اریک بوئل Erik Buell

موتورسوار، مهندس و شریک تجاری بسیاری از برندها، حالا با برند جدید فیولل «Fuell» آماده می‌شود تا جدیدترین موتورسیکلت برقی خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

اریک بوئل از نخستین روزهایی که با سوپر موتورسیکلت‌های دوکاتی و یاماها مسابقه می‌داد تا دوران پیشگامی‌اش در هارلی دیویدسون و شرکت خودروسازی بیل، مطمئنا تجربه جالبی در موتورسواری داشته است. البته بوئل بیشتر برای موتورسواران به‌خاطر سیکلت‌های اسپرت هوا خنک و موتور دوقلو V که در نمایندگی‌های هارلی دیویدسون فروخته می‌شدند، شناخته می‌شود. البته آخرین سرمایه‌گذاری او در زمینه موتورهای دوچرخ برقی کمتر جذاب شده است.

اتوبلاگ اخیرا فرصت مصاحبه با اریک را داشته و از او درباره حرکت به‌سمت برقی‌ها سوالاتی پرسیده که به‌صورت مختصر به‌آن‌ها اشاره می‌شود.

موتورسوار، مهندس و شریک تجاری بسیاری از برندها، حالا با برند جدید فیولل «Fuell» آماده می‌شود تا جدیدترین موتورسیکلت برقی خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

پس‌زمینه مهندسی شما چه کمکی به‌شما کرده است که از مدل‌های درون‌سوز موتورسیکلت به‌سمت انواع برقی رفتید؟

من فکر می‌کنم مواردی شامل حال من می‌شود که به این مسیر کمک کرده است. نخست این‌که من همواره آینده‌نگر بوده‌ام. خوش‌بین و مثبت‌اندیش نسبت به‌تغییر برای بهتر شدن. درعین حال تجربه من در طراحی همه‌چیز از شهری‌های ۱۰۰ سی‌سی گرفته تا سوپرسیکلت‌ها، طیف وسیعی از انواع مختلف سوارکاران و نیازها و همچنین راه‌حل‌هایی که به‌آن‌ها ارائه شده، به‌من کمک زیادی می‌کند. درآخر این‌که من مهندسی وفادار به‌اصول اولیه هستم که به من کمک کرده خارج از چارچوب‌ها فکر کنم.

سابقه فعالیت شما درخصوص محصولات مسابقه‌ای چگونه به برند جدید کمک کرده است؟

جالب توجه است که من دریافتم مشارکت موفقیت‌آمیز در مسابقات سطح بالا مستلزم چندین ویژگی است که سبب می‌شود انواع وسایل نقلیه با مهندسی بهتری طراحی و عرضه شوند.

درواقع فریب مخاطب با توسل به‌مسابقات در سطح آماتور کمک چندانی به‌ما نمی‌کند. در این مسیر آگاهی شما از خطرات و فشارهای زیاد روی اجزای خودرو افزایش می‌یابد؛ زیرا نتایج اشتباهات جدی هستند. درعین حال آگاهی شما نسبت به ‌ضرب‌الاجل‌ها بالا می‌رود؛ زیرا مسابقه چالش زیادی دارد و اگر آماده نباشید، فرصت را به‌راحتی از دست می‌دهید.

در سطح مسابقات حرفه‌ای، این اشتباهات غیرقابل بخشش است. در یک سطح کسب و کار عادی، تجربه مسابقه سبب می‌شود شما بیشتر آگاه شوید که آجر اول بسیار مهم است. همین‌طور یاد می‌گیرید که می‌خواهید برنده شوید و درحال رقابت با دیگرانی هستید که می‌خواهند برنده شوند و همچنین خوب هستند. درآخر این‌که شما باید بتوانید با قوانین در حال تغییر، تغییر تکنولوژی و شگفتی‌های رقبا سازگار شوید.

۵ پرسش از طراح مشهورترین موتورسیکلت‌ها

به‌نظر شما حمل و نقل تک‌نفره در آینده چگونه می‌شود؟

من باور دارم که با آگاهی بیشتر مردم از ضایعات و پیامدهای منفی ناشی از رانندگی، پذیرش برای وسایل نقلیه چند نفره غول‌پیکر روز به‌روز بیشتر خواهد شد. من همچنین باور دارم که پیشرفت در تجهیزات ایمنی، تقویت‌کننده‌های آگاهی، جلوگیری از تصادف خودکار و غیره این انتقال را بسیار سریع‌تر می‌کند.

بزرگ‌ترین مانعی که باید بر آن غلبه کرد تا حمل و نقل الکتریکی برای خریداران بیشتر به‌صرفه باشد، چیست؟

توان پیمایشی و زیرساخت‌های سوخت‌گیری بزرگ‌ترین موانع هستند. بعد از آن‌ها کاهش و حذف دوام، خدمات و سایر نگرانی‌های مرتبط با ‌هزینه مالکیت قرار می‌گیرد. همچنین ارائه وسایل نقلیه‌ای که متناسب با وظیفه تعریف‌شده برای آن‌ها طراحی شده‌اند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
درعین حال وعده‌های زیاد که با واقعیت همخوانی ندارد، بسیاری از مالکان را ناامید کرده است.

در ذهن شما محصولاتی مطرح است که بتوانید در مورد آن‌ها نظر بدهید؟

انبوهی از محصولات الکتریکی برای آینده احتمالی در ذهن من مطرح است. آفرودرها تا مریخ‌نوردهای سیارکی؛ اما زمان لازم است تا ببینیم فرصت و سرمایه‌ به‌ما اجازه می‌دهد چه چیزی را خلق کنیم. اما من باور دارم که Fllow یک موفقیت بسیار مهم خواهد بود و بنابراین روی کمک به‌تولید متمرکز هستم. این محصول وسیله‌نقلیه‌ای است که به‌خوبی برای پاسخگویی به‌نیاز واقعی هدف‌گذاری شده است و یک راه‌حل واقعی ارائه می‌دهد.

موتورسیکلت برقی Fuell Fllow درحال حاضر برای سفارش با قیمت ۱۰ هزار و ۶۹۵ دلار برای خریداران اولیه که مایلند تا پایان سال ۲۰۲۴ برای محموله‌های احتمالی منتظر بمانند در دسترس است (که ۲ هزار و ۳۰۰ دلار آن برای خرده‌فروشی‌هاست و ۱۲ هزار و ۹۹۵ دلار قیمت مورد انتظار است).

انتظار می‌رود این خودرو در محیط‌های شهری بردی معادل ۲۴۰ کیلومتر یا ۱۵۰ مایل را در هر بار شارژ ارائه کند (برد در بزرگراه‌های طولانی کاهش می‌یابد). همین‌طور شتابی شبیه به‌سوپربایک‌ها داشته باشد و حداکثر سرعت آن ۱۳۷ کیلومتربرساعت یا ۸۵ مایل بر ساعت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =