بازار خودرو

چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ مهرماه) بر اساس آن‌چه وعده داده شده بود مشخصات و دفترچه راهنمای خودروهای قابل عرضه در سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری و اطلاعات و مشخصات فنی ۶ مدل خودرو توسط ۶ شرکت واردکننده در این مرحله برای ثبت‌نام متقاضیان ارائه شد

در بازار خودرو روز گذشته، همچنان شاهد ریزش قیمت ادامه‌دار مدل‌های داخلی و چینی بودیم. یکی از دلایل این کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی و چینی، می‌تواند آغاز به‌کار دور جدید سامانه یکپارچه فروش در آینده نزدیک باشد.

خبرهای رسیده از سامانه یکپارچه حکایت از آن دارد که قرار است درنهایت تا ۴۸ ساعت آینده سامانه یکپاچه فروش خودرو با ۳ شرکت کرمان‌موتور، ایلیا خودرو و سانیار موتور پارسیان آغاز به‌کار کند.

سامانه یکپارچه فروش خودرو درحالی قرار است به‌زودی آغاز به‌کار کند که حواشی زیادی حول آن ایجاد شده بود. از جمله حضور دیگر شرکت‌های خودروساز در دور جدید فعالیت سامانه.

بر این اساس حضور شرکت‌هایی همچون ایران‌خودرو، سایپا، مدیران‌خودرو، مکث‌موتور، بهمن‌موتور و فردا موتورز در این سامانه مورد موافقت وزارت صمت قرار نگرفته است و در دور جدید تنها ۳ شرکت کرمان‌موتور، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان در سامانه حضور خواهند داشت.

همچنین در طرح عرضه خودروهای وارداتی جدید به ۳۰ هزار متقاضی که در نوبت اول ثبت‌نام در اسفندماه سال گذشته نام‌نویسی کرده و اولویت‌ آن‌ها مشخص شده بود، در وهله نخست ۶ مدل خودرو از سوی ۶ شرکت واردکننده به‌آن‌ها اختصاص می‌یابد.

اما حالا و در آخرین به‌روزرسانی، ۹ مدل خودرو جدید دیگر نیز به‌این فهرست اضافه شده و بر این اساس ۱۵ مدل خودرو وارداتی برای انتخاب مشتریان عرضه می‌شود.

۱۳ مهرماه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد امکان ثبت‌ درخواست خودرو وارداتی برای متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفندماه سال گذشته مشارکت داشته و اولویت آن‌ها مشخص شده، فراهم شده است.

براساس این اطلاعیه به‌دنبال فرآیندهای قانونی اخذ مجوزهای لازم (استاندارد، محیط‌زیست و...) توسط شرکت‌های واردکننده برای خودروهایی که تاکنون وارد کشور شده‌اند، مقرر شد سامانه فعال و بازگشایی شود. در این زمینه، چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ مهرماه)، بر اساس آن‌چه وعده داده شده بود، مشخصات فنی و تصاویر خودروهای قابل عرضه جهت بررسی و انتخاب دقیق‌تر متقاضیان ارائه شد.

این مشخصات و دفترچه راهنمای خودروهای قابل عرضه در سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری و اطلاعات و مشخصات فنی ۶ مدل خودرو توسط ۶ شرکت واردکننده در این مرحله برای ثبت‌نام متقاضیان ارائه شد.

هایما S۵ جدید، خودرویی با بیشترین رشد بها در بازار آزاد

بازار خودرو در روز گذشته و در میان کاهش قیمت مدل‌های داخلی و چینی، شاهد افزایش قیمت برخی از این خودروها نیز بود. در میان خودروهای چینی هایما S۵ جدید با ۲۵ میلیون‌تومان افزایش بیشترین رشد بها را در بازار آزاد تجربه کرد.

خودروهای داخلی در روز گذشته، افزایش بهای یک تا ۸ میلیون‌تومانی و افت قیمت یک تا ۳۰ میلیون‌تومانی را تجربه کردند؛ جایی که کوییک R اتومات (۱۴۰۲) با ۸ میلیون‌تومان افزایش ۴۴۲ میلیون‌تومان، تارا اتومات (۱۴۰۲) با ۷ میلیون‌تومان افزایش ۷۹۲ میلیون‌تومان و کوییک پلاس اتومات (۱۴۰۲) با ۷ میلیون‌تومان افزایش ۷۳۲ میلیون‌تومان اعلام قیمت شدند. از طرفی پیکاپ زاگرس (۱۴۰۲) با ۳۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۱۲۰ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول (۱۴۰۲) با ۴ میلیون‌تومان کاهش ۶۱۰ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند.

همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای ۱۰ تا ۲۵ میلیون‌تومانی و ریزش قیمت ۵ تا ۲۰ میلیون‌تومانی برخی خودروها بودیم؛ جایی که هایما S۵ جدید (۱۴۰۲) با ۲۵ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۲۳۵ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۸ پرو مکس (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان و فونیکس آریزو ۶ پرو (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۳۵۵ ‌میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. از طرفی لاماری ایما (۱۴۰۲) با ۲۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۶۶۰ میلیون‌تومان و دیگنیتی پرستیژ (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۹۱۵ میلیون‌تومان اعلام قیمت شدند.

همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد افزایش بهای ۵۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که میتسوبیشی اوتلندر با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان، رنو کولئوس با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان، تویوتا CH-R هیبرید با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان و هیوندای توسان با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان اعلام قیمت شدند.

همچنین در میان خودروهای خارجی لوکس شاهد رشد بهای ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش مرسدس‌بنز E۲۰۰ با ۳۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۳ میلیاردتومان و ب‌ام‌و X۴ ۲.۸ با ۲۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان رسید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا US ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    خودرو داخلی چی من زورم به ایرانی به زور میرسه
  • ناشناس IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام شمارابخدازودترسامانه رابراثبت نام جدیدمرحله سوم خودروهای داخلی بازگشایی کنیدماکه زورمون به خودروهای خارجی نمیرسه بفکرملت باشیدبخاطرخدا ممنون
  • حسین IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    اگر ایران‌خودرو و سایپا بود ضرر میکردن،؟نمیخواهن مردم صاحب خودرو بشه،آزاد بگذارند ،مردم دستش باز باشه برای انتخاب و برای وضعیت مای خود ثبت‌نام کنند.
  • حسین IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    0 0
    خاک توسر تون باماشینتون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =