مهندس عبدالرضا یزدی، مدیرعامل شرکت «مهندسی ماشین‌آلات فراآسیا»

ادینول آلمان با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات تقلبی و کپی‌ برداری‌ شده از این برند،‌ در بازار ایران برخورد قانونی می‌کند.

مهندس عبدالرضا یزدی، مدیرعامل شرکت «مهندسی ماشین‌آلات فراآسیا» تنها نماینده قانونی روانکارهای ادینول آلمان درایران در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» از ورود وکلای بین‌المللی شرکت ادینول آلمان به موضوع تولید برخی محصولات تقلبی و کپی برداری شده از روانکارهای خودرویی ادینول خبر داد وگفت: برخورد قضایی با سوءاستفاده‌کنندگان از برند ادینول در دستورکار وکلای بین‌المللی این شرکت قرار دارد و افرادی که در توزیع و فروش محصولاتی که با کپی‌برداری از نمادهای ادینول درایران تولید شده‌اند نیز برخورد قاطع خواهد شد. »

یزدی با اشاره به سابقه 14ساله حضور ادینول آلمان در بازار ایران که از ابتدا تا امروز به‌طور مطلق در انحصار شرکت فراآسیا بوده است، گفت: ادینول آلمان درحال ‌حاضر جزو 5شرکت برتر تولیدکننده روانکار در آلمان است و در بعضی صنایع نیز جایگاه اول اروپا را دارد. به‌عنوان‌مثال در بحث روغن‌های موتوری قراردادهای مشترکی با تولیدکنندگان بزرگ موتورهای پایه ‌گازسوز دارد. اما آنچه حائزاهمیت بوده، جایگاه خاص و ویژه ادینول در ایران است که به واسطه کیفیت بالای محصولات و خدمات مناسب شرکت فراآسیا در بازار ایران ایجاد شده است.

ما به‌عنوان تنها نماینده ادینول، سال‌ها تامین‌کننده اول روانکارهای پرشیاخودرو برای تمام خودروهای ب‌ام‌و بوده‌ایم و با ورود خودروهای هیبرید به ایران درست زمانی‌که حتی صحبتی از تکنولوژی روغن‌های مورداستفاده در این موتورها نبود، به‌عنوان تنها تامین‌کننده روغن موتور خودروهای هیبرید تویوتا فعالیت داشته‌ایم.

حتی شرکت ستاره‌ایران؛ نماینده مرسدس‌بنز در ایران،‌ نگین‌خودرو؛ نماینده خودروهای رنو و مدیاموتور؛ نماینده خودروهای ام‌جی نیز به دلیل همکاری‌های نزدیک فنی و تامین نیازشان توسط ادینول ‌از این برند به‌عنوان تنها روغن موتور موردتایید استفاده می‌کردند. این درحالی است که در آن سال‌ها شرکت‌های بزرگ روغن‌سازی دنیا با شرکای ایرانی خود در کشور مشغول تولید روغن‌موتور بودند.

آن روزها شِل با نفت‌پارس همکاری می‌کرد و توتال فرانسه نیز با بهران. لیکومولی آلمان نیز در بازار حضور داشت و والوالاین آمریکا هم در بازار عرضه می‌شد. اما آنچه باعث تمایز ما با دیگران شد، ارتباط نزدیکی بود که از لحاظ ارائه خدمات فنی مهندسی انتخاب محصول با شرکت‌های واردکننده و خدمات پس از فروش و همچنین سازنده خودرو ایجاد شد و در جریان بود.»

وی با تاکید بر اینکه تولید روانکارهای گیربکس به‌ویژه انواع گیربکس‌های اتوماتیک تخصص ادینول آلمان است و در بازار ایران نیز به‌خوبی امتحان خود را پس داده و اطمینان خاطر مشتریان را کسب کرده است، گفت: آنچه ارزش برند ادینول را دربازار ایران ارتقا داد و باعث شد همچنان جایگاه اول بازار را بین روغن های وارداتی حفظ کنیم، ساختار توزیع و تلاش برای جلوگیری از ورود محصولات بی‌کیفیت با سوءاستفاده از نام و نشان ادینول است.

عبدالرضا یزدی با تاکید براینکه همواره مجموعه‌هایی به دنبال الگوبرداری از برند و نمادهای ادینول برای تولید محصول غیراصلی اما با ظاهر مشابه بوده‌اند، گفت: برخی افراد سودجو به دنبال الگوبرداری از نمادهای ادینول مانند رنگ گالن، ‌شکل ظاهری گالن،‌ لیبل‌ها و نمادهای تبلیغاتی ادینول هستند، حتی از نامگذاری محصولات ادینول که دربخش روانکارهای گیربکس منحصربه‌فرد است نیز سواستفاده می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود مصرف‌کننده در نگاه اول به اشتباه بیفتد و محصول تقلبی را به جای اصلی انتخاب کند. در جدیدترین اتفاق برخی افراد سودجو از تمام اِلمان‌های ادینول برای تولید محصولی شبیه محصول اصلی استفاده کرده و در بازار نیز اعلام کرده‌اند که این محصول ادینول ایرانی و تولید داخل است!

یزدی با هشدار به این افراد و توزیع‌کنندگان و فروشندگان محصولات غیراصلی مشابه ادینول گفت: چنین محصولاتی هیچ ارتباطی با برند اصلی و ادینول آلمان ندارند و ضربه اصلی را نیز مصرف‌کنندگان خواهند خورد.

مدیرعامل فراآسیا به‌عنوان شریک تجاری ادینول آلمان و تنها نماینده رسمی و قانونی این شرکت در ایران تاکید کرد: وکلای بین‌المللی شرکت آلمانی و وکلای ایرانی فراآسیا برخورد قانونی با متخلفان را در دستگاه قضایی آغاز کرده‌اند و علاوه‌بر برخورد قاطع با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کالای غیراصل، ادینول همکاری خود را با عرضه‌کنندگان محصولات مشابه شامل اتوسرویس‌ها و تعمیرگاه‌هایی که عموما به‌دلیل نداشتن آگاهی کافی از این محصولات استفاده می‌کنند، قطع خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =