در این مطلب قصد داریم موتور سیکلت‌های مناسب برای پیک و باربری را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی‌هایی که برای انتخاب موتور سیکلت کاری باید در نظر گرفت را بررسی کنیم.

تورم و کمبود شغل مناسب با درآمد بالا که در ایران جریان دارد، باعث شده تا موتور سیکلت که روزی تنها برای تردد کاربرد داشت، به وسیله‌ای برای کسب درآمد تبدیل شود. پیک موتوری، اسنپ، باربری و حل و نقل و... از مشاغلی هستند که با داشتن یک موتور سیکلت، می‌توان در آنها مشغول به کار شد. با اینکه کار کردن با این وسیله برای کسب درآمد دشواری‌ها و چالش‌های خود را دارد، اما یکی از شغل‌هایی است که در کنار درآمد خوب، نیازی به یک سری از موارد خواسته شده توسط شرکت‌ها را ندارد. فقط داشتن گواهینامه، رعایت قوانین و مقررات رانندگی و موتور سیکلت اهمیت دارد. اما انتخاب بهترین موتور سیکلت برای پیک موتوری، مسئله‌ای است که از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. چرا که خرید موتور سیکلت برای کار یا پیک موتوری، باید با شرایط آن کار هم‌خوانی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین موتورسیکت‌ها برای پیک موتوری بپردازیم. ولی در ابتدا بهتر است با شغل پیک موتوری آشنا بشیم.

همه چیز درباره انتخاب بهترین موتور سیکلت برای پیک موتوری


پیک موتوری را بهتر بشناسیم

پیک موتوری یکی از شغل‌های پرطرفدار و پردرآمد در شهرهای بزرگ به حساب می‌آید که با توجه به ترافیک زیاد و نیاز مردم به ارسال سریع و ارزان کالا و خدمات، روز به روز گسترش پیدا می‌کند. رستوران‌ها، شرکت‌های حمل ونقل و ... مواردی هستند که نیاز مبرمی به پیک موتوری دارند. البته فقط شرکت‌ها و ادارات نیستند که به پیک موتوری نیاز دارند. با به‌روز شدن تکنولوژی، تنها کافی است یک گوشی همراه هوشمند داشته باشید و از طریق آن و نسبت به شرایط خودتان، امرار معاش کنید. حال که با این شغل بهتر آشنا شدیم، سؤال اینجاست که برای موتورهای باربری و پیک، کدام موتور سیکلت مناسب است؟

همه چیز درباره انتخاب بهترین موتور سیکلت برای پیک موتوری


موتور سیکلت مناسب برای باربری و پیک

موتورسیکلت‌ مناسب برای باربری و پیک موتوری، باید یک سری ویژگی‌های خاص برای انجام این نوع فعالیت‌ها را داشته باشد. این ویژگی‌ها شامل قابلیت نصب باکس، لوازم یدکی ارزان و در دسترس، مصرف سوخت پایین، قدرت و استحکام مناسب، ساده و کاربردی هستند. موتورسیکلت‌های کاری با توجه به این ویژگی‌های گفته شده، از سایر گروه‌های موتورسیکلت مانند اسپورت، تورینگ، کروزر، آفرود و … متمایز هستند . در ایران، چندین نوع موتورسیکلت کاری وجود دارد که می‌توان به عنوان مثال به موتور سیکلت دینو طرح باکسر، موتور سیکلت TVS HLX150، موتور سیکلت رهرو طرح باکسر و موتور سیکلت‌های هوندا CG125 و طرح هوندا اشاره کرد. این موتورسیکلت‌ها هر یک دارای مزایا و معایبی هستند که بستگی به نیاز و بودجه شما دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

همه چیز درباره انتخاب بهترین موتور سیکلت برای پیک موتوری


ویژگی موتور سیکلت‌های باربری

موتور سیکلت‌های باربری و کاری، برای حمل و نقل بار و انجام فعالیت‌های تجاری طراحی شده‌اند. این موتورها باید دارای یک سری ویژگی باشند که در کنار مناسب بودن برای موتورسواری، مناسب آن فعالیت نیز باشند. برخلاف تصور رایج، تمام موتورسیکلت‌ها، مناسب کار نمی‌باشند. موتورهای باربری و کاری باید با حفظ کیفیت خود، در عین حال کیفیت کار موتورسوار را نیز فراهم کنند.


قابلیت حمل بار توسط موتور سیکلت

یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت کار موتورسوار و پیک موتوری، قابلیت حمل بارِ موتور سیکلت است. موتورهایی که دارای باکس یا امکان اعمال باکس، طلق، ترک‌بند و سایر لوازم باربری هستند، می‌توانند انواع بارها را در سایزهای مختلف، به راحتی حمل کنند و در نتیجه درآمد بیشتری را برای پیک موتوری فراهم کنند. به غیر از درآمد بیشتر، اهمیت باکس برای عدم آسیب دیدگی مرسولات بسیار زیاد است. به عنوان مثال، هانی طرح باکسر ۲۰۰ سی سی موتور سیکلت‌های کاری هستند که قابلیت نصب وسایل باربری را دارا می‌باشند.


قطعات و لوازم یدکی ارزان و در دسترس

دومین عاملی که در تعیین موتور سیکلت باربری اهمیت به‌سزایی دارد، وجود قطعات و لوازم یدکی ارزان و در دسترس است. هر وسیله نقلیه موتوری به نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای نیاز دارد. بر همین اساس باید هزینه‌های تأمین قطعات، تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای مقرون به‌صرفه باشند. پیک موتوری روزانه کیلومترها راه را طی می‌کند و در نتیجه سرعت استهلاک قطعات آن‌ها بالاتر از موتورسیکلت‌های دیگر است. به همین دلیل، بهتر است که موتور سیکلتی را انتخاب کنید که قطعات آن از فراوانی و قیمت خوبی در منطقه برخوردار باشد. به عنوان مثال، موتورسیکلت پرواز ۱۲۵ سی سی طرح هوندا، یکی از محصولات شرکت نیرو موتور شیراز است که قطعات آن در بازار به راحتی یافت می‌شود.


مصرف سوخت بهینه و کم استهلاک

مهم‌ترین عاملی که در موتورهای کاری باید به آن توجه کرد، میزان مصرف سوخت است. موتور سیکلت‌های کاری به دلیل آنکه مسافت زیادی رو در روز طی می‌کنند، باید مصرف سوخت بهینه‌ای داشته باشند. با توجه به هزینه بنزین و سهمیه بندی سوخت، داشتن مصرف سوخت پایین و بهینه در انتخاب موتور سیکلت باربری نقش بسیار پر اهمیتی را ایفا می‌کند. برای انتخاب و خرید چنین موتورسیکلتی، ترجیحا بهتر است از موتورهای انژکتوری استفاده کرد. به عنوان مثال، موتور سیکلت KLD کبیر موتور، یک موتور کاری با سیستم سوخت رسانی انژکتوری و مصرف سوخت ۱.۷ لیتر برای هر صد کیلومتر، انتخاب مناسبی می‌باشد.


قدرت، تعادل و استحکام مناسب

یکی از عوامل تعیین کننده در کیفیت رانندگی با موتورهای کاری، تعادل و قدرت موتور سیکلت است. موتورسوارهایی که با موتور کار می‌کنند، باید بتوانند به خوبی با سرعت، شتاب و با حفظ تعادل کامل رانندگی کنند و در عین حال تسلط کافی برای مانور دادن و عدم برخورد با موانع را داشته باشند. به همین دلیل، بهتر است که موتور سیکلتی را انتخاب و خریداری کنید که دارای قدرت موتور مناسب، مقاوم و در عین حال رانندگی با آن راحت و آسان باشد تا در حفظ تعادل، چالشی بوجود نیاید. به عنوان مثال، موتور سیکلت هوندا CG125 و طرح هوندا تکتاز ۱۲۵ سی سی انتخاب مناسبی برای پیک موتوری می‌تواند باشد.


سبک، ساده و کارآمد

آخرین عاملی که در خرید موتور سیکلت باربری و پیک موتوری باید به آن توجه کرد، وزن موتور و نیز سادگی و کارآمد بودن آن است. طراحی و سادگی در رانندگی با موتور سیکلت، می‌تواند به موتورسوار حین رانندگی در شهر کمک شایانی کند. در کنار سادگی در طراحی موتور، کاربردی بودن آن نیز قابل توجه است تا نیاز موتورسوار را در حین رانندگی به سرعت برطرف کند. موتور سیکلت کاری باید به دور از پیچیدگی باشد تا عوامل وزن، سادگی و کاربردی بودن، به خوبی و با هماهنگی بالا در دسترس موتورسوار باشد. به همین دلیل بهتر است برای خرید موتور سیکلت کاری، به ساده بودن و کاربردی بودن آن توجه کنید.


خرید موتور سیکلت کاری

انتخاب و خرید موتور سیکلت باربری و پیک موتور برای افرادی که قصد دارند در این شغل فعالیت کنند، حائز اهمیت است. خرید موتور سیکلت کاری باید با توجه به عواملی که در این مطلب بررسی کردیم صورت بگیرد. عواملی مانند:

  • قابلیت نصب لوازم باربری
  • قطعات ارزان و در دسترس
  • سوخت رسانی بهینه و مصرف سوخت پایین
  • قدرت و استحکام مناسب
  • ساده و کاربردی بودن

هر یک از این عوامل بر روی کارایی، درآمد، هزینه‌ها و رضایت خود موتورسوار حین رانندگی تأثیر گذارند، در نتیجه شما باید در زمان خرید موتور سیکلت به تمام این موارد توجه کنید.

همه چیز درباره انتخاب بهترین موتور سیکلت برای پیک موتوری


حرف آخر

در این مطلب تمام عواملی که در انتخاب موتورسیکلت باربری اهمیت دارند را بررسی کردیم. شما باید با توجه به این موارد و بررسی موارد جانبی مثل شرایط گارانتی و با توجه به نیاز و بودجه خود، اقدام به خرید کنید. برای بررسی دقیق و انتخاب مناسب موتور سیکلت، می‌توانید از مشاوران تخصصی این حوزه کمک بگیرید. در همین راستا مجموعه پدال با دارا بودن مشاورین و متخصصین خبره خود در حوزه خرید موتور سیکلت، می‌توانند به صورت تخصصی، شما را برای انتخاب و خرید موتور با توجه به نیاز شما، راهنمایی کنند. شما می‌توانید علاوه‌ بر مشاوره برای خرید، از شرایط خرید قسطی موتور سیکلت بدون پیش پرداخت این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =