رم ۱۵۰۰ جدید

کمپانی دوج اعلام کرده تولید رم ۱۵۰۰ جدید در سومین ماه سال آتی میلادی آغاز شده و نسخه پرفورمنسی و قوی RHO نیز در همان زمان به‌خط تولید می‌رود. نسخه رم‌چارجر نیز در ششمین ماه سال آینده میلادی روی خط تولید می‌رود. در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره قیمت رم ۱۵۰۰ جدید در دسترس نیست.

پیکاپ‌ها یکی از کلاس‌های جذاب خودرویی هستند که کمپانی‌های آمریکایی و ژاپنی در این عرصه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. پیکاپ‌ها به‌دلیل کاربری بودن و قابلیت آفرود بالا، همواره مورد استقبال و توجه قرار می‌گیرند. یکی از پیکاپ‌های جذاب و محبوب آمریکایی که این روزها طرفداران بسیاری دارد و تا به‌امروز پنج نسل از آن به‌بازار جهانی معرفی شده است، دوج رم ۱۵۰۰ است. نسل پنجم این پیکاپ عضلانی ماسل، اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به‌بازار جهانی آمد و تا به امروز روی خط تولید این کمپانی مطرح قرار دارد. به‌تازگی کمپانی دوج از نسخه فیس‌لیفت این خودرو رونمایی کرده است. رم ۱۵۰۰ جدید یک پیکاپ زیبا، جدید و کارآمدتر به‌حساب می‌آید که نسخه تمام‌الکتریکی آن نیز هم‌زمان با نسخه بنزینی معرفی شد.

طراحی زیبا، اما محافظه‌کارانه

طراحان کمپانی دوج هیچ تغییری از نظر ابعاد و اندازه انجام نداده‌اند. بر اساس ابعاد و اندازه قبلی، تغییراتی در کلیت چهره خودرو ایجاد شده است که جاذبه این پیکاپ عضلانی را دوچندان می‌کند. با نگاهی به‌پروفیل این پیکاپ جذاب، شاهد یک فضای بار بزرگ همانند قبل هستیم که با پوزه نسبتا کشیده، وقار رم ۱۵۰۰ را دوچندان می‌کند.

گلگیر بزرگ عقب از مجموعه سطوح تختی به‌وجود آمده که استایل این پیکاپ را جذاب جلوه می‌دهد. همچنین گلگیرهای جلو با حجم ماهیچه‌ای خود، حس اسپرت بیشتری به‌این خودرو می‌بخشند.

با مهندسی نوین و مدرن دوج آشنا شوید!

رینگ‌های ۱۸ اینچی در کنار بدنه‌ای که از خطوط نرم و سیال به‌وجود آمده، استایل جذابی را از این پیکاپ به‌نمایش می‌گذارد. چهره رم ۱۵۰۰ جدید با تغییرات گسترده ای مواجه شده است. دیگر خبری از چراغ‌های بزرگ با LED نیست و کاسه‌چراغ، نسبتا باریک شده و فرم L شکلی به‌خود گرفته است. گرافیک LED ها در کنار جلوپنجره چندضلعی دوج (که چراغ‌های جدید در قسمتی مشکی‌رنگ قرار دارند)، کاپوت حجیم برآمده و سپر جدیدی که حالت عضلانی‌تری به‌خودرو می‌بخشد، چهره تهاجمی و هیجان‌انگیزی را برای این خودرو فراهم آورده است.

در نمای عقب نیز بخشی برآمده که کلمه RAM به‌زیباترین شکل ممکن روی آن تعبیه شده و در ترکیب با چراغ‌های عمودی که گرافیک جدید LED به‌خود گرفته‌اند، نمای چشم‌نواز و زیبایی به این پیکاپ بخشیده است. چراغ‌ها در نسخه تمام‌الکتریکی این خودرو، فرمت L شکل به‌خود گرفته و نمای بسیار جذاب و مدرنی به‌نسخه تمام‌الکتریکی این پیکاپ می‌دهد. همچنین رنگ‌های جدید متالیکی و مات در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

فضای داخلی هوشمند و مدرن

طراحی داخلی این خودرو به‌نسبت نسخه‌های فعلی رم، مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد. طراحان دوج در رم ۱۵۰۰ جدید، یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی برای کلاستر، در نسخه آپشنال یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و برای نمایشگر سیستم اطلاعات-سرگرمی میانی به‌صورت استاندارد یک نمایشگر ۱۴.۵ اینچی عمودی در نظر گرفته‌اند تا فضای داخلی را کاملا هوشمند و مدرن جلوه دهند.

با مهندسی نوین و مدرن دوج آشنا شوید!

کلیت داشبورد همچنان مینیمال و ساده است که در عین حال اوج مدرن بودن خود را به‌رخ می‌کشد. دریچه‌های عمودی بزرگ برای سیستم تهویه‌مطبوع به‌همراه دسته‌دنده روتاری که در کنار نمایشگر قرار گرفته با دکمه‌های وضعیت رانندگی و حالت مختلف انتقال قدرت بین چهار چرخ، فضای داخلی را جادارتر و بزرگ‌تر جلوه می‌دهند.

غربیلک‌فرمان جدید اسپرت با لوگوی دوج و دو پدال شیفتر بزرگ در پشت فرمان، حس و حال اسپرت و هیجان‌انگیزی را در زمان رانندگی القا می‌کند.

تیم کونیسکیس، مدیرعامل استلانتیس برند دوج درباره این خودرو می‌گوید: «رم ۱۵۰۰ جدید برای مشتریان ما جذابیت بیشتری را به‌ارمغان می‌آورد و همچنین با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ ‌لیتری جدید، می‌تواند بهره‌وری بالا و عملکرد بهتری را در اختیار مشتریانمان بگذارد.»

با مهندسی نوین و مدرن دوج آشنا شوید!

برای دکوراتیو داخلی ۴۵ تریم جدید از جمله چوب، چرم و طرح فیبرکربنی در نظر گرفته شده که با ۶۵ رنگ مختلف می‌تواند فضای داخلی را بسیار زیبا و جذاب جلوه دهد. نورپردازی و ماساژور صندلی‌های جلو نیز از ویژگی‌های جدید رم۱۵۰۰ است.

با مهندسی نوین و مدرن دوج آشنا شوید!

با مهندسی نوین و مدرن دوج آشنا شوید!

از سوی دیگر صندلی‌های سرنشینان به‌روزرسانی شده تا گودی کمر سرنشینان را به‌خوبی پر کند و ارگونومی را در سطح بالایی قرار دهد. درعین حال روکش چرم باکیفیت و پارچه‌ای به‌صورت آپشنال ارائه می‌شود. در کنار این موارد، یک روکش چرم مصنوعی نیز در نظر گرفته شده تا رضایت مشتریان فراهم شود.

همچنین طراحی سقف بزرگ پانورامیک و نورپردازی داخلی نیز طراحی داخلی این پیکاپ جدید را دلنشین جلوه می‌دهند.به‌همین منظور طراحان کمپانی دوج یک صفحه‌نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی را برای سرنشین جلو تعبیه کرده‌اند.

با مهندسی نوین و مدرن دوج آشنا شوید!

از مهم‌ترین امکانات رم ۱۵۰۰ جدید می‌توان به: ماساژور صندلی‌ها، نورپردازی داخلی، روکش چرم برای صندلی‌ها، سقف بزرگ پانورامیک، صندلی‌ برقی راننده با تنظیم در ۱۴ حالت، صندلی برقی سرنشین جلو با تنظیم در ۱۰ حالت، تنظیم برقی صندلی‌های عقب، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب منطبق بر سیستم پاکسازی هوای کابین، شارژر وایرلس و هوشمند برای گوشی‌ها، نمایشگر ۱۴.۵ اینچی عمودی با قابلیت اتصال به اپل‌کارپلی و اندروید اتو، سیستم هوشمند قفل دیفرانسیل، سیستم هوشمند کمکی رانندگی پیشرفته، سیستم کروزکنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پارک هوشمند، سیستم هوشمند کنترل فواصل، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده و موتورسواران، سیستم پیشگیری از برخورد با موانع از جلو و عقب، سیستم کنترل در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل دینامیکی اشاره کرد.

بررسی مشخصات فنی

در نسخه به‌روزشده رم ۱۵۰۰ شاهد یک پیشرانه ۶ سیلندر با آرایش خطی به‌حجم ۳ لیتر و مزین به‌تکنولوژی توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم هستیم. این موتور درحقیقت جایگزین پیشرانه حجیم ۵.۷ لیتری همی شده است. این موتور ۶ سیلندر خطی تویین-توربوشارژ می‌تواند در سطح استاندارد خود حداکثر ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید ‌کند.

نسخه قوی‌تر رم ۱۵۰۰ که با نام RHO شناخته می‌شود و جانشین مناسبی برای TRX فاینال ادیشن است، با همین پیشرانه ۶ سیلندر خطی توربوشارژ موسوم به Hurricane (نسل جدید خانواده پیشرانه گروه استلانتیس) عرضه شده تا حداکثر قدرت را به ۵۴۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۷۰۵ نیوتون‌متر برساند. ناگفته نماند که رم۱۵۰۰ جدید با پیشرانه ۶ سیلندر وی‌شکل ۳.۶ لیتری تنفس‌طبیعی موسوم به پنتا استار به‌بازار عرضه می‌شود.

این نسخه با توان خروجی ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور خروجی ۳۸۵ نیوتون‌متر عرضه می‌شود که حدود ۳ درصد افزایش راندمان داشته است. همچنین ساختار داخلی موتور جدید ۳ لیتری توربوشارژر رم۱۵۰۰ جدید دستخوش تغییراتی قرار گرفته است. برای این پیشرانه، پیستون‌ها فورج‌کاری شده با شاتون نسل جدید (ساخته شده از آلیاژی جدید) و میل‌لنگ سبک وزن از جنس فولاد بهینه‌سازی شده در نظر گرفته شده است که طبق ادعای کمپانی دوج، این تغییرات به‌افزایش راندمان و کاهش تنش حرارتی موتور منتهی می‌شود.

نکته بسیار مهم این است که مهندسان استلانتیس روی کاهش گازهای خروجی و آلاینده بسیار تمرکز کرده‌اند و یک سیستم هوشمند کاهش گازهای آلاینده را روی تمام موتورهای احتراق‌داخلی نصب کرده‌اند تا رم۱۵۰۰ جدید به‌عنوان یک خودرو کم‌آلاینده شناخته شود. همچنین گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مزین به‌سیستم هوشمند خنک‌کاری جدید برای رم۱۵۰۰ در نظر گرفته شده تا قدرت را به‌محورهای جلو و عقب انتقال دهد.

از سوی دیگر سیستم محدودکننده دیفرانسیل نیز روی این خودرو تعبیه شده تا میزان اتلاف انرژی را در زمینه انتقال گشتاور و قدرت به‌چرخ‌ها کاهش دهد. همین امر سبب شده است پرفورمنس خودرو بهبود پیدا کرده تا در زمان استفاده در آفرود مطابق با نیاز راننده حرکت کند.

با مهندسی نوین و مدرن دوج آشنا شوید!

نسخه تمام‌برقی دوج رم ۱۵۰۰ با پسوند رم‌چارجر شناخته می‌شود که قرار است، حداکثر قدرت آن به ۶۶۳ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به ۸۳۴ نیوتون‌متر برسد. در این خودرو دو موتور الکتریکی پرتوان تعبیه شده تا نیروی لازم جهت حرکت این پیکاپ عضلانی تامین شود.

بر اساس آن‌چه کمپانی دوج ادعا می‌کند، رم ۱۵۰۰ رم‌چارجر قرار است توان برد حرکتی نامحدود داشته باشد.

جالب است بدانید که مهندسان کمپانی دوج، تمام قطعات سیستم تعلیق را از آلومینیوم ریخته‌گری‌شده با پوشش سرامیکی ساخته‌اند تا استهلاک در سیستم تعلیق را کاهش دهند.‌

از سوی دیگر بوش طبق‌ها از جنس الاستیکی بوده تا میزان دمپینگ و جذب ارتعاشات در سیستم تعلیق را کاهش داده و سواری باکیفیتی ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =