۲۰۰۰ خودرو وارداتی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت پس از عرضه هفته گذشته فایل‌ها به دست شرکت‌ها خواهد رسید و متقاضیان پیامک مربوطه را دریافت می‌کنند تا برای پرداخت نصف مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند و درنهایت قیمت قطعی مشخص خواهد شد

بازار خودرو در روز گذشته روند کاهش قیمت خود را همچنان حفظ کرد و اغلب مدل‌های داخلی، چینی و خارجی با روندی نزولی به‌کار خود ادامه دادند. خبرهای زیادی که این روزها در مورد واردات خودرو به‌گوش می‌رسد، سبب شده است خودروهای خارجی نیز روند ریزشی را دنبال کنند. یکی از این اخبار، گفته‌های رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بود که از تخصیص ۲۰۰ میلیون‌یورو ارز واردات خودرو خبر داد که قطعا همین موضوع می‌تواند در روزهای آینده بازار را تحت‌تاثیر خود قرار دهد.

مهدی ضیغمی اعلام کرد که واردات خودرو تا ۶۰ هزار دستگاه امکان‌پذیر است.

وی در ادامه گفت: «نخستین عرضه پس از چانگان، هفته گذشته انجام شد و در این هفته نیز عرضه بعدی انجام خواهد شد که تمرکز در این مرحله بر عرضه خودروهایی است که داخل ایران هستند. هفته گذشته ۲ هزار دستگاه خودرو وارداتی عرضه شد که امیدواریم تا پایان این هفته نیز بتوانیم بیش از ۲ هزار دستگاه دیگر به‌متقاضیان تحویل دهیم. البته بسیاری از خودروهای ثبت سفارش شده که روی آب هستند، در حالت رزرو باقی می‌مانند تا طی ماه آینده تحویل داده شوند.»

ضیغمی در ادامه گفت: «پس از عرضه هفته گذشته، فایل‌ها به‌دست شرکت‌ها خواهد رسید و متقاضیان پیامک مربوطه را دریافت می‌کنند تا برای پرداخت نصف مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند؛ تا زمانی که قیمت قطعی مشخص شود. تاکنون قیمت خودرو زوتی مشخص شده و در هفته جاری نیز با همکاری شورای‌رقابت، قیمت قطعی سایر محصولات شامل پنج مدل خودرو دیگر را نیز اعلام خواهیم کرد. همچنین پس از اعلام قیمت قطعی، شرکت‌ها می‌توانند در مدت یک ماه و با ارسال دعوت‌نامه، کل مبلغ را دریافت کنند و خودرو را کمتر از یک ماه به‌مشتری تحویل دهند. همچنین فرآیند ثبت سفارش شرکت‌ها در کارخانه‌های اصلی از شهریورماه انجام شده است.»

در این میان یکی از شرکت‌هایی که به‌تازگی خودروهای خود را وارد خاک کشور کرده است، یک شرکت تجاری بوده که توانسته پای خودروهای نیسان را بار دیگر به‌بازار باز کند. روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد با این مضمون که محصولات این شرکت از گمرک ترخیص شده‌اند و اکنون این خودروها باید با دریافت تاییدیه‌های استاندارد و سایر موارد لازم در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به‌خریداران عرضه شوند.

یک شرکت تجاری هنوز به‌صورت رسمی پیرامون مدل‌هایی که قصد دارد آن‌ها را به بازار عرضه کند اطلاعات خاصی را ارائه نداده و صرفا به انتشار چند عکس بسنده کرده است. اما با توجه به‌تصاویر منتشرشده می‌توان دریافت که ۳ مدل خودرو نیسان کیکس (Kicks)، نیسان سیلفی (Sylphy) و نیسان روگ (Rogue) یا همان ایکس‌تریل، خودروهایی هستند که توسط این شرکت به‌بازار عرضه خواهند شد.

نیسان کیکس یک کراس‌اوور کامپکت است که محبوبیت و فروش خوبی در بازارهای جهانی دارد و با توجه به‌قیمت آن، می‌توان انتظار داشت که تیپ پایه یا میانی آن به‌بازار عرضه شود.

نیسان روگ نیز یک کراس‌اوور سایز متوسط است که با توجه به‌قیمت آن و محدودیت قیمتی ایجادشده برای خودروهای وارداتی، به‌احتمال بسیار زیاد تیپ پایه آن به‌ایران خواهد آمد. اما نیسان سیلفی یک‌ سدان کلاس C است که در کشور چین و توسط اتحاد دانگ‌فنگ - نیسان تولید می‌شود و می‌تواند با سایر سدان‌های وارداتی رقابت جذابی داشته باشد.

‌مرسدس‌بنز E۲۰۰ رکورددار بیشترین ریزش بها در بازار آزاد

بازار خودرو روز گذشته شاهد ریزش قیمت اغلب مدل‌ها بود. بر این اساس شاهد افت بهای خودروهای داخلی، چینی و خارجی به‌صورت جزئی بودیم. البته در میان خودروهای خارجی، یک مدل ریزش بهای چشمگیری داشت. مرسدس‌بنز E۲۰۰ تنها خودرویی بود که روز گذشته با ۱۵۰ میلیون‌تومان کاهش، بیشترین افت بها را به‌نام خود ثبت کرد.

خودروهای داخلی روز گذشته افت بهای یک تا ۱۰ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پیکاپ زاگرس (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان، کارون (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش ۶۸۰ میلیون‌تومان، پارس سال سفارشی ELX (۱۴۰۲) با ۴ میلیون‌تومان کاهش ۵۶۰ میلیون‌تومان، پارس سال (۱۴۰۲) با ۳ میلیون‌تومان کاهش ۴۹۷ میلیون‌تومان و سورن پلاس با موتور XU۷ پلاس (۱۴۰۲) با ۳ میلیون‌تومان کاهش ۵۸۲ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند.

همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای ۵ تا ۲۰ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که فونیکس تیگو ۸ پرو مکس (۱۴۰۲) با ۲۰ میلیون‌تومان کاهش ۲ ‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان کاهش ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پرایم ۵ نفره (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۵۱۵ ‌میلیون‌تومان، جک S۵ نیوفیس (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۳۲۵ میلیون‌تومان و لاماری ایما (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۶۷۰ میلیون‌تومان اعلام قیمت شدند.

همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم شاهد کاهش بهای ۵۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که رنو کولئوس با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان، میتسوبیشی اوتلندر با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان و رنو تلیسمان با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

همچنین در میان خودروهای خارجی شاهد ریزش بهای ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که ارزش مرسدس‌بنز E۲۰۰ با ۱۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۷۳۰Li فول با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان و ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =