ون های الکتریکی فورد

فورد در دو سال گذشته چندین ون تمام‌الکتریکی را طراحی و رونمایی کرده است

در سال‌های اخیر که خودروسازان بزرگ در سراسر دنیا، به دنبال راهکاری برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی به سمت تولید مدل‌های الکتریکی روی آوردند، شاهد آن بودیم که مدل‌های جدیدی با برخورداری از پیشرانه‌های الکتریکی به بازار عرضه شدند یا در این میان برخی از مدل‌های قدیمی نیز در نسخه‌های الکتریکی رونمایی و عرضه شدند. در این بین، نام برخی از خودروسازان بیش از سایرین شنیده می‌شود که در توسعه مدل‌های الکتریکی به‌ویژه در بخش تجاری پیشگام هستند؛ تولیدکنندگانی همچون ولوو، بنز، فورد و فیات و فولکس‌واگن. اما برخی از این خودروسازان برنامه گسترده‌ای را برای خداحافظی با مدل‌های احتراقی دارند و به‌سرعت مدل‌های جدید را عرضه و مدل‌های قدیمی را به پیشرانه‌های الکتریکی مجهز می‌کنند؛ ازجمله فورد که در دو سال گذشته چندین ون تمام‌الکتریکی را طراحی و رونمایی کرده است.

فورد «E ترانزیت کاستوم» برقی ۲۰۲۳

در اردیبهشت ماه سال گذشته، فورد تیزر یک خودرو الکتریکی باری و کاری جدید را منتشر کرد؛ ونی که نسخه الکتریکی از فورد ای-ترانزیت کاستوم بود و در مقایسه با ترانزیت کمی بزرگتر بود.

فورد E ترانزیت کاستوم الکتریکی در مقایسه با ترانزیت کاستوم که موتور درونسوز دارد، تغییرات ظاهری مختلفی به خود دیده؛ البته بیشترین تغییر در پروفیل جلو دیده می‌شود که ون برقی E ترانزیت کاستوم به جلوپنجره‌ای براق با چراغ‌های LED بازطراحی شده مجهز است.

سمت راست سپر جلو محلیست که فورد پورت شارژ این ون برقی را جانمایی کرده و در سمت چپ جلوپنجره نیز حرف انگلیسی E نصب شده که نشان‌دهنده الکتریکی بودن این فورد ترانزیت کاستوم است.

E ترانزیت کاستوم در حالت شارژ کامل تحت سیکل تست WLTP می‌تواند ۳۸۰کیلومتر را طی کند. ون E ترانزیت به یک پک باتری ۶۸ کیلووات ساعتی مجهز شده است.

ای-ترانزیت کاستوم الکتریکی با همان موتورهای الکتریکی E ترانزیت که ۱۸۱ و ۲۶۵ اسب‌بخار قدرت دارند به بازار عرضه می‌شود. هر دو نسخه ۱۸۱ و ۲۶۵ اسب‌بخاری فورد E ترانزیت کاستوم روی اکسل عقب نصب هستند و قادر به تولید ۴۳۱ نیوتن‌متر گشتاور هستند. این ون الکتریکی می‌تواند طی کمتر از ۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

معرفی ون الکتریکی و سازگار با محیط‌زیست فورد

فورد همچنین اوایل سال جاری، از یک ون الکتریکی جدید و سازگار با محیط‌زیست رونمایی کرد که قرار است سال آینده وارد بازار شود. گفته می‌شود این ون مناسب استفاده در شهرهایی مانند پاریس است که مقامات شهری قصد دارند ورود خودروهای با سوخت فسیلی را به مرکز شهر ممنوع کنند.

این ون الکتریکی جدید، در واقع مدل تغییر سایز داده‌شده ون‌های کوچک‌تر تجاری برای استفاده در بازارهای عمدتا اروپایی است و نمونه قبلی آن با سوخت بنزینی و دیزلی نیز ساخته شده است.

این ون جدید حدود ۲۵ درصد بزرگ‌تر از مدل‌های فعلی است و می‌تواند بارهای سنگین‌تری را جابه‌جا کند. تد کانیس، از مدیران ارشد فورد اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد مشتریانی از ایالات متحده نیز خریدار این مدل جدید الکتریکی شوند و بتوانند از این مسیر، از تخفیف‌های مالیاتی وضع شده توسط دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بهره ببرند.

رونمایی فورد از نسخه الکتریکی «ترانزیت»

ترانزیت، ون دیگری از فورد است که اقبال استفاده از پیشرانه الکتریکی را به دست آورده و در سبد ون‌های الکتریکی این خودروساز آمریکایی قرار گرفته است. ون فورد E-Transit تقریبا شبیه نسخه بنزینی به نظر می‌رسد، اما در نسخه جدید، یک پیشرانه تمام الکتریکی با محدوده رانندگی ۲۰۲ کیلومتری تخمین زده می‌شود.

ون بار الکتریکی از یک موتور الکتریکی ۲۶۶ اسب‌بخاری استفاده می‌کند که چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد.

بسته باتری ۶۷.۰ کیلووات ساعتی E-Transit را می‌توان با یک شارژر سریع DC شارژ کرد و تنها در ۱۰ دقیقه ، ۴۸کیلومتر برد را افزایش داد. فورد E-Transit با خودروهای بنزینی مانند مرسدس‌بنز اسپرینتر رقابت خواهد کرد. موتور الکتریکی این خودرو ۲۶۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۷ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

E-Transit از یک سیستم دیفرانسیل عقب استفاده می‌کند. بسته باتری E-Transit را می‌توان با استفاده از پریزهای برق AC یا از طریق ایستگاه شارژ سریع DC شارژ کرد. فورد یک شارژر موبایلی ارائه می‌دهد که می‌تواند برای شارژ E-Transit در خانه مورد استفاده قرار گیرد و همچنین یک ایستگاه شارژ قدرتمندتر را ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =