معجزه سبز «گودیر» در «CES»

گودیر آمریکا تصمیم گرفت قیمت تایرهای سواری در منطقه آمریکای‌شمالی را تا ۸ درصد افزایش دهد. البته شاید این آخرین افزایش قیمت این برند در سال ۲۰۲۳ باشد.

تایرسازی که دفتر مرکزی آن در شهر آکرون قرار دارد، اعلام کرد این استراتژی شامل هر سه برند گودیر، کِلی و دانلوپ می‌شود.

این تغییرات از ابتدای ماه ژوئیه برقرار خواهند شد. گودیر پیش‌از این دسامبر سال گذشته بوده است. یعنی زمانی که قیمت دو برند اصلی این شرکت یعنی گودیر و دانلوپ برای خودروهای سواری و وانت‌های سبک در ایالات‌متحده را تا ۵درصد افزایش داد. این درحالی است که اخیر برخی دیگر از تایرسازان هم اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند.

میشلن آمریکای‌شمالی از ماه آوریل روی برندهای میشلن، بی‌اف‌گودریچ و یونی‌رویال برای خودروهای سواری و وانت‌های سبک در آمریکا و کانادا افزایش قیمت تا ۸درصدی را درنظر گرفت و حتی اعلام کرد این افزایش قیمت ممکن است تا ابتدای فوریه ۵درصد دیگر هم افزایش پیدا کند.

آپولوتایر هندوستان هم قیمت محصولات برند وردشتاین را در ایالت‌متحده و کانادا تا ۵درصد از ابتدای ماه مارس افزایش داد.

آلینس‌تایر آمریکا نیز قیمت محصولات برند گلکسی و پریمکس را از ابتدای ماه ژانویه «تنظیم» کرد.

بریجستون آمریکا نیز افزایش قیمت ۸درصدی را از ابتدای ماه آوریل درنظر گرفته بود. در مورد بریجستون تایرهای تجاری و حتی هزینه ریترد کردن تایرهای تجاری را هم شامل می‌شد.

شعبه آمریکای‌کانتیننتال روی دو برند جنرال و کانتیننتال وانت‌های سبک در ایالات‌متحده افزایش قیمت را از ابتدای ماه مارس درنظر گرفته است.

درنهایت می‌توان به پیرلی اشاره کرد که در شعبه آمریکای‌شمالی آن هزینه تایرهای تعویضی (داخل بازار) را برای خودروهای سواری و وانت‌های سبک از ابتدای ماه ژانویه افزایش داده و حتی مشخص نکرده که این روند را تا چه زمانی قصد دارد ادامه دهد.

باوجود افزایش قیمت توسط این ۷ برند به نظر می‌رسد که در آینده برندهای دیگری نیز به جمع افزایش دهنده قیمت بپیوندد. اما به نظر می‌رسد تایرسازهای آسیایی تلاش بیشتری برای نگهداشتن قیمت برای جلب نظر مشتریان داشته‌اند و حتی هیچ تایرساز کره‌ای اقدام به اعلام برنامه افزایش قیمت نکرده، این درحالی است که شبکه تامین مواد اولیه در تمام این شرکت‌ها یکسان است و حتی آپولو تایر به عنوان یک شرکت هندوستانی که دسترسی بیشتری به منابع تامین مواداولیه دارد نیز برنامه افزایش قیمت را پیش گرفته است.

در هر صورت اگر روند افزایش قیمت‌ها ادامه داشته باشد، می‌توان انتظار داشت این تایرسازان نیز طی شش‌ماه آینده اقدام به افزایش قیمت محصولاتشان کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =