کنورث W990

ولوو، دایملر، اینترنشنال، فریت‌لاینر، ماک و پتربیلت ازجمله تولیدکنندگانی هستند که نام خود را در جایگاه برترین‌ها نگه داشته و با نگاهی باز به نیاز خریداران، مدل‌ها و محصولات جدید خود را روانه بازار می‌کنند

بازار کامیون‌ها و کشنده‌ها در سراسر جهان، بازاری جذاب و پرطرفدار به حساب می‌آید و همین موضوع سبب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان سگمنت خودروهای سنگین، برنامه‌های جذابی برای طراحی، تولید و عرضه این مدل‌ها داشته باشند. اما تمام این برنامه‌ها مورد اقبال متقاضیان کامیون‌ها و کشنده‌ها قرار نمی‌گیرد و تنها برخی از این خودروها می‌توانند جایگاه درخوری در بازارهای جهانی به‌دست بیاورند و در فهرست برترین‌ها قرار گیرند. گرچه این بازار به اندازه مدل‌های سواری و اسپرت متقاضی ندارد، اما علاقه همین خریداران به خودروهای سنگین، باعث شده تا این بازار تشنه ورود مدل‌های جدید با آپشن‌های روز دنیا باشد. ولوو، دایملر، اینترنشنال، فریت‌لاینر، ماک و پتربیلت ازجمله تولیدکنندگانی هستند که نام خود را در جایگاه برترین‌ها نگه داشته و با نگاهی باز به نیاز خریداران، مدل‌ها و محصولات جدید خود را روانه بازار می‌کنند.

در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به سه کشنده که در میان بهترین‌ها، می‌درخشند و تا امروز توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار حفظ کنند.

کنورث W۹۹۰؛ کشنده ۵۰۰ اسب‌بخاری

W۹۹۰ یکی از پرطرفدارترین کشنده‌های کنورث است که با موتور ۱۲.۹لیتری مدل Paccar MX ارائه می‌شود که به‌صورت سفارشی می‌توان این مدل را با موتور Cummins ISX۱۵ نیز تهیه کرد. این موتور با توان بالا، قابلیت سفر در مسیرهای دشوار را دارد. همچنین صدای کمتری نسبت‌به سایر موتورها تولید می‌کند.

سه کشنده محبوب در بازار جهانی

کنوورث W۹۹۰ با طراحی جذاب و موتور پرقدرت، یکی از گزینه‌های مناسب برای صاحبان کامیون‌های حرفه‌ای است. کنوورث W۹۹۰ با پیشرانه MX-۱۳ از گروه پاکار به بازار عرضه شده است.

این موتور با سیلندرهای خطی ۶ تایی و حجم ۱۲.۹ لیتری، قدرتی از ۴۰۵ تا ۵۱۰اسب‌بخار و گشتاوری بین ۱۹۶۵ تا ۲۵۱۰نیوتون‌متر را به ارمغان می‌آورد.

گیربکس ۱۲سرعته اتوماتیک از گروه پاکار نیز برای انتقال نیرو به کار گرفته شده است. کنوورث W۹۹۰ به‌منظور کارایی بیشتر در حمل‌ونقل‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت طراحی و به‌عنوان یک استاندارد جدید در صنعت حمل‌ونقل مطرح شده است.

FH۱۶؛ کشنده ابرقدرت ولوو

ولوو FH۱۶ یکی از قدرتمندترین کشنده‌های موجود در سراسر جهان بوده که از نیروی بالا و استقامت مناسبی برخوردار است. این خودرو برای جابه‌جایی بار برای مسافت‌های بسیار طولانی گزینه مناسبی است.

سه کشنده محبوب در بازار جهانی

این خودرو با موتورهای متفاوتی به بازار عرضه می‌شود و که سه قدرت ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ اسب‌بخار و همچنین نیروی گشتاوری معادل ۲۶۵۰، ۲۸۰۰ و ۳۱۵۰ نیوتون‌متر را برای این خودرو تولید می‌کند.

این موتورها ۱۶ لیتری هستند و می‌توانند تا ۴۰ درصد آلایندگی را کاهش دهند. قاعدتا به‌واسطه قدرت بالا، این کشنده باید اندازه مناسبی نیز داشته باشد تا بتواند به ‌خوبی روند حمل بار را پیش ببرد.

با توجه به این‌که این کشنده می‌تواند در دو نسخه دومحوره و سه‌محور به بازار عرضه شود، میزان قدرت و استقامت آن نیز کمی متفاوت‌تر خواهد بود.

طبق تحقیقات انجام‌ شده، حداکثر توان کشش این کشنده قدرتمند در حالت بوژی‌کش می‌تواند تا برخی موارد حتی به ۳۲۵ تن نیز برسد. اما اگر قرار باشد این خودرو و در حالت تراکتوری بار حمل کند، می‌تواند ۱۰۰ تن بار را جابه‌جا کند.

لون‌استار؛ کشنده مقرون‌به صرفه اینترنشنال

اینترنشنال به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای باری سنگین در دنیا به ویژه در بازار آمریکا شناخته می‌شود. سری لون‌استار این خودرو در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها تبدیل شده است.

سه کشنده محبوب در بازار جهانی

برای کشنده‌های سری لون‌استار از موتورهای به نام MAXXFORCE ۱۳ و Cummins ISX ۱۵ استفاده شده است. گیربکس‌های این نوع کامیون با توجه به مدل‌های موتور مختلفی که برای این کامیون استفاده می‌شود، از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان از گیربکس‌های ۱۰, ۱۳ ,۱۵ و ۱۸ سرعته برای این کامیون استفاده کرد.

این کامیون به دلیل استفاده از پیشرانه مکس‌فورس در زمره کامیون‌های مقرون به صرفه قرار می‌گیرد.

کشنده کامیون سری لون‌استار با دو نوع کابین به نام sleeper و day همراه با پیشرفته‌ترین امکانات تولید می‌شود. صندلی‌های جلو این کشنده قابلیت چرخیدن دارند و می‌توانند در مقابل یکدیگر قرار گیرند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Masoud IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    با سلام خدمت نویسنده محترم دوست عزیز لطفاً اگه خواستی اطلاعاتی و مثل همین مطلب فوق در اختیار دیگران قرار بدید نهایت دقت رو منظور بفرمایید و تا از صحت یه موضوع کاملاً مطمعن نشدید اون رو ارائه نکنید ممکنه افرادی برای اولین بار توسط پیج شما اون پست رو ببینن و به دنبال طبق اطلاعات ناقص جنابعالی... درمورد ولوو و قدرت و گشتاور که مطلب ارائه کردید کاملاً اشتباهه سه تا از قویترین موتورها تو محدوده (500-600و700 اسب بخار)البته رایج ترین ها عبارتند از «,550اسب بخار/گشتاور 2800و2900نیوتن متر»...«650,اسب بخار/گشتاور 3150نیوتن متر»و «بلاخره قویترین موتور باقدرت«750اسب بخار و گشتاور 3550نیوتن متر» جنابعالی با اون ادعا کاملاً کمپانی ولوو رو به چالش کشیدین و موتورهای جدیدی به ارمغان آوردید 🤣🤣🤣
  • کارتال IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    1 1
    با احترام به همشون، عشق برتر فقط آکتروس
  • روح الله US ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    خوب ولی برای بعد از خودمن تو ایران میخوره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =