بازدید معاون وزیر صمت از ایران تایر

کارخانه ۶۰ ساله تایرسازی مورد بازدید ریاست سازمان حمایت قرار گرفت.

به گزارش «دنیای‌خودرو» و به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت، حسین فرهیدزاده معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت، صبح پنجشنبه در جریان سفر خود به استان البرز به کارخانه «ایران‌تایر» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی و تولیدی استان رفت و از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کرد.

فرهیدزاده در بدو ورود به کارخانه ایران‌تایر از خطوط تولید این کارخانه بازدید کرد. این کارخانه در سال ۱۳۴۳ با هدف تولید انواع لاستیک سواری، باری، وانتی و ... تاسیس شد و در شروع فعالیت با ظرفیت سالانه ۴هزار تن نیازهای داخلی کشور را برطرف می‌کرد که البته بعد از توسعه و بررسی بازار داخلی، توان تولید را به ۲۶ هزار تن در سال افزایش داد.

معاون وزیر صمت در ادامه بازدید خود در جمع مسئولان و مدیران این کارخانه، با قدردانی از تلاش‌های همه مدیران و کارگران این واحد صنعتی گفت: قیمت‌گذاری دستوری را قبول نداریم و به‌دنبال آن هستیم که قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا تعیین شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه تایر و لاستیک باید هم تولید موردتوجه باشد و هم حقوق مصرف‌کننده دیده شود، افزود: معتقدیم تنها راه مهار تورم، رشد تولید است و اینکه حقوق مصرف‌کنندگان نیز
رعایت شود.

فرهیدزاده اضافه کرد: حسَب امر مقام عالی وزارت بر خود فرض می‌دانیم ضمن بازدید و حضور در خطوط تولید لاستیک، بهترین روش‌ها را برای نحوه محاسبه قیمت تمام‌شده، تسریع دسترسی مشتریان و سیستم‌های عرضه این محصول به بازار را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزایش تولید لاستیک در ماه‌های گذشته توسط این مجموعه را نمونه موفقی در تامین بازار این محصول دانست و عنوان کرد: لازم می‌دانیم تولیدکنندگان تایر تولید را یک اصل مفروض دانسته و تامین بازار این محصول را در دستور کار قرار دهند. معاون وزیر صمت همچنین رفع موانع فروش اینترنتی را از الزامات عرضه مستقیم لاستیک قلمداد کرد و گفت: امیدواریم با افزایش تولید و عرضه مناسب به توزیع کنندگان این محصول شرایط به‌گونه‌ای پیش برود تا بازار ثبات و ارامش را احساس کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =