سیدجواد حسینی‌کیا

تعیین تکلیف متقاضیان خودروهای وارداتی با گذشته یک‌سال از تصمیم دولت درخصوص بازنگری قانون ممنوعیت واردات خودرو و اقدام به ثبت‌نام متقاضیان این محصولات یکی از ضرورت‌های بازار خودرو محسوب می‌شود.

سیدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص گفت: «چنانچه سیاستگزار قادر به تحویل خودروهای وارداتی نباشد، می‌تواند از ظرفیت خودروهای داخلی برای تحویل به این گروه از متقاضیان استفاده کند یا در صورت وجود ارز با منشأ مشخص، از این طریق پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. این درحالی است که تامین کالاهای اساسی و دارو از دغدغه های مهم کشور محسوب می‌شود و دولت بین نیاز خودرویی و سلامت جامعه مجبور به انتخاب است.»

آیا آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی در اختیار شرکت‌های واردکننده خودرو قرار خواهد گرفت؟

پس از تخصیص ارزهای آزادشده ایران به کالاهای اساسی می‌توان مازاد آن را به واردات خودرو اختصاص داد تا فرآیند واردات خودرو به کشور تسریع شود.

برخی فعالان اقتصادی معتقدند دولت در خصوص تامین ارز واردات کالاهای اساسی با مشکلاتی روبه‌رو است، آیا با توجه به این نگرانی‌ها بازهم احتمالا از سرگیری واردات خودرو وجود دارد؟

تخصیص منابع ارزی آزادشده ایران به واردات خودرو پس از کالاهای اساسی از این جهت که به رفع مساله تامین ارز که این روزها به چالش جدی برای واردات خودرو تبدیل شده است، کمک می‌کند که بسیار مطلوب است.

در صورت منتفی شدن واردات خودرو خارجی پاسخ به نیاز متقاضیان این محصولات چگونه داده خواهد شد؟

لازم است وضعیت متقاضیان این محصولات به سرعت تعیین تکلیف شود، چنانچه دولت قادر نیست ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کند و یا در صورت وجود ارزی با منشأ مشخص، از این طریق پاسخگوی نیاز مشتریان باشد؛ با این متقاضیان برای دریافت خودروهای با کیفیت داخلی رایزنی شود و رضایت این افراد جلب شود. البته کمیسیون صنایع مرتبا درحال پیگیری فرآیند واردات خودرو است اما از آنجا که مساله اصلی، تامین ارز برای خرید کالاهای اساسی و دارو است وزارت صمت نیز به همراه دیگر اعضای هیات دولت در تلاش برای رفع این چالش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =