بریجستون

بخش وسیعی از بازار جهانی تایر در اختیار آمریکا و کشورهای شرق آسیا قرار دارد. هرچند بزرگ‌ترین کارخانه تولید تایر جهان در ایالت اوهایو آمریکا واقع شده اما بریجستون همچنان در صدر تولیدکنندگان تایر جهان ایستاده است. 

میزان درآمد این تولیدکننده تایر در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷.۲۲میلیارد دلار برآورد شده است. در جایگاه بعدی میشلن با درآمد ۲۵.۴۰ میلیارد دلاری قرار دارد. کمپانی گودیر هم با سود ۱۵.۳۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ جایگاه سوم را به خود اختصاص داد و در جایگاه چهارم هم برند کانتیننتال با درآمد ۱۳.۱۱ میلیارد دلاری دیده می‌شود. اما نکته مهم این است که جایگاه پنجم جهانی در اختیار یک شرکت ژاپنی است یعنی سومیتومو با درآمدی حدود ۶.۸۱ میلیارد دلار.

بدین‌ترتیب می‌توان گفت صنعت تولید تایر ازجمله صنایع پویا و پردرآمد در سطح بین‌المللی است. این صنعت با توجه به تولید انبوه وسایل‌نقلیه در جهان جایگاه مهمی در اقتصاد جهانی دارد و البته ناگفته پیداست یکی از عوامل کلیدی که به رشد تقاضای تایر در جهان منجر می‌شود، افزایش درآمد کشورهای درحال توسعه است زیرا این مهم باعث رونق و توسعه وسایل‌نقلیه خواهد شد.

البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد این توسعه باتوجه به تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم در صنعت تایر، طراحی کارخانه‌ها نیز تغییر کرده زیرا تجهیزات، فرآیند و ماشین‌آلات موردنیاز در این صنعت نیز شاهد پیشرفت‌های بیشماری شده‌اند.

ازسوی‌دیگر بهبود فرآیندهای تولید، به دلیل تمرکز بیشتر بر مسائل زیست‌محیطی مورد توجه صنعت تایر بوده است.

آمارها نشان از رشد بازار این صنعت در منطقه آسیا و اقیانوسیه دارند. دلیل این موضوع نه‌تنها افزایش میزان تولید خودرو در این منطق بوده، بلکه ناشی‌از کاهش هزینه‌های تولید (به دلیل هزینه کمتر نیروی انسانی و استفاده از کائوچو مصنوعی بیشتر در تولید تایر) در این منطقه است.

طبق آمارهای منتشرشده از بررسی بازار جهانی تایر در سال ۲۰۲۲، میزان درخواست تایر تقریبا به ۲.۳۲۱ میلیون حلقه رسید. بر این اساس انتظار می‌رود میزان تقاضا در این بازار تا سال ۲۰۲۸ به ۲.۷۴۱ میلیون حلقه برسد که نرخ رشد ترکیبی ۲.۸۱درصدی را طی ۲۰۲۸-۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

آخرین اخبار