برنامه‌ ریزی هیوندای‌ موتور برای ۵۰ سال آینده

کارخانه جدید  ۱.۵۸ میلیارددلاری هیوندای در کره‌جنوبی سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی تولید می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که جنسیس GV۹۰ نخستین خودرو الکتریکی خواهد بود که از کارخانه جدید خارج می‌شود.

در سال ۱۹۶۸، کورتینا نخستین خودرویی بود که از کارخانه اولسان هیوندای در کره‌جنوبی خارج شد. این سدان چهار در اساسا یک فورد تغییریافته بود؛ اما این مساله تغییراتی را به‌همراه داشت که تولید برخی از محبوب‌ترین محصولات هیوندای مانند گتز، اکسنت، الانترا، سوناتا و بسیاری دیگر را نیز تحت‌تاثیر قرار داد. با گذشت بیش از ۵ دهه به‌نظر می‌رسد مجموعه اولسان درحال تجربه یکی از مهم‌ترین دگرگونی‌های خود در تاریخ است؛ تبدیل شدن به یک نیروگاه تولید خودروهای الکتریکی.

دیروز هیوندای اعلام کرد مجموعه کارخانه اولسان به «پایگاه تولید حمل‌ونقل آینده» تبدیل خواهد شد.

ساخت کارخانه اختصاصی جدید خودروهای برقی در این سایت – به‌مساحت ۵۴۸ هزارمتر مربع با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی – در سه ماهه نخست امسال آغاز شد و قرار است تا سال ۲۰۲۵ تکمیل شود.

برنامه‌ ریزی هیوندای‌ موتور برای ۵۰ سال آینده

در این مدت خودروهای برقی به‌تولید انبوه خواهد رسید. هیوندای در یک بیانیه مطبوعاتی گفت یک SUV الکتریکی جنسیس نخستین مدلی است که در کارخانه جدید طی سال ۲۰۲۶ تولید می‌شود.

KoreanCarBlog گزارش داد که پرچمدار جنسیس GV۹۰ نخستین مدلی است که در کارخانه اختصاصی EV تولید می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این خودرو روی نسل بعدی معماری مدولار مجتمع (IMA) گروه هیوندای سوار خواهد شد. تحت IMA، دو پلت‌فرم جدید eM و eS وجود دارد. از اولی برای خودروهای سواری مانند GV۹۰ و از دومی برای وسایل نقلیه هدفمند (PBV) در کاربردهایی مانند تحویل، تدارکات و حمل و نقل خودرو استفاده خواهد شد.

این گیگاکارخانه جدید بستری برای عملیات برقی HMG برای پنج دهه آینده خواهد بود. کارخانه جدید به‌تولید خودروهای برقی اختصاص داده شده و آغازی امیدوارکننده برای ۵۰ سال آینده و عصر برق‌رسانی است.

Euisun Chung رئیس گروه هیوندای‌موتور گفت: «من مفتخرم که رویای خود را برای یک شرکت ۱۰۰ ساله در اینجا به‌اشتراک بگذارم.»

او افزود: «من اطمینان دارم که اولسان یک شهر نوآورانه در زمینه حمل‌ونقل خواهد بود و در عصر برق‌رسانی پیشرو است و با یک کارخانه اختصاصی EV کار خود را آغاز می‌کند.»

هیوندای همچنین ادعا می‌کند کارخانه جدید از یک پلت‌فرم تولید نوآورانه ساخته شده و در مرکز نوآوری خود در سنگاپور از آن استفاده می‌کند. این پلت‌فرم شامل «سیستم‌های کنترل هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، روش‌های ساخت کم‌کربن و استفاده صددرصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =