کد خبر: 246489
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
مهدی ضیغمی

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران از واردات ۳۱هزار خودرو به کشور در سال جاری و آغاز واردات خودروهای برقی از آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها واردات تا ۶۰ هزار خودرو تا پایان امسال امکان‌پذیر است و واردات این محصولات همچنان ادامه خواهد داشت.

مهدی ضیغمی اظهار کرد: اولین عرضه پس از چانگان هفته گذشته انجام شد و در این هفته نیز عرضه بعدی انجام می‌شود. تمرکز در این مرحله بر عرضه خودروهایی است که داخل ایران هستند.

معاون وزیر صمت افزود: هفته گذشته ۲ هزار خودرو وارداتی عرضه شد. امیدواریم تا پایان این هفته نیز بتوانیم بیش‌از ۲ هزار دستگاه دیگر را هم به متقاضیان تحویل دهیم، البته بسیاری از خودروها به دلیل داشتن رزرو، در این حالت رزرو می‌مانند.

وی با بیان اینکه پس از عرضه هفته گذشته امروز فایل‌ها به دست شرکت‌ها خواهد رسید، تاکید کرد:متقاضیان پیامکی دریافت می‌کنند تا برای پرداخت نصف علی‌الحساب اقدام کنند تا زمانی که قیمت قطعی مشخص شود. تاکنون قیمت خودرو زوتی مشخص شده و در هفته جاری نیز با همکاری شورای رقابت قیمت قطعی سایر محصولات شامل پنج خودرو دیگر را اعلام کنیم.

ضیغمی ادامه داد: پس از اعلام قیمت قطعی، شرکت‌ها می‌توانند طی مدت یک ماه با ارسال دعوت‌نامه کل مبلغ را دریافت کنند و خودرو را کمتر از یک‌ماه به مشتری تحویل دهند، فرآیند ثبت‌سفارش شرکت‌ها در کارخانه‌های اصلی از شهریورماه انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو با ورود ۳۱ هزار خودرو متوقف نخواهد شد، اظهار کرد: واردات خودروهای برقی نیز از آبان ماه آغاز می‌شود و پس از تامین خودرو برای تاکسیرانی، عرضه برای عمومی مردم نیز اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =