شبنم رفیع‌نژاد، مدیر بازاریابی و ارتباطات پرشیا خودرو:

گروه پرشیا موبیلیتی یا PERSIA MOBILITY GROUP به‌اختصار (PMG ) با تکیه بر اعتبار چندین ساله و نیز رویکرد و تجربه بین‌المللی حضور در بالاترین سطح صنعت‌خودرو و به‌کمک یک زنجیره تامین مطمئن، در ادامه این گروه شکل گرفت

شرکت پرشیا خودرو یکی از معتبرترین شرکت‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است و سال‌هاست که با برندهای ب‌ام‌و و مینی در کشورمان شناخته می‌شود. فعالیت‌های این مجموعه در آستانه ورود به ۲۰ سالگی است.

پرشیا خودرو به‌عنوان یک مجموعه خصوصی با ۲ دهه فعالیت در صنعت‌خودرو، در جایگاهی قرار گرفته است که به‌عنوان یک شرکت معتبر در این صنعت محسوب می‌شود.

این مجموعه، فعالیت‌های خود را با واردات برند آلمانی معتبر ب‌ام‌و و در ادامه برند مینی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش گسترده برای این برندهای مطرح جهانی آغاز کرده است.

پس از ممنوعیت واردات خودروها، پرشیا خودرو، نه‌تنها فعالیت‌ها را متوقف یا محدود نکرد، بلکه کسب و کار خود را نیز توسعه داد. حالا پس از سال‌ها کسب تجربه در عرصه این صنعت، پرشیا خودرو همراه با مجموعه‌ گسترده‌ای از کسب و کارهای مختلف خودرویی یک گروه بزرگ‌تر با نام پرشیا موبیلیتی را تشکیل داده است.

به‌مناسبت معرفی گروه پرشیا موبیلیتی(PMG) به‌سراغ شبنم رفیع‌نژاد، مدیر بازاریابی و ارتباطات پرشیا خودرو رفتیم تا در خصوص فعالیت‌های این مجموعه و نحوه شکل گرفتن این گروه سوال کنیم.

فلسفه خلق برند PMG و گروه پرشیا موبیلیتی چیست؟

شرکت «پرشیا خودرو» نماینده فروش و خدمات پس از فروش مدل‌های ب‏ام‏و و مینی در ایران، پس از متوقف شدن واردات در سال ۱۳۹۷ برخلاف بسیاری از دیگر برندها نه‌تنها از زیر بار مسئولیت‌هایش شانه خالی نکرد، بلکه برای حفظ و توسعه فعالیت‌هایش تلاش کرد.

این مجموعه با توقف کسب و کار اصلی یعنی واردات خودرو، برای ایجاد موقعیت‌های جدید با توجه به‌جایگاه خود در بازار خودرو و همچنین برای زنده نگه داشتن برندهای ب‌ام‌و و مینی در ایران، از تمام فرصت‌های موجود استفاده کرد و همین موضوع شکل‌گیری گروه پرشیا موبیلیتی را رقم زد.

خدمات و کسب و کارهای جدید در ابتدای فعالیت خود، تحت برند اصلی یعنی «پرشیاخودرو» آغاز به‌کار کردند و از آن‌جا که نام پرشیاخودرو به‌فروش و خدمات پس از فروش برند BMW و MINI اختصاص یافته است، ایجاد و توسعه برندی که وابستگی کمتری به‌آن داشته اما در عین حال یادآور آن است، می‌تواند به‌توسعه کسب و کارهای جدید کمک کرده و از چالش‌های پیش رو بکاهد و همچنین اصالت و هویت مستقلی را ایجاد کند.

براین اساس، ایجاد گروه پرشیا موبیلیتی یا PERSIA MOBILITY GROUP به‌اختصار (PMG )مطرح شد و با تکیه بر اعتبار چندین ساله و نیز رویکرد و تجربه بین‌المللی حضور در بالاترین سطح صنعت‌خودرو و به‌کمک یک زنجیره تامین مطمئن، در ادامه این گروه شکل گرفت. اکنون پرشیا خودرو و سایر کسب و کارهای جدید به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این برند بزرگ‌تر هستند.

نمونه‌های این سبک از برندسازی در جهان اجرا شده و پرشیاخودرو نیز با الگوبرداری علمی از این مدل‌ها دست به‌این اقدام زده است.محدوده فعالیت گروه پرشیا موبیلیتی، همان‌طور که از نامش برمی‌آید شامل هر محصول یا خدمتی است که مرتبط با موبیلیتی با جابه‌جایی یا مفاهیم مرتبط به‌آن‌هاست؛ از خودرو سواری گرفته تا دوچرخه پدالی و برقی، کالاهای مکمل و ... .

سازوکارPMG و نحوه دسته‌بندی خدمات به چه صورت است؟

هسته‌های اصلی توسعه کسب‌وکار، بخش‌های قطعات (پرشیاساین) و بخش خرید و فروش خودروهای کارکرده و خدمات سریع (کارسرویس) است. در ادامه کسب‌وکار خاص خودروهای لوکس مانند بخش تیونینگ قرار دارد و سایر خدماتی همچون بخش لایف استایل و اکسسوری و بوتیک به‌عنوان شتاب دهنده سایر کسب و کارها در نظر گرفته شده است. بخش‌های استارت‌آپی نیز در این مدل گنجانده شده است و با توجه به‌گستردگی فعالیت‌ها، از یک برند گروه پرشیا موبیلیتی برای کلیه خدمات و محصولات استفاده می‌شود.

کسب و کارهای زیر مجموعه PMG در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند؟

بعضی از این زیربرندها و کسب‌وکارهای گروه خودرویی پرشیا موبیلیتی طی چند سال گذشته فعالیت خود را کاملا پرقدرت شروع کرده و در حال حاضر نیز در بازار، جایگاه خود را به‌دست آورده‌اند. به‌عنوان مثال برند پرشیاساین در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در بخش قطعات خودرو و روغن‌های صنعتی آغاز کرده‌ است.

پرشیاتیونینگ در بخش خدمات تیون خودرو، پرشیاتو به‌عنوان عرضه‌کننده لایف استایل و اکسسوری خودرویی، برند پرشیاپریمیوم در بخش خودروهای مولتی برند از دیگر زیر مجموعه‌های گروه پرشیا موبیلیتی هستند. به‌تازگی ۲ بازوی تولیدی با نام مانیان خودرو و خودروسازان بونیز نیز به‌مجموعه اضافه شده‌اند.

شرکت مانیان خودرو در بخش تولید و مونتاژ مدل‌های سواری و شرکت خودروسازان بونیز در بخش تولید و مونتاژ خودروهای تجاری به‌عنوان بخش‌های تولیدی گروه پرشیا موبیلیتی به‌این گروه خودرویی توان بالاتری بخشیده‌اند.

درخصوص فعالیت‌های شرکت مانیان خودرو و خودروسازان بونیز به‌عنوان بخش تولیدی PMG بیشتر توضیح دهید؟

کارخانه مانیان خودرو یک واحد تولیدی پیشرفته و به‌روز در حوزه تولید و مونتاژ خودرو بوده که در شهرستان آبیک از توابع استان قزوین احداث شده است. این پروژه عمرانی که در مساحتی بالغ بر ۴۸ هزار متر مربع اجرا شده، در حال حاضر در مراحل پایانی تجهیز قرار داشته و با به‌روزترین تجهیزات خطوط تولید و مونتاژ خودرو، در آینده نزدیک توان تولید محصولات خودرویی با کیفیت بالا را خواهد داشت.

این مجموعه حاصل تلاش چندساله تیم اقتصادی، فنی و تخصصی حوزه خودرو با نام «گروه پرشیا موبیلیتی» در استان قزوین بوده و با هدف گسترش فعالیت‌های صنعتی این استان و همچنین توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در این استان راه‌اندازی شده است.

این واحد صنعتی با جذب نخبگان علمی استان قزوین و نیروهای متخصص این استان کشور، نقشی مهم در توسعه و رونق کسب و کار در این ناحیه خواهد داشت. این مجموعه دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام به‌مرحله مشخصی از فرآیند تولید و مونتاژ خودرو اختصاص دارند.

پیست تست خودرو، سالن تاسیسات، سالن انبار، محوطه انبارش بدنه‌های رنگ‌شده، سالن آماده‌سازی بدنه، سالن مونتاژ با بخش‌های خط تریم، خط شاسی و... از بخش‌های مهم این مجموعه هستند که در حال حاضر در مراحل نهایی تجهیز قرار دارند و به‌زودی با راه‌اندازی این واحد، افراد مستعد و متخصص استان قزوین و حومه آن می‌توانند دانش علمی خود را برای ارتقای سطح کسب و کار در این بخش به‌کار گیرند و به‌ایجاد بازار کار جدید در این استان کمک کنند.

شرکت خودروسازان بونیز نیز دیگر بازوی تولیدی گروه PMG محسوب می‌شود که بازار هدف خود را در بخش خودروهای تجاری قرار داده است. کارخانه خودروسازان بونیز در زمینی به‌مساحت ۱۳۳ هزار و ۲۲۰ مترمربع در استان فارس و شهر شیراز، با هدف تولید خودروهای تجاری سبک و سنگین تاسیس شده است.

وضعیت فعلی پروژه، در مراحل نهایی آماده‌سازی و تجهیز خط تولید قرار دارد و براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، نخستین خودروهای تجاری این شرکت در سال ۱۴۰۲ به‌بازار عرضه خواهد شد.

در نخستین قدم، خودروسازان بونیز تولید انواع کامیونت‌های ۶ و ۸ تن را در برنامه خود داشته و در مراحل بعدی به‌تولید خودروهای سنگین نظیر انواع کامیون و کشنده و داخلی‌سازی این خودروها خواهد پرداخت تا خودروسازان بونیز را به‌برندی مطرح در زمینه تولید محصولات تجاری سبک و سنگین در کشور تبدیل کند.

در مورد فعالیت‌های دیگر زیر برندها توضیح دهید.

پرشیا سرویس شاید اصلی‌ترین زیرگروه PMG است که هم‌زمان با نخستین واردات و عرضه محصولات ب‌ام‌و و مینی شکل گرفت و به‌مرور زمان، فعالیت‌ها و خدمات آن در تعمیرگاه مرکزی و سایر نمایندگی‌ها گسترده‌تر شد و در حال حاضر علاوه‌بر دفتر مرکزی در چندین شعبه دیگر نیز خدمات سرویس خودرو با استاندارد مشابه و یکسان ارائه می‌شود و حالا به‌عنوان بخش «پرشیا سرویس» از مجموعه PMG، هویت مجزایی برای خود پیدا کرده است.

مجموعه خدمات پس از فروش پرشیا خودرو با گستردگی مناسب در مراکز استان‌ها و نواحی جغرافیایی اصلی، طی سال‌های فعالیت خود توانسته به‌جایگاه بسیار مناسبی در میان مشتریان پرشیا خودرو و محصولات ب‌ام‌و و مینی دست یابد. بر این اساس در سال‌های متمادی به‌عنوان یکی از برترین‌ مجموعه‌های خدماتی کشور در رتبه‌بندی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انتخاب شده است.

به‌جهت اهمیت موضوع خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتریان همواره بالاترین استاندارهای موجود در این بخش رعایت شده است و سطح کیفی خدمات در نمایندگی‌های پرشیا خودرو با سخت‌گیری بسیار بالایی رصد می‌شود تا خریداران خودروهای ب‌ام‌و و مینی خدماتی در خور و شایسته را دریافت کنند.

یکی دیگر از پر قدرت‌ترین زیربرندهای مجموعه PMG برند پرشیا ساین است. پرشیا خودرو برای پاسخگویی به‌نیاز مشتریانی که تمایل به‌انتخاب با رویکرد کاهش هزینه‌های نگهداری را دارند، زیر برند پرشیا ساین را راه‌اندازی کرد.

به‌همین دلیل پرشیا خودرو مطابق با درخواست مشتریان، قطعات و روغن‌های صنعتی پرشیا ساین را با کیفیتی منطبق بر استانداردهای BMW Group و با قیمتی مناسب‌تر عرضه می‌کند.

در این راستا پرشیا خودرو در سال ۱۳۹۸ به‌جهت پوشش تمام نیازهای مشتریان تصمیم گرفت به‌جز قطعات اصلی یا Genuine، از قطعات OEM یا مورد تایید برند مادر (ب‌ام‌و) نیز در شبکه تامین خود استفاده کند که این امر نیز در همکاری و قرارداد با قطعه‌سازان بین‌المللی انجام گرفت.

پرشیا خودرو با اجرایی کردن این طرح، قطعات و روغن‌های صنعتی با کیفیت و قیمت مناسب، به‌مشتریان خود عرضه کرد .هدف اصلی پرشیا ساین، ایجاد حق انتخاب خرید قطعات برای صاحبان خودروهای بالای ۵ سال است. همچنین تنوع محصولی این برند به‌گونه‌ای است که تمام مشتریان حتی خودروهای جدید نیز، امکان بهره‌برداری از خدمات شرکت را خواهند داشت.

دیگر بخش خدماتی ما پرشیا کار تیونینگ است که با بهترین کیفیت ممکن و با ضمانت شرکت پرشیا خودرو، خدمات تیون خودرو اعم از کاورهای بدنه، کیت‌های بدنه، تیون نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خودروهای ب‌ام‌و و مینی و همچنین کیت‌های اگزوز را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند و طی این فرآیند خودرو از استاندارد و گارانتی خارج نمی‌شود.

سخن پایانی؟

پرشیا خودرو در تمام مراحل فعالیت خود سعی کرده است تا بالاترین سطح از خدمات و کیفیت را ارائه کند و این موضوع در سایر خدمات زیرمجموعه‌ گروه بزرگ پرشیا موبیلیتی نیز مستتر است و ارائه فعالیت‏های سازمان‌یافته در چارچوب کلان و بازارهای هدف گسترده‏تر با حفظ کیفیت برتر، از اصول این مجموعه است و با ایجاد این گروه بزرگ، نام و آوازه پرشیا خودرو و خدمات پریمیوم آن به‌صاحبان و دارندگان محصولات ب‌ام‌و و مینی حفظ شده و در کنار آن امکان خدمت‌رسانی پریمیوم به‌سایر جوامع هدف برای گروه پرشیا موبیلیتی فراهم می‌شود و امیدواریم در ادامه مشتریان ما بتوانند در همه بخش‌های مجموعه از بهترین خدمات بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

آخرین اخبار