کد خبر: 246276
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
مهدی ضیغمی

مجری طرح واردات خودرو، ضمن اشاره به ادامه‌ روند واردات خودروها به کشور، از انصراف ۴ هزار نفر از متقاضیان خبر داد.

مهدی ضیغمی در رابطه با روند تحویل خودروهای وارداتی و واردات خودروهای جدید به بیان برخی موضوعات پرداخت و بیان کرد: «واردات خودروها به صورت انبوه و خرد در حال انجام است. تا پایان مردادماه از میان ۳۵ شرکتی که مجوز واردات اخذ کرده‌اند، ۱۸شرکت موفق به ثبت‌سفارش قطعی شده و توانسته‌اند بخشی از ارز واردات را دریافت کنند.»

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: از این ۱۸ شرکت، تقریبا ۱۰شرکت خودروهای خود را وارد کرده و الباقی در حال طی کردن مسیر واردات هستند. از آنجا که شرکت‌ها منتظر بودند در وهله اول مجوزهای استاندارد، محیط‌زیست و... را اخذ کنند، سپس ثبت نهایی درخواست‌ها را در شرکت‌های بزرگ انجام دهند، این روند طولانی شد. البته تولید و حمل این خودروها، به‌ویژه اگر قرار باشند از شرق آسیا وارد شوند، مستلزم زمان است.»

مجری طرح واردات خودرو اعلام کرد: «در مرحله اول، با توجه به اینکه همه مجوزها برای خودروهای وارد شده اخذ شده، فاز اول تحویل خودروها را آغاز خواهیم کرد. در حقیقت طی هفته جاری و هفته آینده، تحویل خودروهای وارداتی شرکت‌هایی که قیمت خودروها را گرفته‌اند (تاکنون چهار شرکت واردکننده لیست قمیت خودروهای خود را اخذ کرده‌اند) انجام خواهد شد.»

وی افزود: «از هفته بعد نیز برای شرکت‌های معتبری که خودروهایشان از کشور مبدأ تولیدکننده بارگیری شده و اسناد حمل داشته باشند، عرضه صورت خواهد گرفت. شرکت‌ها باتوجه به توان خود ماهانه امکان واردات ۳۰۰هزار تا یک میلیون دستگاه را داشته و وارد می‌کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =