کد خبر: 246472
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

هر سال در اوایل فصل پاییز اطلاعیه‌هایی درباره لاتاری را در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت ها مشاهده می‌کنیم. با این حال بسیاری از ما اطلاعات دقیقی درباره لاتاری و نحوه ثبت نام آن نداریم.

قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا که به لاتاری شهرت دارد، برنامه‌ای است که دولت آمریکا برای تسهیل فرایند مهاجرت به این کشور تدوین کرده و در صورت برنده‌شدن در آن، بدون شرایط خاصی به شما گرین کارت یا اقامت دائم ایالات متحده آمریکا اعطا می‌شود و شما می‌توانید به این کشور سفر کرده و برای همیشه در آن زندگی کنید.

برای کسانی که قصد مهاجرت از ایران را دارند این روش یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به شمار می‌رود. در ادامه قصد داریم زمان ثبت نام لاتاری و شرایط آن را بیان کرده و اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه کنیم.

زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری آمریکا چیست؟

گرین کارت که توسط اداره مهاجرت و شهروندی ایالات متحده اعطا می‌شود به دارنده اجازه می‌دهد که برای مدت نامحدود در آمریکا زندگی و کار کند. با اینکه راه‌های زیادی از جمله از طریق خانواده، پیداکردن کار یا تحصیل یا حتی پناهندگی برای دریافت گرین کارت وجود دارد اما برای هرکدام از آن‌ها شرایطی لازم است و همه آن شرایط را ندارند. حتی درصورتی‌که واجد شرایط دریافت گرین کارت باشید، باز هم ممکن است این فرایند تا بیست سال زمان ببرد.

در چنین شرایطی بهترین و سریع‌ترین روش برای دریافت گرین کارت از طریق لاتاری است. برنامه ویزای گوناگونی مهاجران که با نام لاتاری گرین کارت نیز شناخته می‌شود برنامه‌ای است که توسط وزارت کشور آمریکا برای افزایش تنوع مهاجرانی که به ایالات متحده می‌آیند تدوین شده است.

هر ساله وزارت کشور آمریکا زمان ثبت نام لاتاری را اعلام می‌کند و از طریق این برنامه به بیش از پنجاه هزار نفر که به صورت تصادفی از بین شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شوند اقامت دائم آمریکا را اعطا می‌کنند. تنها شهروندان کشورهایی که از روش‌های دیگر مهاجران زیادی را به آمریکا نمی‌فرستند می‌توانند از طریق این برنامه، اقامت دائم دریافت کنند. دولت آمریکا هر ساله لیست این کشورها را اعلام می‌کند که معمولاً ایران هم جزو آن‌هاست. لاتاری در واقع به افراد و خانواده‌هایی که از روش‌های دیگر نمی‌توانند اقامت دائم را اخذ کنند راهی برای زندگی در آمریکا را ارائه می‌دهد.

شانس برنده‌شدن در لاتاری چقدر است؟

پس از اعلام زمان ثبت نام لاتاری، هر ساله چندین میلیون نفر برای شرکت در آن اقدام می‌کنند و همان‌طور که گفتیم تنها حدود پنجاه هزار نفر موفق به دریافت آن می‌شوند. تعداد کسانی که به عنوان برنده اعلام می‌شوند کمی بیشتر از پنجاه هزار نفر است؛ زیرا همه برندگان برای تکمیل فرایند ثبت نام اقدام نمی‌کنند و حتی بسیاری از کسانی که فرایند را آغاز می‌کنند به درستی آن را به پایان نمی‌رسانند.

در حال حاضر شانس برنده‌شدن در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا بین 1:25 تا 1:75 است. 1:75 یعنی از هر هفتاد و پنج نفری که در این قرعه‌کشی شرکت می‌کنند یکی از آن‌ها برنده خواهد شد. همان‌طور که می‌بینید شانس برنده‌شدن بسیار بالاست و حتی از قرعه‌کشی خودرو در ایران نیز بسیار بیشتر است!

زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

زمان ثبت نام لاتاری

زمان ثبت نام برای لاتاری که توسط وزارت کشور آمریکا اعلام می‌شود معمولاً از اواسط مهرماه آغاز شده و تا اواسط آبان ماه نیز به پایان می‌رسد. البته بهتر است ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنید زیرا به دلیل ترافیک بالای وب‌سایت ممکن است بارها برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنید و هر بار به مشکلی برخورد کنید. اقدام به موقع همچنین به شما این فرصت را می‌دهد تا کاستی‌ها در مدارک خود را برطرف کرده و راه‌حل مشکلات احتمالی را پیدا کنید. زمان اعلام نتایج نیز معمولاً در اواسط اردیبهشت است. البته به خاطر داشته باشید که فرایند دریافت گرین کارت بیشتر از این‌ها زمان می‌برد و این گونه نیست که در صورت برنده‌شدن بتوانید در خرداد ماه برای زندگی به آمریکا بروید.

شرایط لازم برای ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا

پس از زمان ثبت نام لاتاری، مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کنید شرایط لازم آن است. خوشبختانه آمریکا شرایط بسیار ساده و کمی را برای شرکت در قرعه‌کشی گرین کارت گذاشته و افراد بسیاری واجد شرایط ثبت نام هستند. در ادامه به شروط لازم برای شرکت در قرعه کشی گرین کارت آمریکا می‌پردازیم.

کشور

آمریکا قرعه‌کشی گرین کارت را برای این تدوین کرده که گوناگونی افرادی که برای زندگی به آن کشور می‌روند را افزایش دهد؛ بنابراین شهروندان بعضی از کشورها که هرساله از روش‌های دیگر مانند ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری مهاجران زیادی را به آمریکا می‌فرستند نمی‌توانند در لاتاری شرکت کنند. بعضی از کشورهایی که شهروندان آن‌ها نمی‌توانند در برنامه مهاجرت گوناگونی آمریکا شرکت کنند عبارت‌اند از: برزیل، کانادا، بنگلادش، کلمبیا، هند، مکزیک، پاکستان و کره جنوبی. خوشبختانه ایران جزو این کشورها نیست و ایرانیان می‌توانند برای نام نویسی اقدام کنند. توجه داشته باشید که این لیست هر ساله تغییر می‌کند.

تحصیلات

با توجه به اینکه شهروندان ایران و کشورهای همسایه که در ایران زندگی می‌کنند امکان شرکت در لاتاری را دارند، تحصیلات مهم‌ترین شرط است. ممکن است با خود فکر کنید برای نام نویسی در قرعه‌کشی گرین کارت به تحصیلات بالایی مانند لیسانس و فوق‌لیسانس نیاز است اما این گونه نیست. برای نام نویسی تنها باید متوسطه دوم (دبیرستان) را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید و در واقع دیپلم خود را دریافت کرده باشید. حتی درصورتی‌که موفق به اخذ دیپلم خود نشده‌اید باز هم راهی برای ثبت نام وجود دارد. در صورت نداشتن مدرک دیپلم باید در پنج سال گذشته دو سال سابقه کار داشته باشید. البته شغلی که در آن کار کرده‌اید هم مهم است و باید حداقل نیاز به دو سال سابقه تمرین داشته باشد. لیست این مشاغل را می‌توانید در وب‌سایت وزارت کار آمریکا مشاهده کنید.

تنها شروط لازم برای نام نویسی در قرعه‌کشی همین دو مورد هستند و دیگر به هیچ چیزی نیاز ندارید. حتی سطح زبان شما هم اهمیتی ندارد و بدون داشتن هیچ‌گونه دانش زبانی نیز می‌توانید ثبت نام کنید.

زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

چگونه شانس خود برای برنده‌شدن در لاتاری را افزایش دهید

با اینکه همه کسانی که در قرعه‌کشی گرین کارت شرکت می‌کنند از شانس برابری برخوردار هستند روش‌هایی وجود دارد که بتوانید شانس برنده‌شدن خود را افزایش دهید. در ابتدا حتماً در زمان ثبت نام لاتاری فرایند نام نویسی را به صورت کامل به پایان برسانید.

طبق قانون، هر فردی که در این برنامه مهاجرت برنده شود همسرش نیز گرین کارت آمریکا را دریافت خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است هم شما و هم همسرتان در آن نام نویسی کرده و با همین کار شانس برنده‌شدن خود را دو برابر کنید. همچنین در صورت برنده‌شدن شما فرزندانتان که زیر 21 سال دارند نیز اقامت دائم آمریکا را دریافت خواهند کرد. در صورت برنده‌شدن فرزندان، پدر و مادر گرین کارت دریافت نخواهند کرد اما فرایند اخذ اقامت دائم آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد شد.

لاتاری گرین کارت آمریکا؛ ساده‌ترین روش برای مهاجرت

در این مقاله سعی کردیم به معرفی لاتاری گرین کارت و شرایط آن بپردازیم. این روش ساده‌ترین راه برای مهاجرت است و شرکت در آن هیچ هزینه‌ای ندارد؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت دارید حتماً به زمان ثبت نام لاتاری توجه کنید تا آن را از دست ندهید و بهتر است برای نام نویسی اعضای خانواده خود نیز اقدام کنید تا شانس برنده‌شدنتان را افزایش دهید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیه IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    من ثبت نام لاتاری رو در سایت کارت سبز انجام دادم و راضی هستم، تشکر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =