دیگنیتی پرستیژ

روز گذشته وزیر صمت در مورد قیمت‌گذاری انواع خودرو اعلام کرد تصمیمات مربوط به قیمت‌گذاری خودرو باید بر عهده وزیر صمت باشد، اما هم‌اکنون نهادهای مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمی‌دهند

در بازار خودرو روز گذشته، خودروهای داخلی و چینی رشد بهای چشمگیری را تجربه کردند. این افزایش قیمت در خودروهای خارجی به‌نسبت مدل‌های چینی بازار چندان قابل توجه نبود. مدل‌های داخلی در بازار روز گذشته تا ۱۶ میلیون‌تومان، خودروهای چینی تا ۱۰۰ میلیون‌تومان و مدل‌های خارجی تا ۳۰۰ میلیون‌تومان افزایش بها را تجربه کردند.

بر این اساس خودرو دیگنیتی پرستیژ با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت، بیشترین رشد بها را در بازار خودروهای چینی تجربه کرد. همچنین فونیکس تیگو ۸ پرومکس نیز با ۹۰ میلیون‌تومان افزایش، دومین خودرو بازار چینی‌ها بود که بیشترین افزایش قیمت را داشت.

رشد بهای خودروها در بازار آزاد درحالی رقم خورد که روز گذشته نرخ ارز حدود ۹۰۰ تومان کاهش داشت و این احتمال وجود دارد که با یک روز تاخیر قیمت خودروها ریزش بها را در دستور کار خود قرار دهند. در این میان روز گذشته وزیر صمت درمورد قیمت‌گذاری خودروها اعلام کرد که تصمیمات مربوط به‌قیمت‌گذاری خودرو باید برعهده وزیر صمت باشد؛ اما هم‌اکنون نهادهای مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را نیز انجام نمی‌دهند.

وزیر صمت در ادامه افزود: «درمورد قیمت‌گذاری خودرو مدتی است دچار یک تعلل عمدی شده‌ایم و درحال حاضر خودروساز نمی‌تواند خودش محصولات را بفروشد و برای همین پول قطعه‌ساز را نیز نمی‌تواند پرداخت کند و با چنین روندی زنجیره‌تامین قطعات دچار مشکل می‌شود. از طرفی درحال شکستن انحصار بازار خودرو هستیم و دراین‌باره، قوانین واردات را مشخص کرده‌ایم؛ زیرا صنایع در یک رقابت سالم رشد می‌کنند. البته واردات خودروهای نو برای همه مردم امکان‌پذیر است و برای واردات دست‌دوم هم اقدام می‌شود.»

از طرفی از روز گذشته سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه ۶ مدل جدید خودرو وارداتی را آغاز کرده است. سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به‌روزرسانی شده و حالا ۶ مدل خودرو جدید در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

در این نوبت سایپا، ماموت‌خودرو، KTL، پارس‌خودرو، معین‌خودرو و کوشا خودرو حضور دارند و به‌ترتیب چانگان CS۵۵ پلاس، جتا VS۷، هیوندای الانترا، زوتی DL۵، تویوتا کرولا و کیا سلتوس را عرضه می‌کنند. همچنین قرار است در روزهای آتی محصولات دیگری چون چانگان CS۳۵ پلاس، هیوندای کُنا، هیوندای توسان، هیوندای کرتا، فیات ۵۰۰ و… به‌این سامانه اضافه شوند.

درحال حاضر تنها افرادی می‌توانند برای خرید این ۶ مدل خودرو وارداتی اقدام کنند که در اسفند ۱۴۰۱، ثبت‌نام خود را در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی انجام داده باشند. این‌طور به‌نظر می‌رسد که متقاضیان از چهارشنبه مورخ ۱۹ مهر ۱۴۰۲ می‌توانند برای ثبت‌نام این خودروها اقدام کنند. همچنین کمترین زمان تحویل برای برخی از این ۶ مدل خودرو وارداتی ۶۰ روز کاری خواهد بود و این خودروها نیز با قیمت غیر قطعی عرضه می‌شوند.

XC۹۰ رکورددار بیشترین افزایش قیمت در بازار

در بازار خودرو روز گذشته شاهد افزایش قیمت محسوس تمام مدل‌ها بودیم. در میان خودروهای خارجی، ولوو XC۹۰ با ۳۰۰ میلیون‌تومان افزایش، بیشترین رشد بها را در بازار آزاد تجربه کرد.
روز گذشته برخی خودروهای داخلی، افزایش بهای یک تا ۱۶ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که سورن پلاس فول بدون رینگ (۱۴۰۲) با ۱۶ میلیون‌تومان افزایش ۵۸۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ اتومات (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش ۸۰۰ میلیون‌تومان، سورن پلاس دوگانه (۱۴۰۲) با ۱۴ میلیون‌تومان افزایش ۶۳۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز MC (۱۴۰۲) با ۱۳ میلیون‌تومان افزایش ۷۳۴ میلیون‌تومان، نیسان آپشنال (۱۴۰۲) با ۱۲ میلیون‌تومان افزایش ۵۵۴ میلیون‌تومان و شاهین (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش ۶۰۲ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم.

جایی که دیگنیتی پرستیژ (۱۴۰۲) با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۹۹۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۸ پرو مکس (۱۴۰۲) با ۹۰ میلیون‌تومان افزایش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پرایم ۵ نفره (۱۴۰۲) با ۵۵ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۵۹۰ ‌میلیون‌تومان و کی‌ام‌سی J۷ (۱۴۰۲) با ۴۵ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۴۶۵ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد افزایش بهای ۵۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که هیوندای سوناتا هیبرید (GLS) با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیاردتومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو ۲۰۰۰ با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان و رنو کولئوس با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان اعلام قیمت شدند.

همچنین در گروه خودروهای خارجی لوکس شاهد رشد بهای ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که ولوو XC۹۰ با ۳۰۰ میلیون‌تومان افزایش ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان و لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۲۰۰ میلیون‌تومان افزایش ۱۵ میلیاردتومان قیمت‌گذاری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

آخرین اخبار