌گوید تلاش‌ خود را برای معرفی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود در سال ۲۰۲۶ با برد بیش از ۶۲۰ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) پیش می‌برد.

این خودروساز قصد دارد خط‌تولید خود را گسترش دهد تا گزینه‌های مختلفی را برای ارائه محدوده رانندگی بیشتر با هزینه کمتر به‌خریداران ارائه دهد. تویوتا دو نوع باتری نسل بعدی را در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ ارائه خواهد کرد که شامل نسخه‌های پرفورمنس و محبوب می‌شود.

این عملکرد از همان باتری لیتیوم نیکل کبالت منگنز (NCM) مانند شاسی‌بلند الکتریکی bZ۴X استفاده می‌کند؛ اما ۲۰ درصد برد بیشتر با ۲۰ درصد کاهش هزینه ارائه می‌دهد.

«تکامل بیشتر» آن شامل یک باتری با کارایی بالاست که ساختار دوقطبی را با کاتد نیکل بالا ترکیب می‌کند تا محدوده حرکت را تا ۱۰ درصد افزایش دهد؛ هزینه‌ها را تا ۲۰ درصد کاهش دهد و شارژ سریع (۱۰ درصد تا ۸۰ درصد) را در ۲۰ دقیقه یا کمتر ارائه دهد.

تویوتا همچنین یک پیشرفت تکنولوژیکی با فناوری باتری EV حالت جامد کشف کرده است. انتظار می‌رود باتری ۲۰ درصد برد بیشتری داشته باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    1 0
    برند واقعی فقط تویوتا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =