کد خبر: 246743
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

نگاهی به انواع مدل‌های ۲۰۷، کدام مدل بهتر است؟

انتخاب محبوب‌ترین خودروی ایرانی شاید کار سختی باشد، اما اگر سراغ نسل جوان بروید، بدون شک اولین انتخاب آنها از میان خودروهای ایرانی پژو ۲۰۷ خواهد بود. پژو ۲۰۷ یکی از زیباترین و جوان‌پسندترین خودروهای ایرانی است که در مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده است. نقد و بررسی‌های این خودرو نشان می‌دهد که پژو ۲۰۷ همان پژو ۲۰۶ است که با توجه به امکانات و آپشن‌های مازادی که نسبت به ۲۰۶ دارد، به آن ۲۰۶ پلاس هم گفته می‌شود.

گروه خودروسازی ایرانی خودرو، این خودروی جوان‌پسند را در سال ۸۹ به بازار عرضه کرد. در ابتدای عرضه این خودرو، خیلی با استقبال از سمت مصرف‌کنندگان مواجه نشد و بعضا برخی افراد، ۲۰۷ را به دلیل طراحی‌ای که داشت مسخره نیز می‌کردند. به مرور زمان، مصرف‌کننده متوجه کیفیت این خودرو و عملکرد فنی آن شد و بسیاری خرید ۲۰۷ را به مدل قدیمی آن ترجیح می‌دادند. در آن زمان، تمام قطعات این خودرو فرانسوی بود و تنها در ایران خودرو و ایران مونتاژ می‌شد. اما تحریم‌ها علیه ایران، همه چیز را به‌هم ریخت و در برهه‌ای از زمان، شاهد بودیم که تولید پژو ۲۰۷ در سال ۹۱ متوقف شد. ۴ سال زمان برد تا ایران خودرو نمونه‌ای جدید از پژو ۲۰۷ را روانه بازار کند و تا به امروز، این خودرو هنوز هم در خط تولید این خودروسازی قرار دارد و به یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های ایران تبدیل شده است.

اما ماجرای تولید پژو ۲۰۷ به اینجا ختم نمی‌شود و امروزه شاهد هستیم که این خودرو در مدل‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد.

در ادامه مقاله با انواع مدل‌های پژو ۲۰۷ آشنا خواهید شد.

انواع مدل‌های پژو ۲۰۷

همه‌ی افراد، ۲۰۷ را با مدل‌های اتومات و دنده‌ای می‌شناسند، غافل از اینکه این خودرو مدل دیگری نیز دارد که می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب و باکیفیت باشد. در ادامه انواع مدل‌ها را نام می‌بریم و مشخصات فنی آنها را خواهیم گفت تا در صورت تصمیم برای خرید ۲۰۷، بتوانید بهترین انتخاب را از میان این موارد داشته باشید.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای

نگاهی به انواع مدل‌های ۲۰۷، کدام مدل بهتر است؟

متداول‌ترین مدل ۲۰۷ که فروش زیادی نیز در بازار دارد، مدل دنده‌ای است که همین مدل دارای کلاس‌های متفاوتی است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای دارای موتور TU5 با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار، گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر و جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. تفاوت کلاس‌های پژو ۲۰۷ در میزان امکانات و آپشن‌هایی است که هر کدام دارند. به‌عنوان مثال، در کلاس ۶۰۰۰۴ و ۶۰۰۱۰ پژو ۲۰۷ دنده‌ای، شاهد هستیم که خودروساز سقف شیشه‌ای قرار داده است و همین موضوع کمی به قیمت آن افزوده است. علاوه بر این، کلاس ۶۰۰۰۴ دارای ترمز عقب کاسه‌ای است و کلاس‌های ۶۰۰۰۳، ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۱۰ فرمان برقی دارند.

اگر داشتن آپشن‌های مختلف در خودرو برای شما مهم است، می‌توانید کلاس ۶۰۰۱۰ پژو ۲۰۷ دنده‌ای را انتخاب کنید چرا که دارای آپشن‌های زیر است:

  • سقف شیشه‌ای
  • کروز کنترل
  • رینگ آلومینیومی
  • فرمان برقی

در جدول زیر نیز قیمت بازار و قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ دنده‌ای صفر را بیان خواهیم کرد (قیمت‌ها برای چهارم مهرماه ۱۴۰۲ هستند):

نوع خودرو

قیمت کارخانه

قیمت بازار آزاد

پژو ۲۰۷ دنده‌ای

۳۳۴.۶۴۴.۰۰۰ میلیون تومان

۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

نگاهی به انواع مدل‌های ۲۰۷، کدام مدل بهتر است؟

یکی از اولین نمونه‌های خودروی اتومات در ایران، پژو ۲۰۷ بود که کیفیت بسیار خوبی هم داشت و دارد. پژو ۲۰۷ اتوماتیک دیگر مدل ۲۰۷ است که دارای موتور TU5 ۱.۶ لیتری است و گیربکس آن هم از نوع ۴ سرعته اتومات AL4 است.

همان اتفاق که در پژو ۲۰۷ دنده‌ای رخ داده، در پژو ۲۰۷ اتوماتیک هم شاهد هستیم و این خودرو نیز در کلاس‌های مختلف به بازار معرفی شده است. در کلاس‌های ۲۰۷ اتومان نیز، تفاوت اصلی در میزان امکانات و آپشن‌هایی است که دارند.

در ۲۰۷ اتوماتیک نیز کلاسی با سقف شیشه‌ای وجود دارد که کد آن ۶۰۱۰۴ است. این کلاس پژو ۲۰۷ اتوماتیک دارای امکاناتی غیر از سقف شیشه‌ای است که این امکانات عبارت‌اند از:

  • رینگ‌های آلومینیومی
  • کروز کنترل
  • فرمان برقی
  • ترمز عقب دیسکی

شاید بتوان ترمز کاسه‌ای را در کلاس‌های دیگر پژو ۲۰۷ اتومات پیدا کرد، اما در بیشتر کلاس‌های اتومات خبری از رینگ‌های آلومینیومی و همچنین سقف شیشه‌ای نیست.

در جدول زیر نیز قیمت قیمت ۲۰۷ اتوماتیک صفر در بازار و کارخانه را بیان خواهیم کرد (قیمت‌ها برای چهارم مهرماه ۱۴۰۲ هستند):

نوع خودرو

قیمت کارخانه

قیمت بازار آزاد

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

۳۱۸.۶۲۸.۰۰۰ میلیون تومان

۶۰۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۷i MC یا مولتی کالر

نگاهی به انواع مدل‌های ۲۰۷، کدام مدل بهتر است؟

در طی سال گذشته، حتما با پژو ۲۰۷ مواجه شدید که دارای دو رنگ است. طراحی‌ای که این روزها در میان خودروسازان ایرانی بسیار رواج پیدا کرده و شاهد هستیم که ایران خودرو و سایپا از این طراحی برای معرفی خودروهای جدید خود استفاده می‌کنند.

نمونه طراحی شده در ایران خودرو پژو ۲۰۷ با پسوند MC است که نسبت به مدل‌های قبلی پژو ۲۰۷، دارای تغییراتی در مشخصات فنی نیز است. پژو ۲۰۷i MC یا مولتی کالر دارای موتور TU5 پلاس است که قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است. علاوه بر این، پژو ۲۰۷ مولتی کالر دارای گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته است. از جمله امکانات و آپشن‌های پژو ۲۰۷i MC یا مولتی کالر نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطعات دکوراتیو قرمزرنگ
  • فرمان چرمی
  • سیستم روشنایی ترک خودرو
  • صندلی راننده شش حرکته دستی
  • رینگ‌های مشکی

در جدول زیر نیز قیمت بازار و قیمت کارخانه پژو ۲۰۷i MC یا مولتی کالر صفر را بیان خواهیم کرد (قیمت‌ها برای چهارم مهرماه ۱۴۰۲ هستند):

نوع خودرو

قیمت کارخانه

قیمت بازار آزاد

پژو ۲۰۷i MC یا مولتی کالر

۴۱۸.۸۷۷.۰۰۰ میلیون تومان

۷۱۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

کدام مدل ۲۰۷ را بخریم؟

پژو ۲۰۷ با اینکه توانسته دل بسیاری از جوانان را به‌دست آورد، اما تنها گروه سنی جوان نیستند که به خرید این خودروی چابک علاقه دارند. می‌توان گفت که ۲۰۷ از خودروهای تند و تیز ایرانی است که طراحی ظاهری جذابی نیز دارد.

مسلما پژو ۲۰۷ اتوماتیک و مولتی کالر، از نظر امکانات و راحتی، نسبت به مدل دنده‌ای در سطح بالاتری هستند. اما این امکان برای شما فراهم است که با صرف هزینه کمتری ۲۰۷ دنده‌ای و بهترین کلاس آن را خریداری کنید و از داشتن خودرویی جذاب، لذت ببرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =