«رانا پلاس» و «پژو ۲۰۷i»

گروه صنعتی ایران‌خودرو مشخصات رسمی سه تیپ و کد کلاس جدید پژو۲۰۷آی و همچنین راناپلاس ارتقایافته را اعلام کرد

گروه صنعتی ایران‌خودرو مشخصات رسمی سه تیپ و کد کلاس جدید پژو۲۰۷آی را به‌صورت رسمی اعلام کرد. درحال‌حاضر پژو ۲۰۷آی دنده‌دستی با سه کد کلاس جدید به بازار معرفی شده است. کدهای ۶۰۰۲۰، ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۲ نسخه‌های جدید ۲۰۷ دنده‌دستی هستند.

این خودروها همچنان پیشرانه TU۵ را دارند و ۱۰۵اسب‌بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۲نیوتون‌متر تولید می‌کنند. جعبه‌دنده سه تیپ جدید پژو ۲۰۷ همچنان از نوع پنجسرعته دستی است. در هر سه این تیپ‌های ۲۰۷ امکانات جدیدی مانند نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی اضافه شده است.

امکاناتی مانند دو کیسه هوا، کروزکنترل، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، پوزشین‌لامپ، چراغ روشنایی روز، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین دنده‌عقب، تریم داخلی پارچه و... ازجمله ویژگی‌های مشترک میان این سه تیپ جدید پژو ۲۰۷آی ایران‌خودرو است.

«۲۰۷I»؛ تجربه تمایز

خودرو ۲۰۷آی به دلیل چالاکی و قابلیت‌های دینامیکی بالا، مصرف سوخت پایین، قیمت مناسب، استفاده از موتور با قدرت بالا و مطابقت با استانداردهای روز اروپا از محبوبیت ویژه‌ای چه در میان جوانان و چه در میان خانواده‌ها در سطح جهان برخوردار شده است.

پژو ۲۰۷آی با ظاهری چالاک و استایل و نمای داخلی شکیل، احساس آرامش را به سرنشینان خویش القا می‌کند. ۲۰۷آی علاوه بر ایران در کشورهایی همچون برز‫یل، آرژانتین، مالزی، چین و... نیز تولید و عرضه شده است.

۲۰۷آی با توجه به نوع جاده‌های کشور، نوع سوخت موجود در کشور و آب‌وهوای مناطق مختلف ایران، متناسب‌سازی شده و با این موارد کاملا همخوانی دارد.

مصرف سوخت پایین موتور TU۵ در کنار قدرت موتور بالای آن ازجمله مزایای ۲۰۷آی است. علاوه بر این خودرو پژو ۲۰۷آی اتوماتیک جدید در سال ۹۶ توانست ۴ ستاره کیفی دریافت کند و در بالاترین رده‌بندی کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل قرار گیرد.

ایران‌خودرو پس از عرضه ۲۰۷i پانوراما با گیربکس چهارسرعته اتوماتیک اقدام به تولید محصول خودرو ۲۰۷i با موتور TU۵P و گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک با سقف قرمز (MC) کرده است. کلمه MC مخفف (Multi – Color) به معنای ترکیبی از رنگ‌هاست.

امکانات «۲۰۷i» در سه کد کلاس مختلف

خودرو ۲۰۷آی ایران‌خودرو در کد کلاس ۶۰۰۲۰ به فرمان کمکی برقی و ترمز دیسکی عقب مجهز است و با سقف فلزی به بازار می‌آید. کلاس ۶۰۰۲۱ پژو۲۰۷ به فرمان کمکی برقی، ترمز دیسکی عقب و سقف پانوراما با سایه‌بان دستی مجهز است. در کد کلاس ۶۰۰۲۲ نیز فرمان هیدرولیک وجود دارد و از سقف فلزی و ترمز کاسه‌ای در بخش عقب استفاده شده است.

آپشن‌های مهم «۲۰۷» پانورامای ارتقایافته

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، پوزیشن‌لایت، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، آینه داخلی فوتوکرومیک و ترمز عقب دیسکی از امکانات و آپشن‌های مهم ۲۰۷ سقف شیشه‌ای ارتقایافته است.

همان‌طور که اشاره شد، در بخش پیشرانه و گیربکس ۲۰۷ ارتقایافته پانوراما نیز همچنان از موتور TU۵ و گیربکس پنج‌سرعته دستی استفاده خواهد شد. گفتنی است؛ شورای رقابت قیمت پایه این خودرو را حدود ۴۲۳میلیون اعلام کرده است که با اضافه‌شدن هزینه‌های جانبی، قیمت نهایی‌اش برای مشتری حدود ۵۰۰ میلیون تمام می‌شود.

«راناپلاس»؛ همچنان چالاک

پس از عرضه موفق خودرو رانا و در راستای افزایش رضایت‌مندی مشتریان این خودرو، ایران‌خودرو با تکیه بر دانش مهندسان و متخصصان ایرانی اقدام به عرضه نسخه جدیدی از آن به نام راناپلاس کرد. با توجه به جایگاه رانا به‌عنوان خودرویی چالاک، لزوم توجه به انتظارات مشتریان آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

بر این اساس، ایران‌خودرو نسخه فیس‌لیفت شده آن را با نام راناپلاس، روانه بازار کرد. ازجمله مهم‌ترین تغییرات خودرو راناپلاس نسبت به خودرورانا، می‌توان به مجموعه جدید داشبورد شامل دسته راهنما و دسته برف‌پاک‌کن طرح جدید، مجموعه کنسول میانی یکپارچه، مجموعه رودری‌ها با طرح پارچه جدید، چراغ‌های جلو و عقب جدید، جلوپنجره طرح جدید، مجموعه صندلی‌ها با روکش جدید، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه (پک‌لوک) و آینه‌های برقی راهنمادار طرح جدید اشاره کرد.

همچنین با توجه به انتظارات روزافزون مشتریان و برای آسایش و رفاه بیشتر علاقه‌مندان و دوستداران خودرو راناپلاس، ایران‌خودرو اقدام به طراحی و تولید خودرو جدید راناپلاس با گیربکس MT۶ کرده است.

این خودرو با موتور TU۵P، گیربکس دنده‌ای شش‌سرعته، فرمان برقی و سقف شیشه‌ای در کنار طراحی، ایمنی و تجهیزات مناسب عرضه می‌شود.

مشخصات «راناپلاس» ارتقایافته

چندی پیش شورای رقابت قیمت کارخانه‌ای رانا پلاس جدید را نیز اعلام کرد. حال ایران‌خودرو مشخصات راناپلاس ارتقایافته را هم منتشر کرده است. رانا پلاس ارتقایافته با کد ۶۱۰۱۸ معرفی شده است.

این خودرو نیز به پیشرانه TU۵ مجهز است که توان ۱۰۵اسب‌بخار را با گشتاور ۱۴۲نیوتون‌متر تولید می‌کند. جعبه‌دنده راناپلاس ارتقایافته از نوع پنج‌سرعته دستی است. رینگ‌های راناپلاس استانداردسازی‌شده نیز از نوع فولادی است.

ازجمله مشخصات راناپلاس ارتقایافته می‌توان به اضافه‌شدن سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده GSI و سامانه پایش فشار باد تایرها اشاره کرد.

راناپلاس ارتقایافته که با کد ۶۱۰۱۸ به بازار می‌آید به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، پوزیشن‌لامپ، چراغ روشنایی روز، فرمان هیدرولیک، کروزکنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه دستی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، صندلی‌های عقب تاشو، سنسور پارک عقب و... مجهز است.

شورای رقابت قیمت کارخانه‌ای راناپلاس ارتقایافته را ۳۸۲میلیون و ۷۴۵هزار تومان اعلام کرده که هزینه‌های مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، بیمه، عوارض و... به آن اضافه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =